Gå til innhold

Humørsvingninger hos baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 11 mnd som jeg føler svinger så veldig i humøret. Jeg vet aldri hva jeg kan forvente når han våkner - verken om morgenen eller på dagen etter dagsoving. Noen ganger i strålende humør og kan leke seg selv lenge,mens noen ganger er det bare sutring,grining og hyling uansett hva vi gjør. Vi opplever ca 50/50 av hver,og dette kan plutselig snu etter en dupp. Ser ut til å være helt uanhengig av lengden på søvnen også. Dette gjør at jeg alltid "gruer meg" og er spent når vi skal steder sammen med andre da jeg aldri vet "hvilken gutt" jeg tar med meg.

Føler ikke at noen andre har det sånn?Føler liksom at alle andre sine barn er mer forutsigbare og stabile den ene eller andre veien?Min er liksom som et tordenvær eller en solstråle - alt eller ingenting,han hyler av glede eller skriker av sinne.

Noen som kjenner seg igjen?

Anonymous poster hash: a2b01...00d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min på 6 mnd er sånn. Helt lik :)

Anonymous poster hash: 96c5f...569

Skrevet

Åh,så godt å høre,tusen takk for svar!!!Begynte å lure på om noe var galt med han..han har også vært sånn siden han var 5 mnd ca!

Skrevet

Er opp og ned her og. Men merker tydelig når hun er i et utviklingssprang. The Wonder Weeks er veldig fin! Gir mye mening for hu her i alle fall :) 9 mnd nå.

Anonymous poster hash: 9db01...d6e

Skrevet

Takk for svar - jeg har The Wonder Weeks,men har sluttet litt å se på den,for jeg syns faktisk den er stikk motsatt. Når vi har en herlig periode står det at vi er under en tordensky og i de verste periodene viser den meg en kjempesol :/ Kan jo være litt vanskelig i.o.m. at han er 11 uker prematur,men motorisk ligger han et sted midt mellom fødselsdato og termin.

Skrevet

Føler dessuten litt at det ikke er gode og dårlige perioder, men at humøret kan snu i.l.a. noen timer og da er det ikke mulig å snu det tilbake igjen før evt etter en dupp.

Skrevet

Takk for svar - jeg har The Wonder Weeks,men har sluttet litt å se på den,for jeg syns faktisk den er stikk motsatt. Når vi har en herlig periode står det at vi er under en tordensky og i de verste periodene viser den meg en kjempesol :/ Kan jo være litt vanskelig i.o.m. at han er 11 uker prematur,men motorisk ligger han et sted midt mellom fødselsdato og termin.

11 uker prematur.. Kan jo hende det forklarer litt av vanskene. Ikke uvanlig med reguleringsvansker hos premature.

Det vil nok uansett stabilisere seg etterhvert.

Det er jo også mulig at han merker din anspenthet når han våkner, og at det påvirker han

Anonymous poster hash: 0ba0e...5dd

Skrevet

Kan selvfølgelig være noe prematur-relatert,er bare ikke så vant til å tenke i de baner da han hele veien har vært så frisk og rask,stor,spiser godt,aldri slitt med overstimuli eller noen andre typiske premature trekk. Men dette kan jo selvfølgelig være derfor likevel :) TS.

Skrevet

Åh,så godt å høre,tusen takk for svar!!!Begynte å lure på om noe var galt med han..han har også vært sånn siden han var 5 mnd ca!

Mi hadde kollik den første tiden. Det har vært mye styr. Nå gleder vi oss over latteren og smilene. Er blitt "vant" til skrikingen. Men det er kort i mellom! Som du sier - bare en dupp. Jeg innbiller meg at hun egentlig er ei blidjente med litt magetrøbbel. :) håper de får det bedre etterhvert!

Anonymous poster hash: 96c5f...569

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...