Gå til innhold

Dere som bor i sameie...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor stort honorar får styrelederen, og evt. andre styremedlemer, og hvor mange enheter består sameiet av?

Anonymous poster hash: 38f3b...40b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sitter i styret, men tro det eller ei, så har ikke styreleder offentliggjort dette enda. 72 boenheter. Men vi har et budsjett på ca. 160 000 som skal fordeles på 7 medlemmer.

Anonymous poster hash: 96b58...b38
Skrevet

Hvor stort honorar får styrelederen, og evt. andre styremedlemer, og hvor mange enheter består sameiet av?

Her har vi akkurat økt honoraret til styret  til 200 000 kr. De bestemmer selv innad hvordan de fordeler. Sameiet består at 108 enheter.

Anonymous poster hash: 2bcbd...72a

Skrevet

Her er det kun 16 enheter og styreleder får 15.000 kr. Ingenting til styremedlemmer.

Satt som styreleder i et sameie på over 100 seksjoner. Styreleder fikk 25.000 kr og styremedlemmer 10.000 kr.

Skrevet

Å hjelp, jeg leste samleie...

Anonymous poster hash: 5d370...15b

Skrevet

Hi her. Vi er tolv enheter og styreleder får 3000 i året og styremedlemmer og vararepresentantene får 2000.

Vi sliter med å få noen til å ta vervet som leder. Jeg tenkte å foreslå at honoraret kunne økes i håp om å motivere noen til å ta det, evt. at hun som har det nå fortsetter.

Skrevet

Forresten, noen som vet hva som skjer dersom ingen melder seg?

Skrevet

Vi er 12 enheter. Styreleder får 16.000 og de to styremedlemmene får 8.000 hver. Vi har akkurat økt honoraret nettopp for at det skal være mer attraktivt å sitte i styret. Hvis ingen vil må vi leie inn ekstern styreleder, og det er ikke billig...

Anonymous poster hash: 4f55a...3c5

Skrevet

Jeg var med i styret i sameiet jeg bodde i tidligere. Styreleder fikk 15 000,- og styremedlemmene fikk 5000,-. 80 boenheter.

Det var til slutt ingen som ville sitte som leder så da ble alternativet å leie inn advokat som tok ansvaret som leder. Han tok vel ca 100 000 mener jeg det var. Men har gjorde lite jobb i forhold til det forrige styreleder gjorde. Han hadde det juridiske ansvaret og var med på styremøter (som da måtte holdes på hans kontor i stedet for hjemme hos noen i sameiet), men for eksempel alle henvendelser fra boligeiere som forrige styreleder hadde tatt seg av måtte de andre styremedlemmene nå ta seg av (det tar tid!).

Det ble heller ikke noe styrehonorar til de andre styremedlemmene da advokaten tok såpass mye, det var rett og slett ikke budsjett til noe mer da.

Ble mye misnøye med dette, men sånn måtte der bli når ingen ønsket å sitte som leder.

Anonymous poster hash: 50284...847

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...