Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #1 Skrevet 29. juni 2016 Jeg har et spørsmål siden temaet om julegaver allerede er oppe her i dag 😉😊 (ville ikke spore av den andre tråden). Jeg har lyst til å kjøpe julegaver gjennom året hvis jeg finner noen gode tilbud som jeg vet passer mottakeren, eller til barnas venner når leker og sånt er på salg. Prøvde meg på det i fjor, men fikk spørsmål om gaven kunne byttes fra en person (traff altså ikke blink gitt, selv om personen hadde ønsket seg noe innenfor den kategorien), men da ble jeg jo litt svar skyldig siden gaven var kjøpt tidligere eller på nettet (og da kan den jo ikke byttes). Synes det var litt kjip situasjon. Hva gjør dere om dere opplever at mottaker av gaven spør om den kan byttes? Anonymous poster hash: e935e...05a
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #2 Skrevet 29. juni 2016 Ville vel bare svart nei Anonymous poster hash: 103c6...f68
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #3 Skrevet 29. juni 2016 Har faktisk ikke opplevd situasjonen. Gaver beholdes. Anonymous poster hash: 25859...6b2
FrkKværner Skrevet 29. juni 2016 #4 Skrevet 29. juni 2016 Jeg har kjøpt litt julegaver allerede som har vært på salg. Aldri fått spørsmål om å bytte gaver.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #5 Skrevet 29. juni 2016 altså alt kan jo byttes om det er innen rimelighetens tid. selv de som er kjøpt på nettet. vet flere handler julegaver allerede i januar, og dette stiller jeg meg litt kritisk til, er hyggelig å få og gi gaver. men syns ærlig talt at når man gir en gave må det være mulig å få byttet i noen man faktisk vil ha og ha glede av, fremfor noe som er "tilnærmet" og ikke kan byttes, og da bare blir søppel og kastet til slutt. er hyggelig med gaver og den omtanken. og je gmå innrømme at jeg får mer glede av gi enn å få. men det jeg ønsker meg i januar (satt på spissen) er ikke nødvendigvis det jeg ønsker meg i desember. da har jeg kanskje allerede kjøpt meg det, slått det fra meg, el lign Anonymous poster hash: 183cc...a8c
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #6 Skrevet 29. juni 2016 Dersom jeg kjøper gaver i løpet av året, kjøper jeg ting jeg er rimelig sikker på at ikke vil bli byttet - typisk dusjsåpe, body lotion, frisørshampo/balsam osv. Det kjøper jeg lett når disse pakkene er på tilbud i januar eller om sommeren. Dette er jo ting som holder seg så lenge det er uåpnet. Har aldri fått spm om bytting. Hadde tenkt selv også, om jeg fikk en gave uten byttelapp, at dette var noe jeg ikke kunne bytte og ikke hatt noen problem med det. Anonymous poster hash: ca490...6d5
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #7 Skrevet 29. juni 2016 Jeg strikker julegaver nå. Skal strikke 6-8 par mariusvotter. Snart ferdig med to. Anonymous poster hash: d48fc...eb3
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #8 Skrevet 29. juni 2016 Ville sagt nei. Det er ikke en selvfølge at alt skal kunne byttes. Faktisk er det en ganske grusom holdning når man får en gave. Anonymous poster hash: 8fa75...57d
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #9 Skrevet 29. juni 2016 Jeg har et spørsmål siden temaet om julegaver allerede er oppe her i dag 😉😊 (ville ikke spore av den andre tråden). Jeg har lyst til å kjøpe julegaver gjennom året hvis jeg finner noen gode tilbud som jeg vet passer mottakeren, eller til barnas venner når leker og sånt er på salg. Prøvde meg på det i fjor, men fikk spørsmål om gaven kunne byttes fra en person (traff altså ikke blink gitt, selv om personen hadde ønsket seg noe innenfor den kategorien), men da ble jeg jo litt svar skyldig siden gaven var kjøpt tidligere eller på nettet (og da kan den jo ikke byttes). Synes det var litt kjip situasjon. Hva gjør dere om dere opplever at mottaker av gaven spør om den kan byttes? Anonymous poster hash: e935e...05a Derfor jeg ikke kjøper gaver før desember 😆 Anonymous poster hash: 869e7...d08
kråkemamma Skrevet 29. juni 2016 #10 Skrevet 29. juni 2016 Hvorfor er det så grusomt at noen vil bytte en gave? Er det ikke bedre at det blir byttet til klær i riktig størrelse, en bok du ikke har osv. Vil jo heller at de bytter gaven enn at det ligger i et skap i ti år!!
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #11 Skrevet 29. juni 2016 Ville sagt nei. Det er ikke en selvfølge at alt skal kunne byttes. Faktisk er det en ganske grusom holdning når man får en gave. Anonymous poster hash: 8fa75...57d joda er enig, men om man ønsker seg feks en vase, også kjøper alle denne vasen, så sitter man der med tre fire like vaser. da må det være lov å kunne bytte mener jeg, selv bytter jeg aldri gaver, med mindre jeg får to like, dette gjelder ikke klær, da syns jeg det er praktisk med to like Anonymous poster hash: 183cc...a8c
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #12 Skrevet 29. juni 2016 Jeg syns det er dårlig gjort å prakke på folk gaver som ikke kan byttes.kjip du er! Anonymous poster hash: 869e7...d08
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #13 Skrevet 29. juni 2016 Jeg syns det er dårlig gjort å prakke på folk gaver som ikke kan byttes.kjip du er! Anonymous poster hash: 869e7...d08 "Prakke på folk gaver". Troll Anonymous poster hash: 8fa75...57d
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #14 Skrevet 29. juni 2016 Jeg har et spørsmål siden temaet om julegaver allerede er oppe her i dag 😉😊 (ville ikke spore av den andre tråden). Jeg har lyst til å kjøpe julegaver gjennom året hvis jeg finner noen gode tilbud som jeg vet passer mottakeren, eller til barnas venner når leker og sånt er på salg. Prøvde meg på det i fjor, men fikk spørsmål om gaven kunne byttes fra en person (traff altså ikke blink gitt, selv om personen hadde ønsket seg noe innenfor den kategorien), men da ble jeg jo litt svar skyldig siden gaven var kjøpt tidligere eller på nettet (og da kan den jo ikke byttes). Synes det var litt kjip situasjon. Hva gjør dere om dere opplever at mottaker av gaven spør om den kan byttes? Anonymous poster hash: e935e...05a Er så utrolig frekt å spørre om man kan bytte en gave. Hadde aldri falt meg inn!! Kjøp du, ikke bry deg med det. Så lenge du ikke kjøper noe ræl bare for å kjøpe noe burde mottaker være takknemlig. Anonymous poster hash: 7643f...93d
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #15 Skrevet 29. juni 2016 "Prakke på folk gaver". Troll Anonymous poster hash: 8fa75...57d Troll ? Nei,jeg syns det er dårlig gjort å gi noe uten byttelapp Anonymous poster hash: 869e7...d08
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #16 Skrevet 29. juni 2016 De gavene jeg kjøper gjennom året, er gaver jeg er helt sikker på mht mottaker. Gjerne f.eks. kunsthåndtverk eller til en ungdom - merkeklær som jeg vet faller i smak (tilbud på svindyrt merke f.eks.). Husker ett år alle damer fikk det samme og alle menn fikk det samme. Jeg så faktisk at alle brukte dette i flere år etterpå. Morsomt! Anonymous poster hash: 64bd3...5f8
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #17 Skrevet 29. juni 2016 Min gutt fikk klær som var for små!!!!! Da blir jeg ikke glad viss det ikke kan byttes, kjøpes en str større er det helt OK! Anonymous poster hash: 3e1f3...b72
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #18 Skrevet 29. juni 2016 Jeg prøver å være ferdig med de fleste før desember, og det er igrunn ganske vanlig i min familie. Nå har nesten alle i min familie generelle ønskelister som går år etter år, slik at disse tingene kna jeg titte etter hele året. Feks mamma: kjeramikk, håndlagede smykker, ansiktskremer. Min søster: samler på ett servise så deler til det, hun sier ifra når hun har nok av noe. Tre av tantebarna mine: de har ingen ønsker for de vil bli overrasket og de vil ha en felles gave (laget en stor hobbyboks til de ett år og det falt i smak, så nå vil de ha en felles overraskelse. ) Så har jeg en svigerinne og to tantebarn, vi gir hverandre gaver for max 100kr så igrunn er det lit en får for det. Men dette er gaver som ikke står på noen ønskelister eller vi vil ha ønsker på, for dette skal være små overraskelser. Ungene her i huset gleder seg til den pakken hvert år, for den er så spennende. Alltid noe helt uventet, men alltid noe de liker. Dette er pakker som er godt gjennomtenkt og som treffer. Detkan være alt fra hjemmelaga såper til smykker som er kjøpt. Min søster kjøper ofte klær til ungene mine, hun liker å kjøpe jenteklær siden hun bare har gutter. Hun ringer alltid for å høre om str når hun finner noe, slik at hun kan kjøpe litt større om hun finner noe fint lenge før jul. Min svigermor går det ikke ann å kjøpe til før desember, for hun endrer ønsker for hver dag som går og hun skikkelig snurt om det ikke er noe som sto på ønskelista igår. Anonymous poster hash: 578cf...510
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #19 Skrevet 29. juni 2016 Troll ? Nei,jeg syns det er dårlig gjort å gi noe uten byttelapp Anonymous poster hash: 869e7...d08 Dårlig gjort å gi noen en gave? Troll Anonymous poster hash: 8fa75...57d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå