Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #1 Skrevet 27. juni 2016 Har en på 8 mnd som ofte ikke vil ha melk lenger (mme). Vil bare ha grøt og ev. brød. Og vann. Er det at hun avvenner seg selv? Har fortsatt enkelte måltider i løpet av dagen som er MME, og kun mme, men hun vil ikke ha. Drikker kanskje 20-30 ml og spytter ut og vil ikke ha. Hva kan jeg bytte det ut med? Vet om middag, men har ikke kommet så langt enda. Får ikke "lov" av HS å gi brød før middag er introdusert. Og jeg bør vel gi mme frem til hun er 1 år? Eller kan jeg, når jeg gir middag, grøt og brød, bare gi vann? Anonymous poster hash: ecb9a...83e
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #2 Skrevet 27. juni 2016 Bland grltpulveret i mme. Gi en lang marsj i hva helsesøster gir lov til, du kjenner barnet ditt best. Yoghurt kan vel gis fra 10 mnd? Anonymous poster hash: e2abf...998
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #3 Skrevet 27. juni 2016 Hvorfor får du ikke lov å gi mat til måltider? Høres veldig merkelig ut for en så gammel baby. Min spiste 4 måltider i den alderen. Ammet av og til på dagen, men aldri som et helt måltid Anonymous poster hash: d2058...e57
Appelsinpiken Skrevet 27. juni 2016 #4 Skrevet 27. juni 2016 Unnskyld, men får ikke lov av ha? Hvem er det sitt barn egentlig?
Blondzilla Skrevet 27. juni 2016 #5 Skrevet 27. juni 2016 Hvorfor har du ikke introdusert middag ennå? Det burde du gjort for lenge siden, særlig når du ikke ammer. Her har mine tre fått middag fra 5 mnd. I hipp sin grøt er det morsmelkerstatning så om hun spiser mye grøt kan det tenkes der er nok. Men middag må til. En 8 mnd gammel baby bør ha ihvertfall tre måltider med fast føde. Litt mme eller mm i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #6 Skrevet 27. juni 2016 Hvorfor har du ikke introdusert middag ennå? Det burde du gjort for lenge siden, særlig når du ikke ammer. Her har mine tre fått middag fra 5 mnd. I hipp sin grøt er det morsmelkerstatning så om hun spiser mye grøt kan det tenkes der er nok. Men middag må til. En 8 mnd gammel baby bør ha ihvertfall tre måltider med fast føde. Litt mme eller mm i tillegg. Bare sånn at det er sagt er det fremdeles anbefalt at 75 % av babyens næring kommer fra mm eller mme når baby er 1 år. Så ikke krise om det ikke er så mye fast føde ennå. Og skjønner ikke helt at hs har sagt at babyen ikke skal ha brød før den har middag på plass..? Her får vår smake det meste, men drikker fremdeles masse mm. Har ikke 4 faste måltider på plass ennå, men kanskje 2-3. Ikke spiser hun så mye da heller, men vi tar det i hennes tempo og det øker litt for hver dag. Ellers vet jeg ikke hvordan det er med baby som ikke vil ha flaske mer. Kanskje den synes annen mat er mer spennende? Anonymous poster hash: 6d2bf...0b7
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #7 Skrevet 27. juni 2016 75 % av næringen fra mm/mme når de er ett år? Har du en kilde på det? Anonymous poster hash: f148e...b70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå