Gå til innhold

Hatt hudkreft og blir det helt feil med solarium?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt hudkreft, dog den snille sorten.

Men jeg skal på flere turer til sydligere strøk i tiden som kommer, men er hvitt som et lik på kroppen. Og når det endelig er sol her, så er jeg på jobb og jobber ganske så mye ellers også!

Tenker som så at det bedre å ha et grunnlag enn å bli ei svidd purke etter noen timer i solen....

Hva om jeg smører meg med en god faktor i ansiktet og vanlig på resten av kroppen?

Finnes det egne solbeskyttelse for solarium?

:regn:

Anonymous poster hash: be4ba...2dd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjør du selvsagt ikke. Alvorlig talt. 

Anonymous poster hash: 7a86f...408
Skrevet

Ja, i mine øyne blir det helt feil. Fake bake er bedre.

Anonymous poster hash: eb02a...cc9

Skrevet

Når du har hatt hudkreft burde hudfargen din være din minste bekymring.

Du legger deg virkelig ikke i solarium og ut i sola for å steke etter en slik diagnose.

Du burde helle gå til anskaffelse av solfaktor 30 og et sted med skygge.

At du i det heletatt tør å utfordre det er helt uforståelig.

Det var den snille typen denne gang, men hva med neste gang??

Anonymous poster hash: 91130...c60

Skrevet

Mener å ha lest at det er tull at solarium gir grunnlag for at man tåler sydensola bedre.

Uansett ville jeg absolutt ha styrt unna solarium når du har hatt hudkreft. Skal man ikke være forsiktig med sol da i det hele tatt da?

Anonymous poster hash: 116fd...b6c
Skrevet

Som etterlatt fra en som døde av kreft (blandt annet hudkreft) provoserer du noe helt jævlig.

Tenk på de du etterlater deg og beskytt deg der du kan!

Anonymous poster hash: c10de...018

Skrevet

Nei, nei, nei! Ikke solarium. Du skal også ha faktor 50 i solen. Du er hvit, sånn er det.

Anonymous poster hash: 0b4fc...372

Skrevet

Er også etterlatt etter en som døde av hudkreft. Du VIL BARE IKKE utsette deg for den aggressive sorten. 

Så dum er du ikke, at du legger deg i solarium fordi ellers vil du "se ut som ei svidd purke etter timer i solen". Da ligger du ikke timer i solen, da, enkelt og greit. Da smører du deg godt og soler deg forsiktig. Det er helt greit å ligge å stranda under en parasoll også.

Anonymous poster hash: aa19b...5a0
Gjest Muji81
Skrevet

Svidd purke? Har du hørt om solkrem og skygge..? Du tåler ikke sol, ta konsekvensene av det.

Skrevet

Kjøp helle dove sin fuktighetskrem som også har litt selvbruning i seg. Smør deg daglig til du får den fargen du ønsker, kan også smøre deg om kvelden etter du har dusjet når du er i syden slik du oprretterholder fargen du får av kremen.

Men husk å bruk høy solfaktor og hold deg i skyggen når solen er sterkest fra 12-15.

Anonymous poster hash: 87c13...994

Skrevet

Dette kan ikke være trolling (selv om jeg ikke forstår noe annet). For SÅ grusom trolling er det INGEN som driver med.

Og hi, når innlegget ditt ser ut som trolling, så burde du ta hintet.

Anonymous poster hash: 3f858...98a

Skrevet

Er du gal? Du skal da vel ALDRI ut i sola igjen uten faktor 50 minst!

Anonymous poster hash: b25f2...897
Skrevet

Det hjelper overhode ikke å sole seg i solarium på forhånd, er to ulike stråletyper i solarium og den ekte solen.

Skrevet

Ja det blir feil. Selv om du har hatt den snille sorten betyr ikke det at du ikke er i faresonen. Noen får det flere ganger, andre får det ikke igjen mens det faktisk finnes mange som kommer inn med spredning som følge av Malignt melanom . Sykdommen er ufattelig skummel og som sykepleier på en hudavdeling ser jg mange tilfeller av pasienter som ikke tar sykdommen alvorlig. Tror ikke folk vet hvor jævelig denne sykdommen er og kan være før spredning er ett faktum. Du har hatt hudkreft og bør virkelig tenke deg om. Jeg unner ingen de konsekvensene hudkreft kan gi med tanke på spredning.

Anonymous poster hash: e9961...21b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...