Gå til innhold

Hvordan ordne dette?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 35 uker på vei og har allerede modning av livmorhalsen. Har mye nedpress og kynnere. Sist fødte jeg i uke 36, så er psykisk forberedt på at det kommer til å skje nå også. Problemet er at foreldrene mine reiser bort i morgen og blir borte i 2 uker, søstrene mine bor 20mil unna, vi er relativt nyinnflyttet til byen her og har ingen venner her og kjenner ikke naboene.. Hva gjør vi med eldste (3år) om fødselen starter tidlig? Bare for å gjøre det ekstra komplisert, så har han ferie fra barnehagen nå i 1,5 uke til. :s



Anonymous poster hash: 9f52e...620
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere ikke har noen til å passe må jo mannen din være hjemme, ev på venterom med 3 åringen og komme inn når alt er over?

 

Anonymous poster hash: cc97c...5d1

Skrevet

 

Jeg er 35 uker på vei og har allerede modning av livmorhalsen. Har mye nedpress og kynnere. Sist fødte jeg i uke 36, så er psykisk forberedt på at det kommer til å skje nå også. Problemet er at foreldrene mine reiser bort i morgen og blir borte i 2 uker, søstrene mine bor 20mil unna, vi er relativt nyinnflyttet til byen her og har ingen venner her og kjenner ikke naboene.. Hva gjør vi med eldste (3år) om fødselen starter tidlig? Bare for å gjøre det ekstra komplisert, så har han ferie fra barnehagen nå i 1,5 uke til. :s

 

Anonymous poster hash: 9f52e...620

Hvis dere har ferie så er jo far hjemme regner jeg med. Han kjører deg til sykehuset, du føder mens han passer det eldste barnet.

 

Anonymous poster hash: 4cde8...578

Skrevet

Ta en telefon til sykehuset/føden og spør dem til råds. Jeg vil tro det finnes muligheter.

 

Finnes det noen naboer med små barn som dere kan ta kontakt med? Om ikke for anet så høre om de har en barnevakt dere kan stole på, og så la barnet møte personen neon ganger før, om dere rekker.

 

Alternativt snakke med lille i magen og be ham eller henne vente litt - eller knipe igjen beina ;)

 

Håper dere finner en ordning!

 

Lykke til :)

 

Om du sier hvor dere bor kan det jo hende noen her har gode tips også i nærheten.



Anonymous poster hash: 85025...386
Skrevet

Spør en av de som jobber i Bhg.

Skrevet

Det går fint å føde med jordmor til stede, så kommer mannen og barnet når det passer. Men om jeg får spørre:?Hvorfor i alle dager legger familien opp til den mest upraktiske løsningen? Hva er det med besteforeldre som drar vekk akkurat ved termin? Og hvorfor må det være ferie for treåringen nå, kunne ikke den vært 1-21.august?)

 

Anonymous poster hash: 5f83b...83e

Skrevet

Far har ikke ferie, det er barnet som har ferie fra barnehagen. Jeg er sykemeldt frem til permisjonsstart. Ja, far kan jo ta seg av treåringen, men jeg er redd for å føde alene, vet ikke om jeg hadde klart meg uten han sist. :( Kjenner jeg begynner å grue meg nå...

Hi



Anonymous poster hash: 9f52e...620
Skrevet

Det går fint å føde med jordmor til stede, så kommer mannen og barnet når det passer. Men om jeg får spørre:?Hvorfor i alle dager legger familien opp til den mest upraktiske løsningen? Hva er det med besteforeldre som drar vekk akkurat ved termin? Og hvorfor må det være ferie for treåringen nå, kunne ikke den vært 1-21.august?)

 

Anonymous poster hash: 5f83b...83e

Jeg har termin i starten av august, ferien til barnet måtte legges til fellesferien, og det måtte være 2 uker sammenhengende... Så dette er den "beste" tiden at han har ferie på. Besteforeldrene kunne selvfølgelig reist til en annen tid, men de har også ferietid de må ta stilling til og det er jo ikke deres ansvar at vi får barnepass. Ja, vi er avhengig av dem, men de har et eget liv. Jeg vurderer å høre med en av søstrene mine om hun kan komme og bo hos oss en liten stund, det kan hende det går.

Hi

 

Anonymous poster hash: 9f52e...620

Skrevet

Kan dere avtale noe med foreldrene til kamerater fra bhg? De fleste er nok positive i en sånn situasjon. Eller spør en av de ansatte i bhg.

 

Anonymous poster hash: 0570f...cb1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...