Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #1 Skrevet 27. juni 2016 Alene? Har ei jente som starter i andre klasse. Hun er egentlig ganske selvstendig og klarer mye selv. Eneste jeg tenker på er at hun lett tar til tårene når det er noe hun ikke klarer og er alene, det hører jeg jo bare mens jeg legger søsteren. Hun er 7,5 år.. Anonymous poster hash: 44c77...d8d
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #2 Skrevet 27. juni 2016 Er ho vant til å vere heime åleine? Min 7 åring er heime 1/2 til 1 time etter skulen. Det synes eg er lenge nok, sjølv om han sikkert kunne klart seg lengre. Han har telefon som vi kan ringe til, eller han ringjer til oss. Anonymous poster hash: 39049...b5a
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #3 Skrevet 27. juni 2016 Har ei som skal begynne i 2 klasse. Hun har vært alene mens vi har hentet lillebror og handlet. Hun klarer det fint, hun blir litt på at vi brukte lang tid noen ganger. Vi snakker mye om hva hun kan og ikke kan gjøre om hun er alene hjemme. Vi håper og måtte slippe sfo fra og med 3 klasse. Kansje før. Så tenker vi øver mer og mer på dt å være lenger enn 1 times tid alene. Nå har vi foreløpig bare lagt en av våres tlf hjemme den tiden hun har vært alene men hun blir nok å få en tlf da når hun skal være mer alene hjemme eller st vi har en tlf som skal ligge her hjemme. Anonymous poster hash: e5f12...b33
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #4 Skrevet 27. juni 2016 Hun på 6 år har vært 1 time alene støtt og stadig,og hun på 8 år har vært 2 timer alene flere ganger.. Men det er jo veldig stor forskjell på barn. Mine er veldig selvstendige og trygge. De har begge mobil tilgjengelig for å ringe med da. Anonymous poster hash: c4657...dcb
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #5 Skrevet 27. juni 2016 Mine eldste har vært alene hjemme en hel dag fra de gikk i slutten av 3.klasse. Anonymous poster hash: 44d2f...1d3
moota m storebror&lillebror Skrevet 27. juni 2016 #7 Skrevet 27. juni 2016 Begge våre begynte å øve i starten av 1.klasse. I starten kom jeg 1-5 minutt etter dem, slik at de fikk øve på å komme hjem og låse opp. Økte så etterhvert som de var trygge på det selv. Nå er de 8 og 11 og har ingen problem med å være hjemme alene et par timer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå