Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #2 Skrevet 28. juni 2016 Ikke her.. Har Sparebank1 Â Anonymous poster hash: d050a...77c
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #3 Skrevet 28. juni 2016 Jeg aner ikke, blir satt pÄ en konto jeg ikke bruker lengre...  Anonymous poster hash: 2370e...4ec
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #4 Skrevet 29. juni 2016 Jeg aner ikke, blir satt pÄ en konto jeg ikke bruker lengre...  Anonymous poster hash: 2370e...4ec Da har du skikkelig bruk for de du da?? HÄper inderlig at det blir en forandring pÄ hele barnetrygden snart slik at de som faktisk trenger fÄr det de trenger isteden. At det gÄr pÄ inntekt, slik at folk med rÊva full ikke behÞver Ä motta. Blir rett og slett provosert!  Anonymous poster hash: 54c8c...9a6
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #5 Skrevet 29. juni 2016 Da har du skikkelig bruk for de du da?? HÄper inderlig at det blir en forandring pÄ hele barnetrygden snart slik at de som faktisk trenger fÄr det de trenger isteden. At det gÄr pÄ inntekt, slik at folk med rÊva full ikke behÞver Ä motta. Blir rett og slett provosert!  Anonymous poster hash: 54c8c...9a6 Hvorfor skal ikke vi som jobber fÄ goder kontra de som sitter pÄ rÊva Ä mottar goder av mine skattepenger? Blir provosert av slike svar som deg ogsÄ. Hvorfor fÄ barn om du er avhengig av barnetrygden for Ä overleve?  Anonymous poster hash: 49a85...f71
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #6 Skrevet 29. juni 2016 Hvorfor skal ikke vi som jobber fÄ goder kontra de som sitter pÄ rÊva Ä mottar goder av mine skattepenger? Blir provosert av slike svar som deg ogsÄ. Hvorfor fÄ barn om du er avhengig av barnetrygden for Ä overleve? Anonymous poster hash: 49a85...f71 Man trenger ikke nÞdvendigvis vÊre naver for Ä trenge barnetrygden.Mange mennesker jobber fullt,men tjener likevel ikke sÊrlig bra og trenger denne stÞtten.De kan selvfÞlgelig prÞve Ä finne seg en bedre betalt jobb,men da mÄ jo noen andre overta den dÄrlig betalte jobben de hadde ogsÄ er vi like langt.Noen trenger faktisk disse pengene! Anonymous poster hash: 1e1a8...287
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #7 Skrevet 29. juni 2016 Man trenger ikke nĂždvendigvis vĂŠre naver for Ă„ trenge barnetrygden.Mange mennesker jobber fullt,men tjener likevel ikke sĂŠrlig bra og trenger denne stĂžtten.De kan selvfĂžlgelig prĂžve Ă„ finne seg en bedre betalt jobb,men da mĂ„ jo noen andre overta den dĂ„rlig betalte jobben de hadde ogsĂ„ er vi like langt.Noen trenger faktisk disse pengene!  Anonymous poster hash: 1e1a8...287 Jeg setter de inn pĂ„ konto til barna. Det burde vĂŠrt andre regler pĂ„ dette, men nĂ„r det ikke er tilfellet sĂ„ syns jeg det er best at de gĂ„r rett inn pĂ„ konto. Da kan vi hjelpe dem nĂ„r de blir stĂžrreâșïž.  Anonymous poster hash: d85c5...f14
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #9 Skrevet 29. juni 2016 Hvorfor skal ikke vi som jobber fÄ goder kontra de som sitter pÄ rÊva Ä mottar goder av mine skattepenger? Blir provosert av slike svar som deg ogsÄ. Hvorfor fÄ barn om du er avhengig av barnetrygden for Ä overleve?  Anonymous poster hash: 49a85...f71 Jeg er absolutt ikke avhengig av den. BÄde jeg og mannen min har faste jobber. Jeg er hÞgskoleutdannet og har fast jobb, men allikevel sÄ kommer barnetrygden godt med. Det er jammen ikke bare bare med alle regninger og alt som trengs til enhver tid. og vi har faktisk ikke overflod selvom vi tjener som gjennomsnittet i Äret. Er tragisk mye utgifter bare for Ä bo og leve.  Det er faktisk ikke sÄnn at man gÄr pÄ nav og dasser rundt for Ä syns at barnetrygden kommer godt med... Ganske uvitende du ogsÄ da.. Men nÄr du ikke engang har oversikt over barnetrygden pÄ konto, sÄ vil jo jeg si at du har mer enn nok penger?!? Det er jo det inntrykket du gir. Og hvorfor hÄve inn masse penger fordi du jobber og betaler skatt??? Det gjÞr jammen meg jeg ogsÄ, men jeg mener fortsatt at det er unÞdvendig Ä motta slike penger om man faktisk ikke har behov for de!  Anonymous poster hash: 54c8c...9a6
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #10 Skrevet 29. juni 2016 Vi trenger ikke disse pengene!!! Handler om prioritering hele veien, disse pengene hadde vi ikke fÞr vi fikk unge og derfor har vi valgt Ä sett de pÄ egen konto i stedet for Ä bruke de, 200k kommer godt med nÄr de f.eks skal inn i ett relativt tÞft boligmarked... Men her ser jeg at de fleste er avhengig av disse pengene og maser hver mnd etter de, kanskje legge om livsstilen litt og leve etter realiteten fremfor lykke...  Anonymous poster hash: 0033f...dbf
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #11 Skrevet 29. juni 2016 Det er sÄ dyrt Ä fÄ barnetrygd behovsprÞvd at man ikke sparer noen verdens ting, man skaffer bare enda mer byrÄkrati. Og det har vi allerede mer en nok av.  Dessuten skal barnetrygd kompensere litt for utgiftene man har ift med barn. Ikke at barnetrygden dekker kostnader i nÊrheten en gang, men et lite tilskudd er ok, selv for de som har rÄd Ä spare pengene. Det er tross alt neste generasjon skattebetalere som vi produserer.  Kan ikke fordra disse som maser om at at barnetrygd skal avskaffes bare fordi noen har rÄd Ä spare pengene. Lyser misunnelse lang vei. Ja, noen har masse penger fra fÞr, men jammen er jeg sikker pÄ at de bruker enda mer enn gjennomsnittet pÄ sine unger. Anonymous poster hash: 912e0...30e
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #12 Skrevet 29. juni 2016 Vi trenger ikke disse pengene!!! Handler om prioritering hele veien, disse pengene hadde vi ikke fÞr vi fikk unge og derfor har vi valgt Ä sett de pÄ egen konto i stedet for Ä bruke de, 200k kommer godt med nÄr de f.eks skal inn i ett relativt tÞft boligmarked... Men her ser jeg at de fleste er avhengig av disse pengene og maser hver mnd etter de, kanskje legge om livsstilen litt og leve etter realiteten fremfor lykke...  Anonymous poster hash: 0033f...dbf Vet du hva, jeg synes det er smÄfrekt og antyde at det er noe galt med livsstilen bare fordi en er avhengig av barnetryden. Du vet at det koster Ä ha barn? Jeg kan ikke leve pÄ det samme budsjettet som fÞr jeg fikk barn. Jeg har blant annet store utgifter knyttet til barnepass som jeg ikke hadde fÞr barna kom til verden. Jeg har behov for stÞrre bolig fordi vi er flere i husholdningen. Jeg har mÄtte velge en mindre bolig uten eget soverom til meg for Ä heller kunne ha bil slik at jeg kan kjÞre ungene pÄ fritidsaktiviteter, komme meg pÄ jobb osv. Og mat -, klÊr - og husholdningsutgiftene er betydelig stÞrre. Jeg har absolutt ingen utgifter til tull.  Vet du hvorfor det er sÄnn? Fordi jeg har en inntekt som skal dekke akkurat de samme utgiftene som alle andre med to inntekter har. Og vet du hva, det er ikke bare Ä finne en annen bedre betalt jobb eller ta en deltidsjobb ved siden av.  SÄ jada, det gÄr helt fint an Ä vÊre avhengig av barnetrygden hver mÄned for Ä fÄ hjulene til Ä gÄ rundt uten Ä bruke penger pÄ tull.  Anonymous poster hash: 9e08b...0b6
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #13 Skrevet 29. juni 2016 Mine kom inn idag dnb. Noen gÄr rett inn pÄ sparekonto til barnet, resten brukes pÄ bleier, apotekting osv. Vi klarer oss akkurat fra mÄned til mÄned, og synes jo at de skulle Þkt barnetrygden noe. Mamma fikk det samme da hun fikk sin fÞrstefÞdte for over 30 Är siden... Ting er litt dyrere idag!  Anonymous poster hash: f5c8c...06e
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #14 Skrevet 29. juni 2016 Vi trenger ikke disse pengene!!! Handler om prioritering hele veien, disse pengene hadde vi ikke fĂžr vi fikk unge og derfor har vi valgt Ă„ sett de pĂ„ egen konto i stedet for Ă„ bruke de, 200k kommer godt med nĂ„r de f.eks skal inn i ett relativt tĂžft boligmarked... Men her ser jeg at de fleste er avhengig av disse pengene og maser hver mnd etter de, kanskje legge om livsstilen litt og leve etter realiteten fremfor lykke...  Anonymous poster hash: 0033f...dbf Jeg fĂ„r 4850kr i bt i mĂ„neden fordi eksen valgte Ă„ stikke fra meg og 4 barn. Er ikke bare-bare Ă„ legge om livsstilen eller spare nesten 5000kr pr mĂ„ned sĂ„ ungene har en fin EK nĂ„r de skal inn pĂ„ boligmarkedet. Er sĂ„ rart hvordan enkelte tror de har fasiten pĂ„ alt...  Og det var litt av et argument; "disse pengene hadde vi ikke fĂžr vi fikk unge".. Det er jo nettopp derfor dere fĂ„r bt, fordi dere har fĂ„tt barn og barn koster đđđ   Anonymous poster hash: a7be9...8df
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2016 #15 Skrevet 29. juni 2016 Jeg sparer barnetrygden hver mnd, sÄ nÄr min sÞnn blir 18 har han over 200 tusen som han kan bruke pÄ feks leilighet. Selv om det er trangt av og til er det en prioritering jeg velger Ä gjÞre for Ä sikre min sÞnn en mulighet til Ä kjÞpe seg bolig.  Anonymous poster hash: fe620...994
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #16 Skrevet 30. juni 2016 Vi har begge god lÞnn (tjener ca. 1,3 i Äret til sammen) og trenger ikke barnetrygden. Vi setter derfor hele belÞpet inn pÄ en sparekonto i barnet navn, slik at han fÄr egenandel til bolig nÄr han blir stÞrre.  Slik jeg ser det er det vannvittig urettferdig at vi fÄr disse pengene. Vi trenger dem ikke, og pengene bidrar til Ä Þke ulikheten mellom barn fra familier med god rÄd og barn fra familier med dÄrlig rÄd. Jeg forstÄr argumentet om at det er dyrt Ä behovsprÞve barnetrygden. Kunne man ikke avskaffet hele greia, for alle, og sÄ gitt mer penger i disse andre stÞnadene folk fÄr? Aleneforeldre og folk med dÄrlig rÄd fÄr jo andre ytelser, da kunne satsene bli satt opp litt, slik at skattepengene kanaliseres til dem som virkelig trenger pengene. Anonymous poster hash: 803ba...141
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #17 Skrevet 30. juni 2016 NÄr man snakker om urettferdighet og at barnetrygden er med pÄ Ä Þke forskjellene mellom rike og fattige..:  Universell trygdesystem som vi har i Norge, i motsettning til det behovsprÞvde de f.eks har i England og USA har vist seg Ä vÊre mye bedre Ä jevne ut forskjellene! Dessuten, de som har til Ä sette til side, betaler gjerne mer skatt enn de som trenger den i hverdagen. Forskning viser ogsÄ at en slik universell trygdeordning er med pÄ Ä legitimere Þkte skatter for de som tjener best, og gjÞr ogsÄ at flere "betaler skatt med glede".  Det er iallefall noe Ä tenke over for dere som synes det er sabla urettferdig at noen kan sette barnetrygden til side. Anonymous poster hash: e17cd...a5f
Ylva og Mathilde Skrevet 30. juni 2016 #18 Skrevet 30. juni 2016 Jeg er helt avhengig av barnetrygden, sparer litt til barna hver mÄned, og kommer nok til Ä ha mulighet til Ä hjelpe dem pÄ boligmarkedet, men uten bt hadde det ikke gÄtt rundt hos oss. Veldig takknemlig! (selv om jeg strengt tatt betaler den selv ved Ä jobbe fullt og betale skatt.)
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2016 #19 Skrevet 30. juni 2016 Barnetrygden er en urettferdig ordning. Vi har aldri brukt ett Þre av dem, de stÄr i ulike fonds, og kommer ungene til gode nÄr de blir voksne. Men det vil koste staten dyrt Ä behovsprÞve, derfor gis den likevel til alle. De fleste av oss kan fint greie oss uten disse smÄkronene, noen fÄ trenger dem sÄrt. Verden har aldri vÊrt rettferdig og kommer aldri til Ä bli det.  Anonymous poster hash: f0ad1...e66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ