Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #1 Skrevet 28. juni 2016 Hei. Jeg har et vikariat og håper på å bli gravid snart og forhåpentligvis gå ut i permisjon når vikariatet er over. Slikt er jo selvsagt ikke så lett å planlegge slik at det klaffer. Hva om jeg har termin f.eks 2 mnd etter vikariatet går ut. Hvordan er der med foreldrepenger da? Jeg har jo jobbet mer enn 6 av de 10 siste mnd, men ikke siste 1-2 mnd før termin. Jeg har vel fortsatt rett på foreldrepenger, men vil jeg få mindre da? Jeg har nå fastlønn, men med en del overtid og ekstravakter slik at jeg får utbetalt mer. Hvordan regner de? Får jeg gjennomsnittet av utbetalt lønn, inkludert de sist mnd med null i inntekt? Eller bare grunnlønnen min? Synes det er vanskelig å bli klok på foreldrepenger.. Noen flinke damer her inne som kan hjelpe meg? Anonymous poster hash: acff1...bca
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #2 Skrevet 28. juni 2016 Om ditt vikariat går ut før du skal i foreldrepermisjon må du skaffe deg en ny jobb eller få dagpenger. Vanligvis er det grunnlaget siste dag før permisjon som gjelder, men om det har vært store avvik kan grunnlaget for de sidste 3 eller 6 måneder legges til grunn. Overtid teller ikke med i utregningen. Dagpenger telles på lik linje som fastlønn. Ekstravakter skal telles med så lenge du ikke tjener mer enn 6G. Anonymous poster hash: 7feb4...748
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #3 Skrevet 28. juni 2016 Dersom du ikke er i jobb i det du skal ut i permisjon så kan du be NAV regne ut gjennomsnittet av de månedene du har jobbet, innenfor de siste 10 mnd. Hvis du er i jobb i det du skal ut i permisjon så er det lønnen du har den dagen som teller. Du kan fortsatt be NAV om å gjennomsnittsberegne, dersom du kommer bedre ut slik. Vil du virkelig gå ut i permisjon uten å ha en jobb å komme tilbake til? Er det ikke bedre å søke på faste jobber, eller lange midlertidige engasjementer, og ha det i boks før dere begynner å prøve? Anonymous poster hash: bc206...9dc
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #4 Skrevet 28. juni 2016 Dersom du ikke er i jobb i det du skal ut i permisjon så kan du be NAV regne ut gjennomsnittet av de månedene du har jobbet, innenfor de siste 10 mnd. Hvis du er i jobb i det du skal ut i permisjon så er det lønnen du har den dagen som teller. Du kan fortsatt be NAV om å gjennomsnittsberegne, dersom du kommer bedre ut slik. Vil du virkelig gå ut i permisjon uten å ha en jobb å komme tilbake til? Er det ikke bedre å søke på faste jobber, eller lange midlertidige engasjementer, og ha det i boks før dere begynner å prøve? Anonymous poster hash: bc206...9dc Det er svært vanskelig å få noe fast i mitt yrke som relativ nyutdannet så det blir nok en del vikariater fremover dessverre. Anonymous poster hash: acff1...bca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå