Gå til innhold

Dette unicef eksperimentet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der ei jente på 6 år ble sendt ut på kafe og i gaten , der hun den ene gangen var kledd i fine klær fin på håret, og den andre i skittne klær og flokete hår...

Og hvordan hun ble avvist som fattig.. Og gråten...

Tårene renner... Men jeg hadde nok gjort det samme selv.

Nå bruker jo f.eks romfolket barna sine til å tigge og stjele. Jeg hadde nok tatt et ekstra tak i veska mi jeg også.

Jeg har selv blitt robbet av slike små når jeg var i Bulgaria for 15 år siden...

Men huff, så lei meg jeg ble av den filmen...

Så uskyldig...

http://www.aftenposten.no/verden/Ville-du-behandlet-disse-jentene-likt-585455b.html

Anonymous poster hash: b607b...259

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Ok.

Det du sier er altså egentlig at det folk gjør er riktig, selv om det er trist.

Skrevet

Der ei jente på 6 år ble sendt ut på kafe og i gaten , der hun den ene gangen var kledd i fine klær fin på håret, og den andre i skittne klær og flokete hår...

Og hvordan hun ble avvist som fattig.. Og gråten...

Tårene renner... Men jeg hadde nok gjort det samme selv.

Nå bruker jo f.eks romfolket barna sine til å tigge og stjele. Jeg hadde nok tatt et ekstra tak i veska mi jeg også.

Jeg har selv blitt robbet av slike små når jeg var i Bulgaria for 15 år siden...

Men huff, så lei meg jeg ble av den filmen...

Så uskyldig...

http://www.aftenposten.no/verden/Ville-du-behandlet-disse-jentene-likt-585455b.html

Nei, det sier jeg ikke.

Jeg sier at det er forferdelig trist å se den forskjellbehandlingen, men at jeg sikkert selv hadde gjort det samme.

Trist er det.

Tror ikke det eksperimentet var ment sånn. Men pga slik det har blitt, (med utspekulert kriminalitet, der de bruker søte barn) reagerer vi sånn.

Altså at de er kriminelle...

Vi ser ikke forskjell på fattige og kriminelle... 😥

Gjest Antarctica
Skrevet

Og feilen er jo at du tror på propagandaen om rike bakmenn og ligaer som står bak tiggende barn, selv om det ikke kan dokumenteres. Du er jo del av problemet, ikke av løsningen.

Skrevet

begynte faktisk og gråte selv, så trist :(

Skrevet

Men er det egentlig så rart at folk hjelper den velkledde jenta? Da er hun på en måte en av oss,en som har familie og et hjem,men plutselig står der alene ?jeg hadde jo løpt bort og spurt om hun trengte hjelp. Mens en tigger/uteligger fremstår på en måte som "sterkerer", en som er vant til å kanskje være alene.Jeg ville nok tenkt at hun hadde noen voksne enten snille/slemme i nærheten.

Selvom det er helt forferdelig forskjellsbehandling,så er det kanskje ikke så rart at folk hjelper den velkledde jenta?

Vi blir på en måte lurt. Som sagt,helt forferdelig at barn går alene uansett bakgrunn

Anonymous poster hash: 44409...f11

Gjest Antarctica
Skrevet

Vi blir bare lurt av våre egne fordommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...