Gå til innhold

NSB-triks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Nå er det buss for tog enkelte steder i landet. Det er frem til august. Vi har kun 1 bil så jeg kommer meg ikke noe sted, og skal ha baby og storesøsken alene hjemme med meg i 2 uker. Vil gjerne finne på noe, men erfaringsmessig så gjør NSB seg vanskelige...

Noen som har noen lure triks og ting man kan si til den som tar telefonen? 

Mine erfaringer:

Hvis du ringer NSB fordi det er buss for tog og du må ha med barnevogn og ha bilstol tilgjengelig, så må du:

- Si hvor mange kg babyen er, hvor gammel babyen er og det holder ikke å si bilstol, Du må spesifisere at du mener bakovervendt bilstol (og hvilken kiloklasse) og at det er til baby. Hvis ikke kommer taxisjåføren med en bilstol for 4-åringer. Selvom du sa baby. Du må gjerne si dette 2-3 ganger til etter du har sagt det første gang.

- Du må ringe 3-4 timer før du skal reise, og ringe 2-3 ganger til før du reiser (nærmere avreisetidspunkt) for å høre om de ikke har glemt deg, 1/2 ganger så "glemmer" de deg og bestiller ikke alternativ transport.

- Du MÅ notere navnet til den som tar telefonen, det bør være det første du spør om. Lett å glemme, utrolig viktig å huske på! Få navnet, gjerne mer info enn det og. Så vet du hvem du skal skylde på hvis (nei, vent... NÅR) det skjer en feil og du ikke får transport. 

(Bakgrunnshistore: de 3 siste årene har jeg ringt, kommet i kontakt med samme mann (kjenner igjen stemmen) som har lovt meg alternativ transport til angitt tidspunkt, og som ikke har gjort det så jeg har måtte vente i 2 timer på taxi. Dette har skjedd 5-10 ganger, alltid samme mannen). 

Så jeg er naturligvis skeptisk til å reise med dem, siden det ikke hjelper å spesifisere hvilket barnesete du behøver, og minibussene har ikke barneseter annet enn sitteputer, så du kan ikke bare hoppe på neste buss. Det går ikke store busser, hadde det gjort det hadde problemet vært løst! :) 

Noen som vet hvilke magiske ord man skal bruke når man ringer NSB slik at man får riktig bilstol, og slipper tull og tøys? 

Anonymous poster hash: a29af...bec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...