Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #1 Skrevet 28. juni 2016 Har en på 3 år som finner på å bable med folk i butikken. Jeg tenker at folk kanskje vil handle i fred og prøver å avlede henne og gi oppgaver. Sev synes jeg hun er søt, men skjønner det hvis andre blir irriterte. Alt fra "hei", bare, til "se hva jeg har". Ikke lange konversasjoner, men litt babling. Er det ok? Nordmenn er jo gjerne litt folkesky og hvis fremmede prater til en så blir en forskrekket hehe. Hva synes du? Da hun begynte i barnehagen var hun forknytt, men har blitt ganske sosial/det motsatte av det jeg var (ekstremt sjenert) så synes det er synd å lære henne å være forknytt? Anonymous poster hash: 47109...5ee
Mamma_til_2 Skrevet 28. juni 2016 #2 Skrevet 28. juni 2016 Begge mine jenter er slik ( hun på 9 år har sluttet😀) men minste på 4 år gjør et enda, mitt syn er at folk som ikke vill snakke overser og fortsetter med sitt. Jeg prøver og å avlede men klarer ikke det bestandig. Jeg pleier og snakke med henne om dette, men erfarinhen min sier at det går over.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #3 Skrevet 28. juni 2016 Jeg synes det er hyggelig og søtt med små barn som babler og er blide. Når de drar seg mot fire/fem er de mer slitsomme. Husker spesielt en gang en jente på ca fem fulgte etter meg hele handleturen og spurte og grov om ALT. Hva jeg skulle ha til middag og hvorfor jeg kjøpte sjokolade på en onsdag. Skulle egentlig kjøpe bind men orket ikke ha mensenpraten med et fremmed barn på fem. 😊 Herremin hun var slitsom og mora brydde seg ikke. Anonymous poster hash: b93fe...4e3
Mamma_til_2 Skrevet 28. juni 2016 #4 Skrevet 28. juni 2016 Jeg synes det er hyggelig og søtt med små barn som babler og er blide. Når de drar seg mot fire/fem er de mer slitsomme. Husker spesielt en gang en jente på ca fem fulgte etter meg hele handleturen og spurte og grov om ALT. Hva jeg skulle ha til middag og hvorfor jeg kjøpte sjokolade på en onsdag. Skulle egentlig kjøpe bind men orket ikke ha mensenpraten med et fremmed barn på fem. 😊 Herremin hun var slitsom og mora brydde seg ikke. Anonymous poster hash: b93fe...4e3 Den ser jeg er slitsom, denne mammaen kunne sakt fra til sin datter😀 du kunne og sakt til jenta "nå skal jeg handle ferdig, du må gå tilbake til Mammaen din."
Pobie Skrevet 28. juni 2016 #5 Skrevet 28. juni 2016 Jeg vil ikke prate med andres barn på butikken, men skjønner også at dette er mitt problem, og hadde ikke blitt sur på barnet og hadde nok jattet med. Hadde satt pris på at forelderen prøvde å avlede, men samtidig synes jeg man må være forsiktig så man ikke lærer dem at det er skummelt eller frekt å prate med andre på butikken.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #6 Skrevet 28. juni 2016 Den ser jeg er slitsom, denne mammaen kunne sakt fra til sin datter😀 du kunne og sakt til jenta "nå skal jeg handle ferdig, du må gå tilbake til Mammaen din." Jenta var søt og god og hadde ikke hjerte til å avvise henne. Redd hun skulle bli lei seg. Mammaen burde fulgt med men var vel glad hun slapp mas selv. 😊 Anonymous poster hash: 19e33...0f6
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #7 Skrevet 28. juni 2016 Min jente var og er sånn enda ( til tider). Vi tok båt fast annenhver helg når hun ar 3-4 år. Da var det gjerne fullt og vi måtte sitte tett i tett med andre folk, hun snakket med de ved siden av henne. Alt ifra hva bestemor heter, hvor hun bor, hvor mange katter hun har, hva hun skal gjøre i ferien +++ Jeg ble flau, og prøvde avlede med å gå i kafeen hele tiden. Funket dårlig det i 3 timer liksom. Nå er hun 7 år og har enda ikke sperre for å prate med fremmede. Tok fly i forrige uke og hun måtte sitte ved en fremmed, så klart måtte hun bare prate med han. Der var det heldigvis den gamle mannen som tok initiativ til å prate da. Aner ikke hva folk tenker, men jeg blir hvertfall utilpass. Generelt er hun glad i prating, greier ikke holde munnen lukket i noen timer i bil heller, må prate HELE turen. Anonymous poster hash: e5812...e50
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #8 Skrevet 28. juni 2016 Hæ, syns folk det er slitsomt at små barn kommer bort og er blide og pratsomme? Da er det nærliggende å tenke "surpomper". Det er da bare søtt og koselig! De kan gjerne være eldre enn tre år også, syns det er koselig nesten uansett alder, jeg.For min del ville din datter vært et lite lys i min hverdag, hi. Tenker jeg hadde gått og humret litt for meg selv etterpå, og fortalt om det til mine egne barn (som er litt eldre, men veldig glad i yngre barn), og så hadde vi ledd litt av det :-) Anonymous poster hash: 75f09...8dd
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #9 Skrevet 28. juni 2016 Det er bare koselig, og supert at barnet ditt er utadvendt. Synes ikke du trenger å stoppe henne, med mindre hun aktivt løper etter folk og bombaderer de med spørsmål Anonymous poster hash: 0ea1f...d75
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #10 Skrevet 28. juni 2016 Har samme problemet selv jenta er 7 år. Skal prate med alle hun ser, dette prøver jeg og stoppe. Da det ikke er Sunt lengre. Anonymous poster hash: 41cac...630
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #12 Skrevet 28. juni 2016 Vi trenger vel ikke oppdra den kommende generasjonen til å bli enda mer einstøing og introverte enn oss? 😄 Anonymous poster hash: eaf3e...904
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #13 Skrevet 28. juni 2016 Man skal være bra gretten og folkesky for å bli sur dersom et lite barn skravler blidt. Det er fint hvis du paser på så det ikke blir lange samtaler, for da kan vel folk fort synes det blir litt intenst og dessuten hindre dem i å fullføre handleturen, men noen setninger med et lite barn har de fleste godt av å utveksle. Anonymous poster hash: 0337c...64d
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #14 Skrevet 28. juni 2016 Jeg syns ikke at du skal holde henne igjen. Det er mere skadelig enn at hun går bort til noen og sier hei og er trygg på seg selv 😊 Anonymous poster hash: 1230c...2c8
Gjest Antarctica Skrevet 28. juni 2016 #15 Skrevet 28. juni 2016 Jeg snakker med alle barn som henvender seg til meg, og har aldri tenkt at det var uoppdragent eller feil at en treåring tok kontakt. Det er i barnets uskyldige natur.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #16 Skrevet 28. juni 2016 Bare koselig med slike barn. Kunne nok blitt litt sliten hvis jeg endelig hadde litt fri selv og ble stuck ved en pratebøtte i timesvis, men det gjelder uansett alder Anonymous poster hash: 365d1...f36
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #17 Skrevet 28. juni 2016 Ungene her er likedan, jeg ser an menneskene de snakker/babler til, ser jeg at de ikke vil, så sier jeg ifra til ungene at de skal la personen få handle i fred, men ser jeg at de synes det bare er søtt/koselig, så lar jeg ungene få bable litt med de, men ikke for mye heller, greit å lære de at det finnes grenser for varigheten også Anonymous poster hash: c4f13...85d
Yellow Brick Road Skrevet 28. juni 2016 #18 Skrevet 28. juni 2016 Alt til sin tid, tenker jeg, og alt med måte. Jeg har i utgangspunktet ikke noe i mot å bli snakket til av fremmende unger og kan gjerne svare og være hyggelig tilbake, generelt er jeg hyggelig med alle som snakker til meg. Men jeg forventer at foreldrene passer på at ungene ikke blir plagsomme. Jeg går ikke i butikken for å underholde eller bli underholdt av andres barn, så etter en kort samtale, vil jeg fortsette handlingen på egenhånd. Skal jeg ut å fly (eller reise på annen måte) eller er jeg ute og spiser på restaurant, er jeg svært lite glad i å føre lengre samtaler med unger. Jeg vil ikke kalle det uoppdragent eller usunt.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #19 Skrevet 28. juni 2016 Det er da virkelig ikke noe problem om barn tar kontakt på den måten. Vi er da voksne, vi må da selv kunne sette grenser overfor barn, vi er da ikke hjelpesløse voksne! Det koster lite å si at man har det litt travelt eller at man ikke helt husker hva man skal ha og må konsentrere seg og ikke har tid til å prate. Jeg synes stort sett det er koselig om barn snakker til meg. Et spontant smil fra et lite barn kan lyse opp dagen. Om jeg ikke har tid, ikke er i form, bare vil være i fred, da koster det meg lite å bare gi et smil tilbake og si at jeg ikke har tid til å snakke akkurat nå. Jeg mener det går på respekt, skal vi lære de små respekt for andre så må vi også respektere dem. Jeg har aldri vært borti barn som ikke har akseptert det hvis jeg har sagt at jeg ikke har tid til å prate, som regel bare vinker de eller sier hadet om jeg sier det samme. Anonymous poster hash: 92144...4a8
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2016 #20 Skrevet 28. juni 2016 Så lenge barne er blidt og høflig og gir seg med et par spørsmål/setninger, så er det helt ok! Jeg prater selv til folk på butikken, toget, bussen, i køer osv jeg. selvsagt ikke alltid, men innimellom. Som regel blir det bare god stemning av det. Barnet mitt gjør det samme. Anonymous poster hash: 04b7e...b2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå