Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #1 Skrevet 27. juni 2016 Har en på 10 måneder som jeg er alene med. Har hatt barnevakt en helg (hos familie som hun ser flere ganger i uka). Har aldri hatt barnevakt til henne før, men dette hadde gått så fint og de hadde kost seg masse. Jentungen var strålende fornøyd da jeg kom hjem, jeg fikk litt kos før hun strakk seg etter onkelen sin og ville sitte hos ham igjen😁 kunne fint tenke meg å gjøre dette igjen, men er det litt mye å ha "frihelger" kanskje 2-3 ganget i året? Dette i tillegg til at jeg vil betale en tenåring for passe noen kvelder nå og da etter leggetid (men dette kommer jo da til å være mens hun sover, så dette vil ikke merkes). Føler jeg faller litt utenfor sosialt sett nå når jeh er alene med barn. Pappaen har ingen samvær, så dette er all barnefrien jeg har 😄 Anonymous poster hash: 2777a...715
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #2 Skrevet 27. juni 2016 Nei herregud..kos deg med barnevakt! Hvis de i tillegg har andre barn er det ekstra bonus Anonymous poster hash: 0b848...bdd
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #3 Skrevet 27. juni 2016 Nei, det kan du gjøre med god samvittighet. Når barnets far heller ikke er i barnets liv, er det også supert at hun får en postovi mannsperson, sin onkel, å knytte seg til. Så dette er vel bare fint for alle parter. Anonymous poster hash: 7bffe...6ca
TPK Skrevet 27. juni 2016 #4 Skrevet 27. juni 2016 Selvsagt ikke. Vi har hatt barnevakt over natta kanskje en gang i mnd fra de var 2-3 mnd. Så lenge de er hos trygge voksne som de kjenner godt er det ingen problem!
FrkKværner Skrevet 27. juni 2016 #5 Skrevet 27. juni 2016 Overhode ikke mye. Ha barnevakt med god samvittighet. Tror alle trenger å lade litt uten barn innimellom. Barnet hadde ikke hatt vondt av å være mer borte heller så ikke ha dårlig samvittighet. Du er alene med barnet så du er sammen med det 24/7 ellers. Kom deg ut, vær sosial og hent inn energi da du kan. Du får det bedre og barnet trenger en mor som har det bra 😊.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #6 Skrevet 27. juni 2016 Ikke for mye, du bør prøve å få til en fast helg i mnd. Jeg er alene med mitt barn, men ingen samvær med far fra fødsel av og har ikke hatt noen avtale med hjelp. Ser i ettertid at det hadde vært fantastisk for da slapp jeg å spørre og jeg slapp å spørre ved behov for da følte jeg at jeg måtte gjøre noe. Nå har jeg fått hjelp en helg fast i mnd, da kan jeg enten avtale noe med noen eller så kan jeg bare være alene. Tingen er at det er ikke noe press på at jeg skal noe. Anonymous poster hash: fd1c5...312
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #7 Skrevet 27. juni 2016 Selvsagt ikke. Vi har hatt barnevakt over natta kanskje en gang i mnd fra de var 2-3 mnd. Så lenge de er hos trygge voksne som de kjenner godt er det ingen problem!En gang i mnd fra de var så liten? Hvorfor i all verden fikk du barn? Anonymous poster hash: 5c655...e14
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #8 Skrevet 27. juni 2016 En gang i mnd fra de var så liten? Hvorfor i all verden fikk du barn? Anonymous poster hash: 5c655...e14 Det blir for dumt sagt av deg. Når man er alene med barn så har man ikke noen mulighet til å få noe avlastning på en måte. De som er to kan jo hjelpe hverandre. Det er ikke så mye mulig når man sitter der alene. Anonymous poster hash: fd1c5...312
TPK Skrevet 27. juni 2016 #9 Skrevet 27. juni 2016 En gang i mnd fra de var så liten? Hvorfor i all verden fikk du barn? Anonymous poster hash: 5c655...e14 Eh, jeg var jo med dem resten av tiden da, så det der blir for dumt. Man trenger ikke ofre seg helt og bare være med barna hver eneste dag fordi man har blitt mamma!
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #10 Skrevet 27. juni 2016 Det blir for dumt sagt av deg. Når man er alene med barn så har man ikke noen mulighet til å få noe avlastning på en måte. De som er to kan jo hjelpe hverandre. Det er ikke så mye mulig når man sitter der alene. Anonymous poster hash: fd1c5...312 Var alene med første barn helt fra starten(var også ganske ung). Ingen samvær med far, og likevel ingen barnevakt og overnatting før hun var 3 år. Jeg valgte å få barn, og tar ansvaret for det ☺️ Anonymous poster hash: 5c655...e14
Gjest Antarctica Skrevet 27. juni 2016 #11 Skrevet 27. juni 2016 Var alene med første barn helt fra starten(var også ganske ung). Ingen samvær med far, og likevel ingen barnevakt og overnatting før hun var 3 år. Jeg valgte å få barn, og tar ansvaret for det ☺️ Anonymous poster hash: 5c655...e14 Ååå, så UTROLIG flink og god mamma du er! 👏👏👏👏 Og da er du automatisk også et godt menneske, det vet du vel? (Var det du ville høre, ikke sant? Selv om det er usunt og begrensende å klamre seg til barna på den måten?)
Kubbelyset Skrevet 27. juni 2016 #12 Skrevet 27. juni 2016 Så godt for både deg og barnet! Det her synes jeg du skal nyte med god samvittighet 😃 Synes ikke det høres mye ut.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #13 Skrevet 27. juni 2016 Kjenner et par hvor begge går hjemme. De har barnevakt minst én natt hver helg og gjerne i ukedagene også. Selv når barnet begynte i bhg som 2 åring og er der fra 8 til 16.30 hver dag har de så mye barnevakt. DET er mye! Et par helger i året er ingenting! Anonymous poster hash: 33079...a89
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #14 Skrevet 27. juni 2016 Ååå, så UTROLIG flink og god mamma du er! 👏👏👏👏 Og da er du automatisk også et godt menneske, det vet du vel? (Var det du ville høre, ikke sant? Selv om det er usunt og begrensende å klamre seg til barna på den måten?) Nei det var det ikke. Men klarer virkelig ikke å forstå de som absolutt må ja barnefri så ofte. Anonymous poster hash: 5c655...e14
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #15 Skrevet 27. juni 2016 Nei det var det ikke. Men klarer virkelig ikke å forstå de som absolutt må ja barnefri så ofte. Anonymous poster hash: 5c655...e14 Det er mange forskjellige situasjoner man ender opp alene noen tøffere enn andre. Jeg begynner først og trives med å være mor nå 5 år etter jeg fikk barn, er ikke alle som trives med små barn. Det betyr ikke det at jeg ikke tar ansvar for det om. Småbarnstida varer ikke så lenge så det er mange år å kose seg med barnet på etter det. Men selv om du trives med å være hjemme med barnet lenge så er det ikke alle som gjør det men tar ansvar for det om. Å ta ansvar er ikke ensbetydende med å være der konstant. Det som jeg er glad for er at mitt barn har knyttet utrolig god kontakt med andre familiemedlemmer som gjør at han har mange å gå til. Anonymous poster hash: fd1c5...312
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #16 Skrevet 27. juni 2016 Det er mange forskjellige situasjoner man ender opp alene noen tøffere enn andre. Jeg begynner først og trives med å være mor nå 5 år etter jeg fikk barn, er ikke alle som trives med små barn. Det betyr ikke det at jeg ikke tar ansvar for det om. Småbarnstida varer ikke så lenge så det er mange år å kose seg med barnet på etter det. Men selv om du trives med å være hjemme med barnet lenge så er det ikke alle som gjør det men tar ansvar for det om. Å ta ansvar er ikke ensbetydende med å være der konstant. Det som jeg er glad for er at mitt barn har knyttet utrolig god kontakt med andre familiemedlemmer som gjør at han har mange å gå til. Anonymous poster hash: fd1c5...312 Joda forstår jo det. Men å ha barnevakt med overnatting hver mnd fra barnet er 2-3 mnd forstår ikke jeg. Det er for tidlig og for ofte i mine øyner. Men skjønner at noen har krevende barn, og trenger å hente seg inn litt innimellom. Men hører overalt om de som ser sånn frem til barnefri annen hver helg/uke . Pga da skal de leve livet osv. Barna mine er en del av mitt liv hele tiden de ☺️ Anonymous poster hash: 5c655...e14
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #17 Skrevet 27. juni 2016 Joda forstår jo det. Men å ha barnevakt med overnatting hver mnd fra barnet er 2-3 mnd forstår ikke jeg. Det er for tidlig og for ofte i mine øyner. Men skjønner at noen har krevende barn, og trenger å hente seg inn litt innimellom. Men hører overalt om de som ser sånn frem til barnefri annen hver helg/uke . Pga da skal de leve livet osv. Barna mine er en del av mitt liv hele tiden de ☺️ Anonymous poster hash: 5c655...e14 Ja, det er jaggu mine også! Og de vet å understreke det ved å våkne hver eneste time fra leggetid til vi står opp! Så om noen ville passet minstemann en helg i mnd, hadde jeg grått av glede! Anonymous poster hash: 71b6f...2cb
februarprins2013 Skrevet 27. juni 2016 #18 Skrevet 27. juni 2016 Kjære deg ikke mye i det hele tatt her er gutten borte kanskje 20 helger i året og det har han vert siden han var 8-9 mnd
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #19 Skrevet 27. juni 2016 Joda forstår jo det. Men å ha barnevakt med overnatting hver mnd fra barnet er 2-3 mnd forstår ikke jeg. Det er for tidlig og for ofte i mine øyner. Men skjønner at noen har krevende barn, og trenger å hente seg inn litt innimellom. Men hører overalt om de som ser sånn frem til barnefri annen hver helg/uke . Pga da skal de leve livet osv. Barna mine er en del av mitt liv hele tiden de ☺️ Anonymous poster hash: 5c655...e14 Er det bare ofte hvis det er noen andre enn foreldre? Hadde ikke en helg i mnd fra 2-3 mnd men hadde en natt i mnd. Nå har jeg en helg i mnd og det er fantastisk men det er ikke for å leve livet. Det er for å hente meg inn igjen og kunne gjøre noe uten å planlegge alt ihjel Anonymous poster hash: fd1c5...312
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #20 Skrevet 27. juni 2016 Er det bare ofte hvis det er noen andre enn foreldre? Hadde ikke en helg i mnd fra 2-3 mnd men hadde en natt i mnd. Nå har jeg en helg i mnd og det er fantastisk men det er ikke for å leve livet. Det er for å hente meg inn igjen og kunne gjøre noe uten å planlegge alt ihjel Anonymous poster hash: fd1c5...312 Er ofte å ha barnevakt uansett hvem som passer barnet , når det er så lite som 2-3 mnd. (Under 1 år) . Så bra det fungerer for deg ☺️ Anonymous poster hash: 5c655...e14
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #21 Skrevet 27. juni 2016 Er ofte å ha barnevakt uansett hvem som passer barnet , når det er så lite som 2-3 mnd. (Under 1 år) . Så bra det fungerer for deg ☺️ Anonymous poster hash: 5c655...e14 enig...synes det er rart å ha frekvent barnevakt til spedbarn! og særlig overnatting Anonymous poster hash: 142b4...ee9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå