Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #1 Skrevet 26. juni 2016 Så den på kino med ungene i går, de er 2 og 3 år gamle.... må si jeg ble overraska over hvor skumle scener det var, truende situasjoner med dramatisk musikk, snakk om å drepe eieren sin, utrydde menneskeheten, partere eieren... nærdrukning... må si jeg syns det ble litt i tøffeste laget tema og stemning for de aller minste, og reagerte på at filmen ikke hadde noen aldersgrense... kanskje bare jeg som er fintfølende? Anonymous poster hash: 74a47...c44
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #2 Skrevet 26. juni 2016 Kino Gjør filmer mer dramatiske, med høy lyd, mørke. Jeg så cars 2 med en 5-åring som elsket cars 1. Det ble litt i meste laget. Og for lang... Anonymous poster hash: 2907e...37f
Kira Skrevet 26. juni 2016 #3 Skrevet 26. juni 2016 Da vi så den var det minst 10 stykker som gikk ut i løpet av filmen. Det ble nok litt voldsomt for de minste med så høy lyd. Ble selv også litt overrasket over noen av scenene i filmen.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #4 Skrevet 26. juni 2016 Jeg sov dessverre godt og fikk ikke med meg all dramatikken Anonymous poster hash: fedac...3b9
februarprins2013 Skrevet 26. juni 2016 #5 Skrevet 26. juni 2016 min sønn på 3 år og 4mnd, synes den var super og ikke skummel i det hele tatt,men barn er forskjellige
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #6 Skrevet 26. juni 2016 2 åring på kino i halvannen time + reklame?? Anonymous poster hash: ee541...e37
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #7 Skrevet 27. juni 2016 Så den på kino med ungene i går, de er 2 og 3 år gamle.... må si jeg ble overraska over hvor skumle scener det var, truende situasjoner med dramatisk musikk, snakk om å drepe eieren sin, utrydde menneskeheten, partere eieren... nærdrukning... må si jeg syns det ble litt i tøffeste laget tema og stemning for de aller minste, og reagerte på at filmen ikke hadde noen aldersgrense... kanskje bare jeg som er fintfølende? Anonymous poster hash: 74a47...c44 De er jo for små til å se den . Nesten for små generelt tii kino . Hvis det ikke er nye filmen til gråtass eller Fantorangen Anonymous poster hash: 54ac0...59c
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #8 Skrevet 27. juni 2016 Jeg hadde med treåringen og femåringen på den filmen i helga. Femåringen satt som et tent lys. Treåringen satt rolig og fulgte engasjert med. Men han syns spesielt den scenen med slangene var skummel. Jeg er enig i at filmen kanskje skulle hatt en aldersgrense, seks år eller noe. Anonymous poster hash: 2ba0b...19f
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #9 Skrevet 27. juni 2016 Kanskje jeg er for direkte og frekk nå, men folk flest vet på generell basis bedre enn å drasse med seg så små barn på kino, spesielt en 2-åring. Det er også fullt mulig å se traileren hjemme på forhånd for å danne seg et inntrykk av filmen man skal se. Da ville du antagelig unngått å utsette barna dine for en film som åpenbart er laget for litt eldre barn enn dine. Dersom man vil ha små barn med på kino, er det gjerne greit å velge filmer som passer til aldersgruppen, og jeg håper virkelig du er en av dem som har vett nok til å gå ut med ungene om de snakker med høy stemme og forstyrrer. Anonymous poster hash: 91401...d3b
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #10 Skrevet 27. juni 2016 En film skal være veldig enkel for at en toåring skal ha noe utbytte av den. Disse barna var nok rett og slett for små. Anonymous poster hash: 6f04d...d9b
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #11 Skrevet 27. juni 2016 Kanskje jeg er for direkte og frekk nå, men folk flest vet på generell basis bedre enn å drasse med seg så små barn på kino, spesielt en 2-åring. Det er også fullt mulig å se traileren hjemme på forhånd for å danne seg et inntrykk av filmen man skal se. Da ville du antagelig unngått å utsette barna dine for en film som åpenbart er laget for litt eldre barn enn dine. Dersom man vil ha små barn med på kino, er det gjerne greit å velge filmer som passer til aldersgruppen, og jeg håper virkelig du er en av dem som har vett nok til å gå ut med ungene om de snakker med høy stemme og forstyrrer. Anonymous poster hash: 91401...d3b Nå var denne filmen anbefalt for alle, da må man kunne gå ut ifra at alle kan se den. Her er det tydeligvis flere som reagerte på enkelte scener i filmen. Anonymous poster hash: 2ba0b...19f
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #12 Skrevet 27. juni 2016 Nå var denne filmen anbefalt for alle, da må man kunne gå ut ifra at alle kan se den. Her er det tydeligvis flere som reagerte på enkelte scener i filmen. Anonymous poster hash: 2ba0b...19f Joda, men det går an å tenke selv også ... Anonymous poster hash: 91401...d3b
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #13 Skrevet 27. juni 2016 Nå var denne filmen anbefalt for alle, da må man kunne gå ut ifra at alle kan se den. Her er det tydeligvis flere som reagerte på enkelte scener i filmen. Anonymous poster hash: 2ba0b...19f Hadde aldri vurdert å ta en 2 eller 3-åring med på annet enn type "Gråtass"-filmer på kino og knapt nok det. Svært få 2-åringer som sitter rolig og ser en hel film på kino vil jeg tro. jeg så filmen i helgen med datteren min på snart 9 år (3D), og reagerte ikke på noen av scenene, og tenker at denne var helt greit merket ift alder (dvs egnet for "alle") uten at det av den grunn betyr at jeg syns en 2-3 åring burde se den), rett og slett fordi de sannsynligvis ikke ville kunne få utbytte av en sånn film. Anonymous poster hash: 2a01c...47a
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #14 Skrevet 27. juni 2016 Hadde aldri vurdert å ta en 2 eller 3-åring med på annet enn type "Gråtass"-filmer på kino og knapt nok det. Svært få 2-åringer som sitter rolig og ser en hel film på kino vil jeg tro. jeg så filmen i helgen med datteren min på snart 9 år (3D), og reagerte ikke på noen av scenene, og tenker at denne var helt greit merket ift alder (dvs egnet for "alle") uten at det av den grunn betyr at jeg syns en 2-3 åring burde se den), rett og slett fordi de sannsynligvis ikke ville kunne få utbytte av en sånn film. Anonymous poster hash: 2a01c...47a Nettopp! Det var det jeg også ville fram til. At en film er merket med "for alle" betyr ikke at foreldre skal skru av hjernen En 2-åring er generelt for liten til å være med på kino, og man kan faktisk undersøke filmen på forhånd også. At den ikke har fått 6-årsgrense er nok mest fordi det ikke er noen virkelig skumle scener i den, og at det dermed er greit for også 4-åringer og 5-åringer å se den, ikke 2-åringer og 3-åringer. Anonymous poster hash: 91401...d3b
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #15 Skrevet 27. juni 2016 Joda, men det går an å tenke selv også ... Anonymous poster hash: 91401...d3b Enig. At en film er tillatt for alle bety faktisk ikke at det ikke kan være noe i den som enkelte barn oppfatter som skremmende. Stor forskjell på en toåring og en fireåring, for eksempel. Ville aldri tatt min toåring med på kino i det hele tatt, for jeg vet at han ville blitt overveldet av inntrykk uansett om filmen var "ufarlig". Masse lyd, bilde, farger, bevegelse... Det ville blitt for mye for ham. Søsteren ville derimot antakelig tålt det på samme alder. Anonymous poster hash: 8193a...f8f
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2016 #16 Skrevet 27. juni 2016 Enig. At en film er tillatt for alle bety faktisk ikke at det ikke kan være noe i den som enkelte barn oppfatter som skremmende. Stor forskjell på en toåring og en fireåring, for eksempel. Ville aldri tatt min toåring med på kino i det hele tatt, for jeg vet at han ville blitt overveldet av inntrykk uansett om filmen var "ufarlig". Masse lyd, bilde, farger, bevegelse... Det ville blitt for mye for ham. Søsteren ville derimot antakelig tålt det på samme alder. Anonymous poster hash: 8193a...f8f Rimelig irriterende for andre som har betalt 100kr billetten å ha en 2 åring på raden foran som er opp og ned av sete , snakker høyt osv . Vet barn er forskjellige , men vil påstå at de fleste normale 2 åringer og 3 åringer og det ikke klarer sitte stille i 1,5 time Anonymous poster hash: 54ac0...59c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå