Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #1 Skrevet 29. juni 2016 Jeg har hemoroider etter å ha født to barn. De plager meg ikke noe veldig, bortsett fra ved veldig hard avføring. Men er dette noe som kan forverre seg med tiden? Jeg har hørt man kan operere det vekk, men dette vil jeg jo selvsagt unngå i den grad det er mulig. Vegrer meg veldig for å ta den undersøkelsen hos fastlege. Noen med erfaringer? På forhånd takk. Anonymous poster hash: 1b9e7...774
nasse nøffen Skrevet 29. juni 2016 #2 Skrevet 29. juni 2016 Du kan jo bare behandle deg selv... Kjøp scheriproct salve på apoteket... Den er betennelsedempende og smertestillende. Venen trekker seg sammen og hemoriden borte vekk.. holaaaaa=))))))
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #3 Skrevet 29. juni 2016 Du kan jo bare behandle deg selv... Kjøp scheriproct salve på apoteket... Den er betennelsedempende og smertestillende. Venen trekker seg sammen og hemoriden borte vekk.. holaaaaa=)))))) Hemoroidene forsvinner ikke av krem. Anonymous poster hash: 1b9e7...774
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #4 Skrevet 29. juni 2016 mener du sånne 'hudposer' rundt åpningen etter at det har vært hemoroider der? Jeg har det.. de forsvinner ikke. Er forsåvidt ikke plagsomme, bortsett fra at det er litt vanskeligere å holde området rent. Av og til fylles de opp med blod - på en måte en slags aktiv hemororide. Da funker det med vanlig hemoroidekrem for men. Men selve den posen er nok der for alltid tror jeg.. :/ Anonymous poster hash: 299dd...9af
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #5 Skrevet 29. juni 2016 mener du sånne 'hudposer' rundt åpningen etter at det har vært hemoroider der? Jeg har det.. de forsvinner ikke. Er forsåvidt ikke plagsomme, bortsett fra at det er litt vanskeligere å holde området rent. Av og til fylles de opp med blod - på en måte en slags aktiv hemororide. Da funker det med vanlig hemoroidekrem for men. Men selve den posen er nok der for alltid tror jeg.. :/ Anonymous poster hash: 299dd...9af Nei, jeg mener (huff, beklager detaljer 🙈) klumper som presses til åpningen når jeg har avføring. Altså, inni åpningen. Ikke på utsiden. Anonymous poster hash: 1b9e7...774
nasse nøffen Skrevet 29. juni 2016 #6 Skrevet 29. juni 2016 (endret) Hemoroidene forsvinner ikke av krem. Anonymous poster hash: 1b9e7...774 jo det gjør det vel, det ligger kanskje igjen en hudfold etter den, men smerter og ubehag forsvinner. DET ER VEL HELE POENGET!!!!!!!... Det er vener som poser seg ut. Kremen gjør at årene trekker seg sammen igjen. Samtidig er den med på å hemme betennelseraksjonen. Mine ble helt vekk på kort tid. "Blir som å si at hullet i tanna er der selv om tannlegen har borret" Endret 29. juni 2016 av nasse nøffen
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #7 Skrevet 29. juni 2016 er ikke alltid at de forvinner med krem nei. ikke alle som er så heldige. jeg hadde en snn hudflik.marisk som det heter. den ble værre etter fødsler og fylte seg med blod innimellom. måtte opereres. var bra en stund, så kom problemet tilbake igjen.men ikke så ille som det var..så glad jeg fikk opr. men var veldig vondt etterpå. Anonymous poster hash: 653e7...743
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #8 Skrevet 29. juni 2016 Jeg har tre barn, har slitt VELDIG med det du beskriver over her... Fødte mitt siste barn for halvannet år siden, og nå har jeg ingen plager med dette lenger i det hele tatt 😊 Lykke til! Anonymous poster hash: 5c43f...687
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #9 Skrevet 29. juni 2016 Jeg har tre barn, og har vært plaget under og etter graviditet hver gang. Jeg har sånne marisker/hudposer som ikke gjør vondt, men som vanskeliggjør "renhold" etter dobesøk. En sjelden gang fylles noen med blod, og jeg har vondt i en ukes tid. Bruker da krem, og dytter inn hemorroiden hver gang jeg er på do.😖 Det går over etter 5-6 dager med smerter, og en stund til med blodfylt hemorroide, får jeg er tilbake til hudfoldene. 😒 Har lurt på å forhøre meg om operasjon hos legen, men synes det er flaut. Og har hørt at det er veldig vondt. Anonymous poster hash: 6fa9f...b44
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #10 Skrevet 30. juni 2016 Jeg har tre barn, og har vært plaget under og etter graviditet hver gang. Jeg har sånne marisker/hudposer som ikke gjør vondt, men som vanskeliggjør "renhold" etter dobesøk. En sjelden gang fylles noen med blod, og jeg har vondt i en ukes tid. Bruker da krem, og dytter inn hemorroiden hver gang jeg er på do.😖 Det går over etter 5-6 dager med smerter, og en stund til med blodfylt hemorroide, får jeg er tilbake til hudfoldene. 😒 Har lurt på å forhøre meg om operasjon hos legen, men synes det er flaut. Og har hørt at det er veldig vondt. Anonymous poster hash: 6fa9f...b44 Samme her! 😩 Men har også hørt at det er vanvittig vondt etter operasjon! Anonymous poster hash: 299dd...9af
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #11 Skrevet 30. juni 2016 jo det gjør det vel, det ligger kanskje igjen en hudfold etter den, men smerter og ubehag forsvinner. DET ER VEL HELE POENGET!!!!!!!... Det er vener som poser seg ut. Kremen gjør at årene trekker seg sammen igjen. Samtidig er den med på å hemme betennelseraksjonen. Mine ble helt vekk på kort tid. "Blir som å si at hullet i tanna er der selv om tannlegen har borret" herremin, snakk om uvitenhet. Dersom krem hadde fjernet alle hemoroider så hadde vel INGEN hatt behov for å operere dem bort da!! Har selv operert vekk hemoroider som (nei jøsses!!!!) ikke forsvant med krem/stikkpiller maaange år etter fødsel! Til HI: dersom du ikke er særlig plaget anbefaler jeg absolutt IKKE operasjon. Det var et HELVETE og mye verre enn alle min 3 fødsler samlet..... Anonymous poster hash: ffeef...2bd
Gemini77 Skrevet 30. juni 2016 #12 Skrevet 30. juni 2016 (endret) herremin, snakk om uvitenhet. Dersom krem hadde fjernet alle hemoroider så hadde vel INGEN hatt behov for å operere dem bort da!! Har selv operert vekk hemoroider som (nei jøsses!!!!) ikke forsvant med krem/stikkpiller maaange år etter fødsel! Til HI: dersom du ikke er særlig plaget anbefaler jeg absolutt IKKE operasjon. Det var et HELVETE og mye verre enn alle min 3 fødsler samlet..... Anonymous poster hash: ffeef...2bd Det var vel utsagnet "hemorider forsvinner ikke av krem" som nasse nøff svarer på. Det er jo et utsagn som sier at krem faktisk ikke fungerer på noen hemorider, og det er ikke sant. Med tanke på hvor mange som har hemorider og hvor mange av disse som opererer så vil jeg nok si at krem fungerer på veldig mange. Endret 30. juni 2016 av Gemini77
nasse nøffen Skrevet 30. juni 2016 #13 Skrevet 30. juni 2016 Jeg herremin, snakk om uvitenhet. Dersom krem hadde fjernet alle hemoroider så hadde vel INGEN hatt behov for å operere dem bort da!! Har selv operert vekk hemoroider som (nei jøsses!!!!) ikke forsvant med krem/stikkpiller maaange år etter fødsel! Til HI: dersom du ikke er særlig plaget anbefaler jeg absolutt IKKE operasjon. Det var et HELVETE og mye verre enn alle min 3 fødsler samlet..... Anonymous poster hash: ffeef...2bd Jeg har ikke sagt at ALLE hemorider forsvinner med krem. Men krem er effektivt, og hjelper de aller fleste. Jeg brukte krem 1 uke, og aldri vært plaget siden. Hadde så vondt at jeg gråt når jeg bæsja. Det er det mente! Det var vel ikke en dårlig ide å komme med kremforslag?????? Det er det legen ville gjort også, forsøk krem først
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #14 Skrevet 30. juni 2016 Samme her! Men har også hørt at det er vanvittig vondt etter operasjon!Anonymous poster hash: 299dd...9af Skal til vurdering for operasjon etter sommeren, forklarte bare legen problemet og han henviste uten og se på rompa. Veldig spent. Anonymous poster hash: c8d79...dec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå