Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #1 Skrevet 27. juni 2016 Har et barn på 1 1/2. Jeg er kronisk syk, jobber 100 prosent i en krevende jobb, barnet mitt er krevende (har oppsøkt lege, helsestasjon,øre nese hals for å sjekke om noe er galt), men konkluderer med at han er et stabeist og tyyyyner mammaen til det maksimale. Jeg har aldri sett på maken! Jeg har pushet meg selv over maange mnd og tenkt "det blir bedre snart, dette er en periode". Men det blir jo ikke bedre? jeg har prøvd å senke kravene her i huset, og vi har gjort en del forandringer i rutiner men ingen endring. Jeg er totalt utmattet. Jeg våkner hver morgen helt tom. Det er morningene hos oss som er mest krevende. Bare skriking.. Når jeg da skal på jobb er jeg helt ferdig. Flere ganger jeg har sitti i bilen og gråti før jeg går inn på jobb. Forrige uke nåde jeg min grense. Pusher jeg meg selv mer nå så vet jeg ikke hvordan det går. Det jeg er redd for er at det allerede har gått for langt. Jeg er veldig mye lei meg og jeg tåler ingenting. Blir veldig fort syk (virker som jeg trekker til meg alt av bakterier når kroppen allerede er så utslitt). Så spørsmålet mitt er: Hva gjør jeg? Tenker dere det er greit å være sykmeldt for en periode? Jeg ønsker å kunne gi det jeg har igjen av meg selv til barnet mitt. Noen andre råd/erfaringer? Hilsen en mamma som er psykisk og fysisk sliten. Anonymous poster hash: 8e946...64e
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #2 Skrevet 27. juni 2016 Selvfølgelig skal du sykemelde deg. Og ikke for å ha barnet hjemme og ha "kvalitetstid", men for å hvile, sove og hvile for å hente deg inn igjen. Ta dere god tid om morgenen og om mulig få ned konfliktnivået. Velg dine kamper med omhu, la barnet ta del i å velge klær etc. om det er slike ting som skaper trøbbel. Og så bruker du dagene på å hvile deg, sove, se serier, sitt ute i sola og få d-vitamin, rusle deg rolige turer, lese gode bøker. Ikke tenk på at huset burde vært vasket eller skapene trenger en opprydding, la sånt være. Unn deg selv sunn mat, som bygger opp kroppen din. Hvis du prioriterer deg selv en liten stund nå, vil du få mer overskudd og ork til å håndtere både hverdag og kidden. Anonymous poster hash: 407de...1c6
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #3 Skrevet 27. juni 2016 Selvfølgelig skal du sykemelde deg. Og ikke for å ha barnet hjemme og ha "kvalitetstid", men for å hvile, sove og hvile for å hente deg inn igjen. Ta dere god tid om morgenen og om mulig få ned konfliktnivået. Velg dine kamper med omhu, la barnet ta del i å velge klær etc. om det er slike ting som skaper trøbbel. Og så bruker du dagene på å hvile deg, sove, se serier, sitt ute i sola og få d-vitamin, rusle deg rolige turer, lese gode bøker. Ikke tenk på at huset burde vært vasket eller skapene trenger en opprydding, la sånt være. Unn deg selv sunn mat, som bygger opp kroppen din. Hvis du prioriterer deg selv en liten stund nå, vil du få mer overskudd og ork til å håndtere både hverdag og kidden. Anonymous poster hash: 407de...1c6 Takk for svar:) Det sitter nok langt inne å sykmelde seg, selv om jeg vet at jeg burde. Anonymous poster hash: 8e946...64e
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #4 Skrevet 27. juni 2016 Takk for svar:) Det sitter nok langt inne å sykmelde seg, selv om jeg vet at jeg burde. Anonymous poster hash: 8e946...64e Ta en prat med legen din. Høres jo ut som du trenger en sykmelding. (Men man kan ikke snakke om å sykmelde seg. Det gjør man ikke selv. Legen gjør det) I tillegg bør du snakke med helsestasjon og barnehage om barnet ditt. Er det noe dere kan gjøre annerledes for å bedre samspillet hjemme? Anonymous poster hash: 69d87...f37
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #5 Skrevet 27. juni 2016 Det høres ut som du trenger sykemelding ja. Ta deg en pause uten dårlig samvittighet! Og så trenger du avlastning. Er du alenemor? Har du noen som kan passe barnet iblant? Spør på helsestasjonen hva som finnes av avlastningstilbud i din kommune. Enten barnevaktbyrå, noe via Nav eller barnevernet. De fleste hadde blitt sliten av å være med barnet 100%! Anonymous poster hash: 2a2ed...774
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #6 Skrevet 27. juni 2016 Det høres ut som du trenger sykemelding ja. Ta deg en pause uten dårlig samvittighet! Og så trenger du avlastning. Er du alenemor? Har du noen som kan passe barnet iblant? Spør på helsestasjonen hva som finnes av avlastningstilbud i din kommune. Enten barnevaktbyrå, noe via Nav eller barnevernet. De fleste hadde blitt sliten av å være med barnet 100%! Anonymous poster hash: 2a2ed...774
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå