Gå til innhold

Hvor stor koffert til baby, og hvor stor koffert til storebror

Anbefalte innlegg

Skrevet

Storebror er 3 år. Baby må ha med seg masse utstyr, bla.a flasker, mme, flaskebørste, zalo, tøy (og ekstra mye tøy i tilfelle uhell), solbeskyttelse, termos, sengetøy (teppe o.l), tannbørste, våtservietter, 1 pk bleier (minst), parasoll til vognen. Vognen pakkes i prampack og må ligge der alene pga forsikring.

Storebror må ha med tøy (og ekstra mye tøy), solbeskyttelsestøy, solkrem, tannbørste+tannkrem, såper, ekstra sko (badesko + sandaler), solhatter/capser, noen leker, badeleker, børste, bleier, badetøy. 

Jeg har en 90L til meg, og gubben har en 90L. Vi ønsker ikke å fylle koffertene. Vi har ikke våre kofferter enda (jeg har bestilt), så vet ikke hvor stor plass vårt tøy etc tar, men jeg ønsker å ha med 1 koffert til hver. Babyen kan ha maks 10 kg. Storebror maks 20 kg. Inkludert håndbagasje (men tar nok kun med 1 håndbagasje tror jeg). 

Størrelse på kofferter til 3-åringen og babyen? 

Anonymous poster hash: bea5d...df0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal bort 1 uke

Skrevet

Mine unger har koffert i medium størrelse, vet ikke hvor mange liter den er på med målene er 60x45x28, det holder i massevis ihvertfall

Anonymous poster hash: bab9b...1f7
Skrevet

Gud a meg! Vi er seks stk og pakker alt i en stor + en liten koffert. 😊

Anonymous poster hash: f83cf...e5c

Skrevet

Herlighet, vi er en familie på 4 og vi pakker i en stor koffert eller 2 små, hvorfor skal du ha med så mye?

Skrevet

vi er fem stk og bruker en stor og en liten, må alle ha egne kofferter? pakk det mest nødvendige, og i stedet for ekstra skift, pakk en pose med litt vaskemiddel, så kan du vri opp litt tøy, nå står et ikke hvor dere skal, som er vesentlig informasjon. men om det er badeferie, trenger dere ikke mye tøy, da ville jeg heller hatt ekstra badetøy,

Anonymous poster hash: aed87...163
Skrevet

1 uke og 4 kofferter?! Høres litt overdrevet ut... Hva skal du med den ledige plassen i hver koffert forresten? Shoppe?

Ta heller med vaskepulver hvis de har så mye uhell. Og det går fint an å bruke samme klær to ganger på ferie!

Skrevet

Gud a meg! Vi er seks stk og pakker alt i en stor + en liten koffert.

Anonymous poster hash: f83cf...e5c

Åja, det var interessant.

Skrevet

Herlighet, vi er en familie på 4 og vi pakker i en stor koffert eller 2 små, hvorfor skal du ha med så mye?

Jeg finner ikke hvor du skrev hvor store kofferter barna bør ha :( Slettet du det etter du skrev det?

Skrevet

1 uke og 4 kofferter?! Høres litt overdrevet ut... Hva skal du med den ledige plassen i hver koffert forresten? Shoppe?

Ta heller med vaskepulver hvis de har så mye uhell. Og det går fint an å bruke samme klær to ganger på ferie!

Ja, blant annet shoppe :) Men vi klarer oss såvidt med en diger bag i Norge i 4 dager. Vi må ha med endel ekstrautstyr til babyen etc, og medisiner og diverse til meg så det tar opp plass ganske fort.

Skrevet

Med to så små barn som også skal fraktes på, og gjerne vogn også, så ville jeg tatt med maks to kofferter. Det skal håndteres også. Hvor skal dere?

Skrevet

Med to så små barn som også skal fraktes på, og gjerne vogn også, så ville jeg tatt med maks to kofferter. Det skal håndteres også. Hvor skal dere?

"Syden" :) Vognen er i prampack. så den bæres ved siden av. 3-åringen tar sin egen koffert. Pakker litt om hverandre. 

Men har som sagt ikke våre voksnes kofferter i hus enda så vet ikke hvor store de er ift hva vi trenger. Men babyleker må jeg også ha med, det glemte jeg.

Skrevet

Dette her må være søsteren til hun som skulle ha med seg 90 vaskekluter til syden i fjor.

Anonymous poster hash: 03743...a9d

Skrevet

"Syden" :) Vognen er i prampack. så den bæres ved siden av. 3-åringen tar sin egen koffert. Pakker litt om hverandre.

Men har som sagt ikke våre voksnes kofferter i hus enda så vet ikke hvor store de er ift hva vi trenger. Men babyleker må jeg også ha med, det glemte jeg.

Du trenger alle armene du akn få. Vi er i Syden hvert år med små barn, og pakk i minst mulig kolli. At 3åringen tar sin egen bagasje er svært optimistisk.

Skrevet

Hadde ikkje draksa på 4 koffertar i tillegg til vogn og to små barn.  Hadde pakka til ungane i eine kofferten og dei vaksne i den andre.  Så får de heller ha med ein ekstra bag dersom det vert voldsomt med handling (skjønar ikkje heilt når de får tid til det)

Var på ferie då ungane var like gamle, og syntes det var meir enn nok med to koffertar. (hadde ikkje flaskebaby) Sommarklede tek ikkje stor plass.

Bortsett frå det, så kjøpte me ein enkel og grei koffert på Ikea til eldstemann for ikkje så lenge sidan. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10228583/

Skrevet

Vi har aldri pakket egen koffert til barnet. Vi har en koffert til hver av oss voksne og barnets ting går i dem. Vi har gjort det slik helt siden barnet var baby. Vi har sekk som håndbagasje for hele familien. Ungen hadde trillekuffert som håndbagasje da hun var liten (2 - 4 år ca).

Husk at dere også skal ha et fast grep på barna på flyplasser osv. Har dere for mange kolli blir reisen svært slitsom.

Sånn har vi gjort det enten vi har reist i 1 uke eller i 3 mnd.

Det finnes vaskemaskin på hotellet om det blir helt krise. Det er heller ikke krise å skylle opp litt tøy i vasken på rommet. Kjøp et stykke galdesåpe på claes ollson. Fjerner alt som er av flekker er vår erfaring.

Bleier pakker du i vogna.

Anonymous poster hash: da55e...d50
Skrevet

Hos oss deler ungene joffert, de er 2 og 6. Ha færrest mulig kolli. Du kan vaske hvis det blir krise, kjøpe nytt eller bruke litt flekkete tøy en ekstra dag.

Anonymous poster hash: 3d6a5...771

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...