Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #1 Skrevet 28. juni 2016 Jeg er så irritert. Mannen min har fått 5000 for lite i lønn for 2 mnd siden. Sjefen har sagt det var overført. Men det er det jo ikke. Nå sitter vi i en kjip situasjon. Vi ble lovet pengene før helgen. Men ikke kommet. Så nå sitter vi litt fast i en by siden vi ikke får kjøpt togbiletter. Har levd på 600 den her helgen. En familie på 6. Så nå er håpet at barnetrygden kommer inn før tolv i dag. Toget går klokken 13. Får vi ikke tatt det toget har vi ingen plass å bo. Hellvette. Noen her som har fått barnetrygden? Anonymous poster hash: e3f48...8d5
ma(G)ma med to små :) Skrevet 28. juni 2016 #2 Skrevet 28. juni 2016 Har dere ikke kredittkort? Noen i familien å ringe? Forklar situasjonen til banken og spør om et lite lån?
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #3 Skrevet 28. juni 2016 Barnetrygden kommer ikke før tidligst i morgen desverre. Anonymous poster hash: 6b50e...440
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #4 Skrevet 28. juni 2016 Har dere ikke kredittkort? Noen i familien å ringe? Forklar situasjonen til banken og spør om et lite lån? Nei vi har ikke kredittkort. Sikkert litt seint å få det til nå. Men å ringe banken var ikke dumt. Skal prøve det. Har hørt med familie. Men de kunne dessverre ikke hjelpe. Hi Anonymous poster hash: e3f48...8d5
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #5 Skrevet 28. juni 2016 Ordna det seg? Kan du si hvilken by så kanskje jeg eller noen kan hjelpe med noe? Anonymous poster hash: 6efd6...f21
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #6 Skrevet 28. juni 2016 Ordna det seg? Kan du si hvilken by så kanskje jeg eller noen kan hjelpe med noe? Anonymous poster hash: 6efd6...f21 Mannen snakker med banken nå. Krysser fingrene. Anonymous poster hash: e3f48...8d5
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #7 Skrevet 28. juni 2016 Mannen snakker med banken nå. Krysser fingrene. Anonymous poster hash: e3f48...8d5 Krysser med deg,kjip situasjon :/ Anonymous poster hash: 6efd6...f21
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #8 Skrevet 28. juni 2016 Nei vi har ikke kredittkort. Sikkert litt seint å få det til nå. Men å ringe banken var ikke dumt. Skal prøve det. Har hørt med familie. Men de kunne dessverre ikke hjelpe. Hi Anonymous poster hash: e3f48...8d5 Litt spesiell familie dere har når ingen vil/kan hjelpe dere med penger til toget.. Men det har kanskje sammenheng med at det er "litt spesielt" å dra på tur med familie på 6 stk uten å ha planlagt slik at dere har nok penger.. Ta dette som en alvorlig lærepenge å ha alltid penger i bakhånd hvis dere skal på reise ( og ellers også). Jeg har forøvrig aldri hørt om noen som prioriterer å reise noe sted hvis de har så dårlig råd at de ikke har en god buffer i hverdagen. Spesielt bør dere tenke på det hvis dere er 6 i familien. Da blir det veldig fort tomt når uforutsette ting skjer.. Anonymous poster hash: a71c4...aa1
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #9 Skrevet 28. juni 2016 Litt spesiell familie dere har når ingen vil/kan hjelpe dere med penger til toget.. Men det har kanskje sammenheng med at det er "litt spesielt" å dra på tur med familie på 6 stk uten å ha planlagt slik at dere har nok penger.. Ta dette som en alvorlig lærepenge å ha alltid penger i bakhånd hvis dere skal på reise ( og ellers også). Jeg har forøvrig aldri hørt om noen som prioriterer å reise noe sted hvis de har så dårlig råd at de ikke har en god buffer i hverdagen. Spesielt bør dere tenke på det hvis dere er 6 i familien. Da blir det veldig fort tomt når uforutsette ting skjer.. Anonymous poster hash: a71c4...aa1 Nå vet ikke du hele historien her. Den er rett og slett veldig uventet og spesiell. Vi har aldri vært i en slik situasjon tidligere. Og har ellers veldig god kontroll på økonomien. Har aldri gått så inni hellvette tom for penger som vi har gjort nå. Ser ut til at det ordner seg. Anonymous poster hash: e3f48...8d5
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #10 Skrevet 28. juni 2016 Nå vet ikke du hele historien her. Den er rett og slett veldig uventet og spesiell. Vi har aldri vært i en slik situasjon tidligere. Og har ellers veldig god kontroll på økonomien. Har aldri gått så inni hellvette tom for penger som vi har gjort nå. Ser ut til at det ordner seg. Anonymous poster hash: e3f48...8d5 Jeg mener også dette er en uansvarlig handling, selv om dette ikke er hele historien. For å reise på ferie med 6 personer må man vite at man har nok penger og en forsikring hvis noe går galt. I tillegg bør alle ha en bufferkonto, slik at man ikke havner i en knipe. Jeg tolket ut fra det du skrev om at ingen i familien ville hjelpe dere dithen at dere ikke er så ansvarlige som du vil ha det til (da hadde de vel hjulpet dere hjem..). MEN, når det er sagt, håper jeg dere kom trygt hjem og har lært noe til neste gang. Anonymous poster hash: 73cdc...dcc
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #11 Skrevet 28. juni 2016 Jeg mener også dette er en uansvarlig handling, selv om dette ikke er hele historien. For å reise på ferie med 6 personer må man vite at man har nok penger og en forsikring hvis noe går galt. I tillegg bør alle ha en bufferkonto, slik at man ikke havner i en knipe. Jeg tolket ut fra det du skrev om at ingen i familien ville hjelpe dere dithen at dere ikke er så ansvarlige som du vil ha det til (da hadde de vel hjulpet dere hjem..). MEN, når det er sagt, håper jeg dere kom trygt hjem og har lært noe til neste gang. Anonymous poster hash: 73cdc...dcc Er ikke ferie. Mine foreldre hadde ikke penger. Svigers var på fjellet uten noen mulighet til å sette over penger. Det ordnet seg. Anonymous poster hash: e3f48...8d5
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #12 Skrevet 28. juni 2016 En av grunnen til at vi hadde lite penger. Er pga en feil fra nsb sin side. De trakk oss tre ganger for togbillettene. Så da hadde vi bare 600 igjen på konto. Og det hjalp lite at mannen ikke fikk resten av lønnen sin. Onsdag får igjen pengene fra nsb. Sånn da vet dere det. Anonymous poster hash: e3f48...8d5
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #13 Skrevet 28. juni 2016 Nsb har foresten ordnet oss togbilletter hjem. Når vi traff på rett kundebehandler ble det en ordning. Anonymous poster hash: e3f48...8d5
Gjest Antarctica Skrevet 28. juni 2016 #14 Skrevet 28. juni 2016 Nsb har foresten ordnet oss togbilletter hjem. Når vi traff på rett kundebehandler ble det en ordning. Anonymous poster hash: e3f48...8d5 Skulle da ellers bare mangle, hvis de loppa dere! 😮
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #15 Skrevet 28. juni 2016 Men hi, har dere ingen buffer? Lever dere fra hånd til munn? Det må være veldig stressende, jeg har all sympati. Men da må dere kutte forbruket deres nå og begynne å spare til bufferkonto. Den bør på sikt ha to månedslønner for både deg og mannen. Kan dere ikke bruke feriepenger og skattepenger til å starte en slik bufferkonto? Å få 5000 kr for lite i lønn og bli trukket tre ganger for togbilletter burde ikke være nok til å gå HELT tom for penger, altså! Anonymous poster hash: dfab3...ccd
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #16 Skrevet 28. juni 2016 Som sagt var dette flere uheldige hendelser. Vi måtte dessverre tømme bufferkonto etter en stor reprasjon på huset. Forsikringen dekket ikke alt. Måtte ut med 100000 selv. Vi bruker litt tid på å fylle den opp igjen. Sparer vanligvis 4000 i mnd. Men så fikk vi en reprasjon på bilen også denne mnd. Heldigvis kommer feriepengene før helgen og da har vi buffer igjen. Så som sagt dette er første gangen vi har opplevd dette. Sier jo dere ikke får hele historien her. Utrolig nok klarer jeg ikke la være å forsvare meg selv. Anonymous poster hash: e3f48...8d5
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #17 Skrevet 28. juni 2016 Barnetrygden kommer ikke før tidligst i morgen desverre. Anonymous poster hash: 6b50e...440 Eh jo... Jeg får den alltid den 28. Er det helg så kommer den før! Anonymous poster hash: 384b6...691
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #18 Skrevet 28. juni 2016 Vi drar til Egypt i morgen . Jeg får lønn 8. Juli mens vi er der. vil klare oss uten lønna. Men renger jo selvfølgelig den med i planlegging av ferien ! Er vel ikke så rart det !? Ikke alle har buffer Anonymous poster hash: 44da8...dff
februarprins2013 Skrevet 28. juni 2016 #19 Skrevet 28. juni 2016 barnetrygden kommer senest i morgen men hvorfor dro dere da? burde kanskje latt være det
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #20 Skrevet 28. juni 2016 Hi, all ære til at du ikke lar deg provosere av bedreviterne her inne Mange her som er veldig glad i å snakke om hva man "bør" ha og "bør" gjøre. Ikke uenig i noe av det som skrives, men har likevel nok fornuft til å vite at ting ikke alltid er ideelt, at noen ganger skjer det uforutsette hendelser. Godt det ordnet seg, Hi Anonymous poster hash: 4f93e...03e
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #21 Skrevet 28. juni 2016 barnetrygden kommer senest i morgen men hvorfor dro dere da? burde kanskje latt være det Skulle på sykehuset på kontroll med to av barna. Bestilte biletter lørdag siden vi tenkte vi skulle kose oss i helgen med barna på lekeland, badeland osv siden vi ikke har det her vi bor. Uken før vi dro måtte vi skifte partikkelfilter på bilen. Fikk ikke hentet bilen ut før vi betalte. 20000 kom det på. Siden mannen skulle få inn manglende lønn og jeg hadde 3900 på kontoen fant vi ut vi hadde råd å dra. Lite ante vi at nsb skulle klare å trekke 1100 3 ganger. Så sånn var det. Anonymous poster hash: e3f48...8d5
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #22 Skrevet 28. juni 2016 Vi drar til Egypt i morgen . Jeg får lønn 8. Juli mens vi er der. vil klare oss uten lønna. Men renger jo selvfølgelig den med i planlegging av ferien ! Er vel ikke så rart det !? Ikke alle har buffer Anonymous poster hash: 44da8...dff Merkelig å sløse bort pengene på tur til Egypt når man ikke har råd til å opparbeide seg en buffer. Anonymous poster hash: 73efe...290
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #23 Skrevet 28. juni 2016 Vi drar til Egypt i morgen . Jeg får lønn 8. Juli mens vi er der. vil klare oss uten lønna. Men renger jo selvfølgelig den med i planlegging av ferien ! Er vel ikke så rart det !? Ikke alle har buffer Anonymous poster hash: 44da8...dff Man reiser ikke til Egypt hvis man ikke har buffer! Da sparer man til buffer i år og bestiller ferie neste år, når man har råd til å betale ferien uten å bruke opp bufferen. ALLE bør ha buffer. ALLE! Anonymous poster hash: dfab3...ccd
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #24 Skrevet 28. juni 2016 Man reiser ikke til Egypt hvis man ikke har buffer! Da sparer man til buffer i år og bestiller ferie neste år, når man har råd til å betale ferien uten å bruke opp bufferen. ALLE bør ha buffer. ALLE! Anonymous poster hash: dfab3...ccd INGEN burde reise til Egypt! Er vel heller ikke anbefalt av UDI.. Anonymous poster hash: 6834f...435
anonomous Skrevet 28. juni 2016 #25 Skrevet 28. juni 2016 Herregud!! Jada alle bør ha buffer, men alle har ikke det! Så slutt å mase om det. Hi spurte om råd, regner med hun er fullstendig klar over hva hun burde hatt men ikke har! Godt det ordnet seg hi!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå