Gå til innhold

Ikea tilbakekaller alle Malm-kommoder

Anbefalte innlegg

Skrevet

På grunn av flere situasjoner hvor den har veltet over barn og de har ikke overlevd. Ett av barnas mor innrømmer at den ikke var festet i veggen for det hadde hun nemlig aldri hørt om. Men det står da ganske så tydelig i bruksanvisningen at de skal festet i veggen og det følger også med noe greier for å feste med. Må virkelig IKEA slutte å selge populære kommoder på grunn av foreldre som ikke evner å sikre hjemmet sitt skikkelig? Vi har to av disse kommodene her og de er godt festet. Kommer ikke til å kvitte oss med de heller selv om de er tilbakekallt

http://www.tv2.no/nyheter/8417039/

Anonymous poster hash: 24211...218

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er kun tilbakekalt i USA. I Europa og Norge er sikkerhetskravene større. Så ta det helt med ro du trenger ikke lever noe som helst tilbake, jeg har aldri festet møblene til veggen og ingen har noen sinne nesten falt eller falt. For kravene i Norge er strengere.

Anonymous poster hash: 3bbf1...5e3

Skrevet

I USA ja🙄

Anonymous poster hash: a4f94...37c

Skrevet

De er kun tilbakekalt i USA. I Europa og Norge er sikkerhetskravene større. Så ta det helt med ro du trenger ikke lever noe som helst tilbake, jeg har aldri festet møblene til veggen og ingen har noen sinne nesten falt eller falt. For kravene i Norge er strengere.

Anonymous poster hash: 3bbf1...5e3

Trekk ut øverste skuffen og legg vekt på den, så skal du se...

Anonymous poster hash: b6c6a...10a

Skrevet

Jeg har noen malm kommoder (på vårt soverom nå), og er ikke fornøyd. Det er den eneste kommoden av alle vi har som tipper bare det blir lagt litt vekt på den. Her har min sønn klart å velte sin da han var liten, vi var den gang ikke informert eller hadde oppdaget at de tippet så lett. Får man levert de tilbake i Norge hvis man ønsker?

Anonymous poster hash: 58499...5b5
Skrevet

Hvorfor festet du den ikke i veggen, det står jo i bruksanvisningen..

Anonymous poster hash: 57225...b90

Skrevet

Jeg har noen malm kommoder (på vårt soverom nå), og er ikke fornøyd. Det er den eneste kommoden av alle vi har som tipper bare det blir lagt litt vekt på den. Her har min sønn klart å velte sin da han var liten, vi var den gang ikke informert eller hadde oppdaget at de tippet så lett. Får man levert de tilbake i Norge hvis man ønsker?

Hvorfor har du ikke montert den korrekt? Du driter i sikkerhet?

Anonymous poster hash: 891cf...a14

Skrevet

Malm-kommodene leveres med alt man trenger for å feste dem i veggen. De siste sidene i bruksanvisningen handler om hvordan man fester dem i veggen. Inni skuffene er det klistremerker som viser hva som skjer dersom man ikke fester dem i veggen. Det er helt uforståelig for meg hvordan noen kan finne på å IKKE feste dem i veggen, eller ikke få med seg at man må feste dem. Jeg forstår ikke hvordan IKEA kan gjøre dette tydeligere enn det allerede er.

Vi har en haug Malm-kommoder i huset vårt (i alle fall sju som jeg kommer på), og alle er festet i veggen. Hvis man har lette ting i de nederste skuffene, og tunge ting i de øverste, så kan de tippe framover, dersom de ikke er festet i veggen. Absolutt alle bokhyller er også festet i veggen her.

Det er utrolig lett å saksøke i USA, og de har veldig kultur for det, derfor må IKEA være føre var.

Anonymous poster hash: 72dc6...742
Skrevet

Du får selvfølgelig levert den tilbake om du ønsker det, men du får ikke penger igjen. Kanskje lurt å feste den i veggen som det står i bruksanvisningen. Tipper den fremdeles, DA kan du kreve penger tilbake..

Anonymous poster hash: 556f5...7ac

Skrevet

Amerikanerne flest er jo ikke kjent for å være så smarte.

Anonymous poster hash: ebcde...7c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...