Gå til innhold

Facebook-press....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Familien min har lenge prøvd å overtale meg til å ha Facebook, men jeg har ikke lyst! De klarer bare ikke skjønne hvorfor jeg ikke vil det... i stedet for å respektere valget mitt fortsetter de å presse på for at jeg skal få det. Nå skal kusinen min gifte seg og har sendt invitasjon på Facebook. Naturlig nok har ikke jeg fått noen invitasjon, og har derfor ikke satt av denne dagen til bryllup. Familien min mener at jeg selvfølgelig også er invitert, men jeg er vel ikke det når jeg ikke har fått invitasjon? Er det virkelig slik at man MÅ ha Facebook i dag for å være en del av familie og samfunn?

Anonymous poster hash: 3a4b6...f48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor lager du bare ikke Facebook?

Anonymous poster hash: dfc53...693

Skrevet

Å sende bryllupsinvitasjoner på Facebook er temmelig spesielt. Ellers er det opp til enhver om de vil ha Facebook eller ei, men det er også opp til andre hvordan man foretrekker å kommunisere med folk, og velger man ikke å ha det verktøyet folk flest bruker, så kan man ikke bli sur om man går glipp av informasjon heller.

Skrevet

Ja, det må man faktisk.

Jeg får f.eks all info om fotballtrening, cuper, dugnader etc på ei gruppe på facebook.

Man blir fort hengende etter på mange plan om man nekter å følge utviklingen i samfunnet.

Anonymous poster hash: c530f...001

Skrevet

Jeg har heller ikke fb. Gjør meg ingenting.

Jeg har hatt konto der lenge men slutta for over to år siden. Hadde noen "presset" for å lage konto på nytt hadde jeg ledd høyt. Ingen får meg inn i den kjedelige plassen igjen.

Og hun som kun sender invitasjon til den som er på fb. Det er lamt.

Anonymous poster hash: c69a4...2ed

Skrevet

Hvorfor lager du bare ikke Facebook?

Anonymous poster hash: dfc53...693

Fordi jeg ikke liker konseptet.

Hi

Skrevet

Ja, det må man faktisk.

Jeg får f.eks all info om fotballtrening, cuper, dugnader etc på ei gruppe på facebook.

Man blir fort hengende etter på mange plan om man nekter å følge utviklingen i samfunnet.

Anonymous poster hash: c530f...001

Enig i denne. Om jeg skulle forlange spesialbehandling for alle de aktivitetene det informeres om på FB skulle tatt seg ut.

Fremtiden er digital og du kan fortsette å kjempe mot det så lenge du orker, men det går kun utover deg selv.

Anonymous poster hash: 10aa5...6a8

Skrevet

Å sende bryllupsinvitasjoner på Facebook er temmelig spesielt. Ellers er det opp til enhver om de vil ha Facebook eller ei, men det er også opp til andre hvordan man foretrekker å kommunisere med folk, og velger man ikke å ha det verktøyet folk flest bruker, så kan man ikke bli sur om man går glipp av informasjon heller.

Jeg er absolutt ikke sur for å ikke bli invitert, det er helt opp til brudeparet hvem de vil ha i sitt eget bryllup. Jeg er irritert på familien min som maser og lager en stor sak ut av dette.

Hi

Skrevet

Bryllupsinvitasjon på Facebook ?

DET er merkelig!

Ingen har vel med om du vil lage profil på fb eller ikke, men du kan gå glipp av en del arrangementer.

Skrevet

Hvis hun kun sender ut invitasjoner på FB er det hun som er problemet. Hun har jo faktisk ikke invitert deg (selv om de andre mener du er invitert), bare fordi du ikke er på hennes sosiale medier. Syns dette var fryktelig kleint og vulgært. Bryllup er en stor ting! Invitasjoner skal komme på et pent kort med dato for å svare ja eller nei.

Broren min har heller ikke FB, og jeg skjønner hans begrunnelse godt. Når du skaffer deg en slik konto er du også nødt til å vedlikeholde den og å være aktiv.

Anonymous poster hash: 9a857...dd4

Skrevet

Om man ønsker å be noen i et bryllup så må man passe på å formidle invitasjonen slik at man er sikker på at de man inviterer faktisk får invitasjonen. Noe annet er helt pussig. Og minst like pussig er det med en familie som påstår at du er invitert selv om du ikke har fått noen invitasjon. Om din kusine vet at du ikke er på fb så har hun jo valgt å ikke invitere deg på annen måte, ergo er du ikke invitert. Om hun har sendt ut en felles invitasjon på fb til nærmeste familie, familien din vet du ikke er på fb og ikke gjør din kusine oppmerksom på det, da er de også svært pussige.

Av Hi, bruden og His øvrige familie så anser jeg Hi som den minst pussige her!

Anonymous poster hash: ecd48...63d
Skrevet (endret)

Du får be om å få invitasjonen på fax, da.

Ærlig talt, Facebook/Messenger er en veldig vanlig kommunikasjonsmåte i 2016. Mange som knapt bruker epost privat lengre.

Endret av aanonym
Skrevet

Du får be om å få invitasjonen på fax, da.

Ærlig talt, Facebook/Messenger er en veldig vanlig kommunikasjonsmåte i 2016. Mange som knapt bruker epost privat lengre.

Hehe :) tror du misforsto hensikten med innlegget mitt. Jeg bryr meg faktisk ikke så mye om invitasjonen, det er presset til å være på Facebook som irriterer meg og at det skal lages så stor greie rundt det.

Hi

Skrevet

Her går all info om fotball, skole etc på facebook så har man ikke det så går man glipp av mye, mange sender og bursdagsinvitasjon på fb.

Du trenger jo ikke skrive annet enn navnet ditt på facebook, og ikke må du bruke den aktivt.

Skrevet

Enig i denne. Om jeg skulle forlange spesialbehandling for alle de aktivitetene det informeres om på FB skulle tatt seg ut.

Fremtiden er digital og du kan fortsette å kjempe mot det så lenge du orker, men det går kun utover deg selv.

Anonymous poster hash: 10aa5...6a8

Tenker Facebook gnir seg godt i hendene for alle millionene av dollar som renner rett ned i lommene deres fordi dere tenker at fb er den anerkjente måte å distribuere informasjon på, alt fra organisasjoner, idrett, skole osv. Det er jo en gullgruve. All privatinformasjon og alle bilder, dine søk osv blir sendt rett til USA, helt ukritisk.

Jeg har ikke fb men har overhode ikke noe vansker med å skaffe meg informasjonen jeg trenger om skolestart, idrettsarrangement og lignende. Jeg går glipp av sosiale eventer i sameiet eller and steder men det hadde jeg aldri gått på uansett.

Så nei, fb er ikke nødvendig. Man MÅ ikke støtte Facebook, et multimilliardær selskap i USA, som selger informasjon om deg foe å gjøre seg selv enda rikere.

Skrevet

Kanskje du kan sende et telegram og be om å få sendt invitasjonen som tresnitt?

Anonymous poster hash: f7e5a...e05

Skrevet

Hehe :) tror du misforsto hensikten med innlegget mitt. Jeg bryr meg faktisk ikke så mye om invitasjonen, det er presset til å være på Facebook som irriterer meg og at det skal lages så stor greie rundt det.

Hi

Jeg skjønte i grunnen det. Likefullt er det sånn at folk regner med å kunne kontakte deg på Facebook/messenger, på samme måte som man tidligere brukte epost. Facebook/messenger er på mange måter mye mer lettvint enn epost. Når man har barn, må man i alle fall regne med å skaffe seg en konto, stort sett all info om aktiviteter, treningstider, dugnader, foreldregruppa i klassen osv osv gis kun der.

Man kan mislike utviklingen så mye man vil, men det nytter lite. Ergo referansen til faxmaskinen.

Skrevet

Tenker Facebook gnir seg godt i hendene for alle millionene av dollar som renner rett ned i lommene deres fordi dere tenker at fb er den anerkjente måte å distribuere informasjon på, alt fra organisasjoner, idrett, skole osv. Det er jo en gullgruve. All privatinformasjon og alle bilder, dine søk osv blir sendt rett til USA, helt ukritisk.

Jeg har ikke fb men har overhode ikke noe vansker med å skaffe meg informasjonen jeg trenger om skolestart, idrettsarrangement og lignende. Jeg går glipp av sosiale eventer i sameiet eller and steder men det hadde jeg aldri gått på uansett.

Så nei, fb er ikke nødvendig. Man MÅ ikke støtte Facebook, et multimilliardær selskap i USA, som selger informasjon om deg foe å gjøre seg selv enda rikere.

Da er du heldig som har trenere osv som husker/gidder å gi deg spesielt info. Hadde ikke nyttet i f.eks. håndballklubben til sønnen min.

Skrevet

Da er du heldig som har trenere osv som husker/gidder å gi deg spesielt info. Hadde ikke nyttet i f.eks. håndballklubben til sønnen min.

Synd det der.

Jeg får aldri spesiell beskjed. Men alt av kamper ligger på en sentral nettside for klubben, og om det er dugnader går alt på mail. Trenger ikke mer.

Skrevet

Jeg er enig med deg, hi. Mannen min har ikke Facebook. Jeg skulle gjerne slettet min konto også, men har valgt å beholde den for å følge med på aktiviteter, barnehage og skole. Har ingen bilder der. Å sende invitasjon til bryllup via Facebook er veldig spesielt.

Anonymous poster hash: 5289f...c9c

Skrevet

Kanskje du kan sende et telegram og be om å få sendt invitasjonen som tresnitt?

Anonymous poster hash: f7e5a...e05

Lol, tresnitt!

Å ikke ha Facebook gjør at man går glipp av mye altså. Informasjon om aktiviteter fra diverse organisasjoner, klasser er nesten utelukkende på Facebook fordi "alle" bruker det.

Var noen hardbarkede motstandere av mobiltelefonen også. Lurer på om de bare har fasttelefon fortsatt :D

Anonymous poster hash: bfba6...653

Skrevet

Rimelig spesielt familie.her er det flere og flere som kutter det ut.

Så å si ingen av mine venner er på fb lengre.svigermor er aktiv da,er helst hennes generasjon som holder på med det enda

Skrevet

svigermor er aktiv da,er helst hennes generasjon som holder på med det enda

Sist jeg hørte hadde Facebook over tre milloner daglige brukere, det betyr at det er ganske mange flere enn svigermorgenerasjonen som holder på med det enda.

Som du ser av denne tråden er det veldig mange som bruker Facebook som hovedinformasjonskanal. Internettsider er mye styr med å oppdatere (må være administrator, kunne publiseringsverktøyet osv), samme med Epost (må ha oppdaterte e-postlister osv). Facebook er kjapt og enkelt, alle kan Informere der. Er nok derfor det fortsatt er så mye brukt.

Skrevet

Bryllupsinvitasjon på facebook er jo så vulgært at det neppe er et bryllup du trenger å gråte over. Vil man invitere kontakter man ikke folk på medier de ikke bruker.

Og facebook er helt unødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...