Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #1 Skrevet 27. juni 2016 Jeg har planlagt KS neste uke, men lurer litt på når jeg skal ta kontakt med føden dersom jeg føler noe er på gang. I går hadde jeg mye kynnere og ryggsmerter i ro og da jeg la meg hadde jeg mens murringer lenge. Kynnerne har ikke blitt sterkere men de er ubehagelige - føler absolutt ikke at det er rier enda. I og med at det er et planlagt ks har jeg fått beskjed om å kontakte dersom noe skjer før slik at de får gjennomført ks - men hvor/når er grensen for når jeg skal kontakte? Anonymous poster hash: ffa50...8e0
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #2 Skrevet 27. juni 2016 Jeg ville forsøkt å ta tiden for å se om det var noe regelmessighet. Venter selv på fødsel/keisersnitt og skal inn for å ta ul for å vurdere leie så fort jeg merker at fødsel kan være i gang. Har selv tatt tiden noen kvelder men kynnerne har dabbet av/ikke økt i styrke så da har det ikke vært noen vits å kontakte føden. Tror likevel jeg ville ringt dem dersom smertene vedvarte over flere timer -ingen fødsler er jo like og mine har gått ganske kjapt. (Er 3.gangs) Anonymous poster hash: 4cb94...232
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #3 Skrevet 27. juni 2016 Jeg ville ringt føden! De kan svare deg ordentlig og gi deg tips til hva du kan gjøre.. Anonymous poster hash: 62fd4...93c
MammantilNurket Skrevet 27. juni 2016 #4 Skrevet 27. juni 2016 Jeg var også plaget med kynnere mot slutten av graviditeten. Skulle også ha planlagt KS og jordmor så jo helst at jeg ikke skulle gå i fødsel. På et tidspunkt vardet skikkelig ille. Jeg ringte Ullevål og fikk beskjed om å ligge i et døgn + ta tiden mellom hver kynner. Foreslår at du ringer føden og hører hvor lang/kort tid det skal/kan være mellom hver. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #5 Skrevet 27. juni 2016 Snakket med overjordmor nå, hun svarte som så at jeg kunne ta kontakt når jeg hadde rier (sterke kynnere) oftere enn hvert 5.minutt. Syns jo det er litt småekkelt i og med at jeg skal ha KS pga fødselsangst så har jeg panikk for at det skal gå fort derfra og til man er i aktiv fødsel. Jeg er forsåvidt førstegangs, så sjansen for det vet jeg er ganske liten, men allikevel... Anestesi trenger også litt lenger tid på å få satt spinal hos meg da jeg tidligere har operert ryggen og har metall nederst som gjør at det er vanskeligere å komme til. Så utålmodig og lei magen nå... Anonymous poster hash: ee43f...0c7
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #6 Skrevet 27. juni 2016 Jeg ble sendt hjem med 3 cm åpning og regelmessige rier (hvert fjerde minutt) med beskjed om å komme til planlagt KS 2,5 døgn senere. Kom hjem, vannet gikk, dro tilbake på sykehuset og ble mor vha ks en liten time senere. Anonymous poster hash: 7206b...f3d
Gjest Trulte med to små Skrevet 27. juni 2016 #7 Skrevet 27. juni 2016 Hvor lang tid i forveien, før termin, har du fått time til planlagt KS?
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #8 Skrevet 27. juni 2016 Hvor lang tid i forveien, før termin, har du fått time til planlagt KS? 7 dager akkurat. jeg har begynt å få økende smerte ved kynnere, og smerte i rygg+ typ mensmurringer nå... Anonymous poster hash: ee43f...0c7
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #9 Skrevet 27. juni 2016 Jeg ble sendt hjem med 3 cm åpning og regelmessige rier (hvert fjerde minutt) med beskjed om å komme til planlagt KS 2,5 døgn senere. Kom hjem, vannet gikk, dro tilbake på sykehuset og ble mor vha ks en liten time senere. Anonymous poster hash: 7206b...f3d Jeg hadde nektet å reise hjem med 3cm åpning og regelmessig rier - planlagt ks 2.5 døgn senere - hva tenker de på Anonymous poster hash: ee43f...0c7
Gjest Trulte med to små Skrevet 27. juni 2016 #10 Skrevet 27. juni 2016 7 dager akkurat. jeg har begynt å få økende smerte ved kynnere, og smerte i rygg+ typ mensmurringer nå... Anonymous poster hash: ee43f...0c7 Da syns jeg du burde ringe føden! Jeg har hørt at det er vanlig med alt fra 10-7 dager før ift planlagt keisersnitt, så var derfor litt spent på hva når du hadde fått time. Lykke til, håper det går slik du ønsker!
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #11 Skrevet 27. juni 2016 Da syns jeg du burde ringe føden! Jeg har hørt at det er vanlig med alt fra 10-7 dager før ift planlagt keisersnitt, så var derfor litt spent på hva når du hadde fått time. Lykke til, håper det går slik du ønsker! Ringte som skrevet tidligere føden på dagen i dag, og snakket med en overjordmor som mente jeg skulle vente til det var hyppigere enn 5min i mellom hver sterke kynner... Syns det er litt ekstremt å vente så lenge. Hadde det vært opp til meg hadde jeg fått tatt ks i morgen, har så vondt i symfysen at jeg så vidt klarer å gå i tillegg til disse murringene. Vet jo selvfølgelig at mini har godt av å være i magen så lenge som mulig, meeeeeen nå er det ubehagelig altså. Tusen takk for lykke ønskning Anonymous poster hash: ee43f...0c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå