Gå til innhold

Har ikke folk respekt for andres tid lengre!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble spurt om å være barnevakt i dag(hele dagen). Svarte ja. Jenta vår ville ha besøk av ei i klassen, men sa nei ettersom barnet vi skulle passe var ca like gammel. Prøvd det før(å ha alle tre her, men gikk dårlig). Mor ringer å avlyser en time etter hun skulle vært her. Jenta ville heller til ei venninne.

Ringer mor til ei i klassen til jenta vår om hun ville komme. Sa hun skulle spørre jenta for så å ringe på. Sendte sms etter to timer, men fikk ikke svar. Vi dro derfor på bading. Da vi hadde kommet fram til badinga ringte mor og sa at hun kunne komme. Sa at vi var på bading, men hun kunne komme dut med henne. Da blir hun irritert og sier at jenta ikke får lov. Spm var om hun ville komme til oss. Ikke på bading. Jeg forklarte at vi ikke kunne sitte og vente på svar(klokka hadde da blitt to).

Fikk så mange mld om barn som ikke kom på trening en time før fotballtreninga at jeg vurderte å avlyse. Men ettersom de ble seks barn valgte jeg å gjennomføre. Det kom ett barn på trening!! De ble da to spillere! Ingen vits i å ha treninga....

I tillegg ringte akkurat de som skulle komme på middag i morgen å sa at de ikke kommer. Barna ville noe annet istedet... ja vel sa jeg....

Er det ikke sånn at man holder avtaler lengre? Er det greit å bare seile sin egen sjø?

Anonymous poster hash: ce18d...f59

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Jøss, her syns jeg du har vært veldig uheldig! Dette er brudd på kutymen, slik jeg ser det i alle fall.

Skrevet

Dessverre er det noen slike. Du var uheldig og kom over mange på en gang.

Anonymous poster hash: 2633d...214
Skrevet

Vi har flere sånne i omgangskretsen. De orker ikke svare/bestemme seg for om de blir med på ting, avlyser ting som er planlagt, og foreslår ihvertfall aldri noe selv!

Det har drevet meg til vanvidd i årevis, men har oppdaget etterhvert at kulturen i denne bygda er sånn, men ikke nødvendigvis andre steder. Folk er rett og slett veldig selvopptatte her. Dårlig folkeskikk? Vet ikke.. Vi vurderer å flytte pga det.

Anonymous poster hash: c2a24...1d3

Skrevet

Mitt inntrykk er at det er flere og flere som blir slik. Det er meg, meg og meg, og lite annet... at de fungerer i et fellesskap, det har de visst ikke forstått.

Anonymous poster hash: 92252...eee
Skrevet

Det var da ekstremt. Kjenner ikke så mange som er sånn, vil da ikke tro det er så vanlig?

Anonymous poster hash: c6345...5c5
Gjest Antarctica
Skrevet

Kjenner noen få der avtaler kommer og går og blir avlyst.

Har sluttet å planlegge med dem, det går inn det ene øret og ut det andre. Den ene er bestevennen til samboeren min. Ikke måte på alt vi skal sammen med den familien. I 4 år har de snakket om et sted vi skulle på ferie sammen. Etter to år med løfter og endrede planer sluttet jeg å ta inn deres snakk. Jeg lar dem bare prate og legge ut, det blir jo ikke noe. Mannen min blir fortsatt skuffa hver gang, da.

Har også to venninner fra gamle dager som jeg aldri ser mer. Den ene treffer jeg bare i begravelser... De sier de kommer, så ringer de en time før og avlyser. Der har jeg også sluttet å inngå avtaler. De får ringe på og overraske meg, da skal jeg koke kaffe. Kors på halsen!

Skrevet

Skal sies at det var ekstremt på en dag dette. Men skjer jevnt og trutt at noen avlyser eller bare ikke gidder.

HI

Skrevet

Skal sies at det var ekstremt på en dag dette. Men skjer jevnt og trutt at noen avlyser eller bare ikke gidder.

HI

Man merker det jo mer da.

Vi er kommet i egoismens tidsalder. Mange sitter hjemme på nettbrettene sine og tror de er sosiale. Ser ikke at de er en del av et sosialt fellesskap i det virkelige liv der de også må gi litt av seg selv.

Det ender jo med at ingen gidder lenger. Vi har måttet gi opp flere venner som KUN har unnskyldninger og andre planer. Mulig det er noe galt med oss, men jeg er mer overbevist om at folk er så oppslukt av sitt eget liv at de overhodet ikke ser andres behov og ønsker.

Skrevet

Oi, for en dag. Du har virkelig møtt på en fin samling folk på en og samme dag...

Det finnes noen som dette ja, men heldigvis er de ikke i flertall i vår omgangskrets ihvertfall

Det verste er jo at det overføres til ungene, de vokser opp og blir oppdratt til at dette er helt normalt, først meg sjøl og så meg sjøl.

Anonymous poster hash: 15738...4a3
Skrevet

Noen foreldre sier de synes barna kan være både utakknemlige og egosentriske. Men det er kanskje ikke så rart? Foreldrene er faktisk ikke så ulike....

HI

Skrevet

Noen foreldre sier de synes barna kan være både utakknemlige og egosentriske. Men det er kanskje ikke så rart? Foreldrene er faktisk ikke så ulike....

HI

Enig med deg HI.

opplever dette stadig og blir like såret og irritert hver gang

Anonymous poster hash: 281d1...fec

Skrevet

Opplever det samme til stadighet og det irriterer meg så!

Forrige søndag skulle vi ha kaffebesøk av et vennepar med barn. De ringte oss og spurte om å komme på besøk, og det passet best for de i 13-14tiden. 1345 sender de mld om at de tar turen til Plantasjen istede.. Dette paret har vi ofte planer med og 90% blir ikke gjennomført. Bestekompisen til mannen. Jeg er så lei, og mannen blir stadig like skuffet.. Har inngått avtale med mannen om at jeg og ungene ikke trenger å være hjemme hvis vi legger planer med dette spesifikke paret..

Anonymous poster hash: fec7f...e68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...