Gå til innhold

Medisiner og ferie i utlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg reiser til utlandet i morgen og kom plutselig til å tenke på dette med medisiner.

Alle vitaminene mine sender jeg i kofferten. Men paracetten (i boks), Sarotex og nobligan må jeg ha i veska. Kan jeg risikere å få trøbbel med dette?

Anonymous poster hash: 49146...0ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du kan få problemer. Men det du gjør er å få en erklæring fra apoteket.

Anonymous poster hash: 85e38...678

Skrevet

Jeg har alltid med med medisiner i veska når jeg reiser,, og det har aldri vært noe problem. Tror man egentlig enten må ha dem i originalpakningen ( med navnet ditt) eller ha erklæring. Men ville dobbeltsjekket med apoteket/legen.

Anonymous poster hash: 9ac50...da4

Skrevet

All medisin bør du ha i veska, kan vær kofferten forsvinner for det skjer. Og da sitter du uten medisin! Har det i orginaleske / boks med navneetiletten på. Kan vær du trenger schengenattest på nobligan, litt usikker, men viss du ikke ordner det kan du få trøbbel viss du blir stoppa. Reiser du utenfor Schengen, kan det skrives ut et skjema : to who it may concern der det står medisin, mengde, styrke å lege. Dette for å bevise at det er ditt! Kjenner en som ble fratatt p pillene sine da hun skulle til Canada , hun hadde ikke på etikett og det er ikke like medisin som de har der.....

Anonymous poster hash: 74e1d...79c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...