Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #1 Skrevet 29. juni 2016 Min jente er 2 år og 3 mnd snart. Hun vil hit og dit, klatrer opp trapper og holdes ikke en plass mer enn 1 minutt. Blir svett innimellom. Står oppvaskmaskinen åpen kan hun rive ut bestikk og bare slenge det i gulvet. Hiver mat i gulvet hjemme og i barnehage. Lugger storesøster. Hyler i bil (dvs, roper høyt. Mest for oppmerksomhet). Kan rive ting ut fra bokhylla og bare kaste det i gulvet. River ut ting fra skuffer og skap. Hun kan deretter skifte helt og bare være gullegod, klemme og susse på alle. Vet ikke helt hvordan man irettesette et lite barn? Fjerner henne selvsagt fra situasjonen når hun lugger og slår og forklarer at det ikke er lov.. Hun kan også klore meg og far i ansiktet om vi bærer henne, selv om hun er blid. Hun elsker søster og vil være med henne hele tiden, blir sinna når søster har beSøk og hun ikke får være med på lek, hun skal dessuten ha alle leker søster har. Var alene med storesøster når hun var like gammel men kan ikke huske jeg var så sliten innimellom - ellers har jeg bare glemt det helt. Anonymous poster hash: 675b8...5d2
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #2 Skrevet 29. juni 2016 Hun høres ut som en håndfull. Kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen din, men barn er forskjellige. Går hun i bhg? Anonymous poster hash: 5b699...912
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #3 Skrevet 29. juni 2016 Hun høres ut som en håndfull. Kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen din, men barn er forskjellige. Går hun i bhg? Anonymous poster hash: 5b699...912 Går i barnehage ja.. Startet i fjor. Hun er aldri slem mot andre unger i barnehagen. Har aldri slått, lugget eller løpet andre barn der. Det er mest her hjemme og hos bestemor hun er sånn blant fremmede er hun sjenert og sitter helt i ro. Anonymous poster hash: 675b8...5d2
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #4 Skrevet 29. juni 2016 Du beskriver min som ble 2 i februar. Han er virkelig noe for seg selv. Langt fremme språklig, likevel så sta. Han kan man ikke snu hodet fra et sekund fordi han finner på så mye faenskap. Ikke ha blyanter eller noe annet søl i nærheten storebror på 4 har aldri vært sånn så det er nok individuelt Anonymous poster hash: 53d80...b0c
Snøfnugget Skrevet 29. juni 2016 #5 Skrevet 29. juni 2016 Hvordan er det med språket hennes? Får hun formidlet hva hun vil? Kan skape mye frustrasjon om hun sliter med språket og blir misforstått ofte eller ikke får sagt det hun vil. Min akkurat fylte toåring er en veldig blid og harmonisk gutt. Han har masse humor og er sosial og kontaktsøkende mot barn og voksne. Begynner å leke mer selvstendig uten å måtte ha med seg noen nå. Er også en veldig aktiv gutt, løper og er i full fart hele tiden. Vi blir også helt svette i blant, det gjør de visst i barnehagen og. Han er en som skal utforske absolutt alt, åpner alt av dører, skuffer og skap for å se. Men han er i en periode nå hvor han ikke hører etter. Spesielt hvis vi er ute, han skal konsekvent løpe motsatt vei av hvor vi skal, vil ikke holde hånda (syns bare det er morsomt at vi må løpe etter han ved biler osv). I tillegg er han noe sent ute med språket så blir også litt frustrert hvis vi ikke skjønner hva han vil, men det ser endelig ut til å løsne litt nå.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #6 Skrevet 29. juni 2016 Hvordan er det med språket hennes? Får hun formidlet hva hun vil? Kan skape mye frustrasjon om hun sliter med språket og blir misforstått ofte eller ikke får sagt det hun vil. Min akkurat fylte toåring er en veldig blid og harmonisk gutt. Han har masse humor og er sosial og kontaktsøkende mot barn og voksne. Begynner å leke mer selvstendig uten å måtte ha med seg noen nå. Er også en veldig aktiv gutt, løper og er i full fart hele tiden. Vi blir også helt svette i blant, det gjør de visst i barnehagen og. Han er en som skal utforske absolutt alt, åpner alt av dører, skuffer og skap for å se. Men han er i en periode nå hvor han ikke hører etter. Spesielt hvis vi er ute, han skal konsekvent løpe motsatt vei av hvor vi skal, vil ikke holde hånda (syns bare det er morsomt at vi må løpe etter han ved biler osv). I tillegg er han noe sent ute med språket så blir også litt frustrert hvis vi ikke skjønner hva han vil, men det ser endelig ut til å løsne litt nå. Min er litt lik. Hører ikke etter og gjør ting på pur trass. Hun har nettopp begynt å prate litt i setninger.. Ikke alt vi forstår. Helt enkle setninger: natta mamma, hadet pappa. Meg, buss (feks) mye av det hun vil forstår vi.. Mye enkeltord også. Anonymous poster hash: 675b8...5d2
Appelsinpiken Skrevet 29. juni 2016 #7 Skrevet 29. juni 2016 Kjenner meg igjen. Er verdens greieste i barnehagen, alltid blid og kosete, flink til å dele osv. Hjemme derimot.. Der skal søsken terges, alt sopes ned av bordet og alle tilng SKAL ligge på golvet. Og å slå mamma er kjempegøy... Er mye testing ute og går, men vi prøver å være så konsekvente vi klarer, så går det vel over etterhvert med han også.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #8 Skrevet 29. juni 2016 Min jente er 2 år og 3 mnd snart. Hun vil hit og dit, klatrer opp trapper og holdes ikke en plass mer enn 1 minutt. Blir svett innimellom. Står oppvaskmaskinen åpen kan hun rive ut bestikk og bare slenge det i gulvet. Hiver mat i gulvet hjemme og i barnehage. Lugger storesøster. Hyler i bil (dvs, roper høyt. Mest for oppmerksomhet). Kan rive ting ut fra bokhylla og bare kaste det i gulvet. River ut ting fra skuffer og skap. Hun kan deretter skifte helt og bare være gullegod, klemme og susse på alle. Vet ikke helt hvordan man irettesette et lite barn? Fjerner henne selvsagt fra situasjonen når hun lugger og slår og forklarer at det ikke er lov.. Hun kan også klore meg og far i ansiktet om vi bærer henne, selv om hun er blid. Hun elsker søster og vil være med henne hele tiden, blir sinna når søster har beSøk og hun ikke får være med på lek, hun skal dessuten ha alle leker søster har. Var alene med storesøster når hun var like gammel men kan ikke huske jeg var så sliten innimellom - ellers har jeg bare glemt det helt. Anonymous poster hash: 675b8...5d2 Høres ut som min gutt som blir 2 neste uke. Kan ikke huske at søstre på 6 var slik på den alderen. Kan bli utrolig sinna og frustrert hvis ting ikke går hans vei. Og skriker lenge. Har lite språk så han er nok frustrert pga det men nå har det endelig begynt å komme noen flere ord enn mamma og pappa. Anonymous poster hash: a8b89...95d
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #9 Skrevet 29. juni 2016 2 åringen min er veldig aktiv og bestemt. Hun vil gjøre alt mulig selv og er veldig høylytt. Hun klatrer på alt, plukker på alt og bil hjelpe til med alt. Vil ikke bli kledd på, lager stort sett et spetakkel ved bleieskift. Hun har nettopp vært gjennom kaste alt på gulvet perioden hvor maten gikk i gulvet, hun tømte senga for dyne og kosedyr osv. Men akkurat det med kasting gikk fort over når vi sluttet å gi oppmerksomhet på det. Vi prøver å møte henne og la henne holde/gjøre/prøve så mye som mulig selv. Lager så lite drama som mulig, avleder, venter litt osv så det blir minst mulig trassing. Det betyr ikke at hun blir bortskjemt, hun får ikke styre skuta, men vi prøver å tenke at dette går over og at det er fordi hun er i en intens periode med veldig rask utvikling og løsrivelse. Anonymous poster hash: 0e245...b95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå