Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #1 Skrevet 26. juni 2016 Helsestasjonen flyttet timen for minstes 15-mndkontroll, slik at den nå er nøyaktig en uke før vi reiser på ferie. Husker at storebror fikk høy feber etter mmr-vaksinen. Ville dere bedt om å få flyttet timen? Det er snakk om storbytur på fire dager. Anonymous poster hash: 8d4af...021
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #2 Skrevet 26. juni 2016 Jeg ville ringt, snakket med dem og flyttet timen. Anonymous poster hash: 9fdc1...c08
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #3 Skrevet 26. juni 2016 Kan bivirkningene vare opp til en uke etter vaksine? Er det ikke bare noen dager? Anonymous poster hash: 44139...411
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #4 Skrevet 26. juni 2016 Kan bivirkningene vare opp til en uke etter vaksine? Er det ikke bare noen dager? Anonymous poster hash: 44139...411 Når det gjelder mmr-vaksinen mener jeg bivirkningene gjerne oppstår først en uke etter vaksinering, eller tar jeg helt feil nå? Jeg får visst Google litt, tror jeg... Anonymous poster hash: 8d4af...021
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #5 Skrevet 26. juni 2016 Når det gjelder mmr-vaksinen mener jeg bivirkningene gjerne oppstår først en uke etter vaksinering, eller tar jeg helt feil nå? Jeg får visst Google litt, tror jeg... Anonymous poster hash: 8d4af...021 Dette var hi. Storebroren fikk over 40 i feber ti dager etter vaksinen og vi måtte tilslutt kontakte legevakt da vi ikke fikk feberen ned. Vet jo ikke om det var en bivirkning, eller om han bare tilfeldigvis ble syk, men vil ikke plage et lite barn med ferietur hvis det er fare for at hun blir så dårlig. Da har hun det best hjemme. På fhi sine sider står det bare at de kan få milde plager, men synes jeg har hørt om flere som har fått høy feber etter denne vaksinen. Anonymous poster hash: 8d4af...021
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #6 Skrevet 26. juni 2016 Når det gjelder mmr-vaksinen mener jeg bivirkningene gjerne oppstår først en uke etter vaksinering, eller tar jeg helt feil nå? Jeg får visst Google litt, tror jeg... Anonymous poster hash: 8d4af...021 Du har nok rett, jeg også googlet😂 Kortvarige smerter, rødhet og hevelse på stikkstedet forekommer. En til to uker etter vaksinasjonen vil noen barn få lette symptomer på de sykdommene det er vaksinert mot, men dette forekommer hos færre enn 1 av 20. De vanligste symptomene er feber og utslett. Infeksjon med vaksinevirus er ikke smittsom. Komplikasjonene som forekommer etter sykdommene, forekommer sjelden eller aldri etter vaksinasjon. Ring å be om endring av time du 👍 Anonymous poster hash: 44139...411
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #7 Skrevet 26. juni 2016 Dette var hi. Storebroren fikk over 40 i feber ti dager etter vaksinen og vi måtte tilslutt kontakte legevakt da vi ikke fikk feberen ned. Vet jo ikke om det var en bivirkning, eller om han bare tilfeldigvis ble syk, men vil ikke plage et lite barn med ferietur hvis det er fare for at hun blir så dårlig. Da har hun det best hjemme. På fhi sine sider står det bare at de kan få milde plager, men synes jeg har hørt om flere som har fått høy feber etter denne vaksinen. Anonymous poster hash: 8d4af...021 Vår ble også skikkelig dårlig på dag 10 😩 Anonymous poster hash: 95a56...452
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #8 Skrevet 26. juni 2016 Vår ble også skikkelig dårlig på dag 10 😩 Anonymous poster hash: 95a56...452 Synes nesten det er urovekkende mange med den erfaringen. Jeg prøvde å rapportere inn, men ble avspist med at det nok var helt tilfeldig at han fikk så høy feber akkurat da. Flere av mine venner har opplevd det samme. Merkelig at det er så mange av oss. Jeg utsetter timen til vi er tilbake. Ingen vits i å plage barnet unødig. Tusen takk for svar, dere! Anonymous poster hash: 8d4af...021
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #9 Skrevet 26. juni 2016 Synes nesten det er urovekkende mange med den erfaringen. Jeg prøvde å rapportere inn, men ble avspist med at det nok var helt tilfeldig at han fikk så høy feber akkurat da. Flere av mine venner har opplevd det samme. Merkelig at det er så mange av oss. Jeg utsetter timen til vi er tilbake. Ingen vits i å plage barnet unødig. Tusen takk for svar, dere! Anonymous poster hash: 8d4af...021 Skjedde med niesen min også. Hun fikk feberkrampe nøyaktig 10 dager etter vaksinen, det gikk over en time hvor ingen fikk kontakt med henne og hun måtte fraktes til sykehus i ambulanse. Ble fortalt av legen at det ikke kunne være pga vaksinen, for da måtte det ha skjedd senest 7 dager etter. Mens helsesøster som ga vaksinen hadde sagt 5 til 12 dager. For å svare på spørsmålet så ville jeg absolutt ha utsatt vaksinen til etter ferien. Anonymous poster hash: 52873...4ed
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #10 Skrevet 26. juni 2016 Det er lurt å være oppmerksom på at man selv kan melde inn slike bivirkninger som både His første barn og anonym 4eds niese har opplevd av vaksiner. Jeg mener at nettopp fordi disse bivirkningene ikke rapporteres inn av helsepersonell så er tallet for hvor mange som får slike bivirkninger altfor underrapportert. Det jeg skriver ikke noe anti-vaksine-innlegg, men jeg er opptatt av at opplysningene skal være korrekte, hvis ikke har hverken helsepersonell eller myndigheter riktige tall å forholde seg til, og heller ikke foreldre. Jeg er ikke lege, men helsepersonell selv, og jeg ser at de aller fleste som ønsker å få meldt inn bivirkninger på vaksiner eller medisiner blir avspist av helsepersonell på feil grunnlag. I tillegg får de ikke opplysninger om at alle nå har mulighet til å melde inn slike bivirkninger selv. Argumentet fra helsepersonell er ofte at det er kjente bivirkninger og dermed ikke nødvendig å rapportere. Men dette er helt feil, for da vil man ikke kunne avdekke om hyppigheten av bestemte bivirkninger kanskje er høyere eller mer alvorlig enn det produsenten først har oppgitt. Så vær så snill alle sammen - rapporter inn bivirkninger dere opplever av medisiner og vaksiner! Hi, du kan fremdeles rapportere inn bivirkningene din sønn fikk, samme kan foreldrene til anonym 4eds niese. http://www.legemiddelverket.no/bivirkninger/meld_bivirkninger/pasientmelding/sider/default.aspx Anonymous poster hash: aafd1...98c
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #11 Skrevet 26. juni 2016 Jeg ville ganske sikkert ikke flyttet timen, men det kan godt hende det hadde vært lurt for å redusere risikoen for sykdom under ferien litt. Anonymous poster hash: 178a9...b17
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #15 Skrevet 26. juni 2016 Synes nesten det er urovekkende mange med den erfaringen. Jeg prøvde å rapportere inn, men ble avspist med at det nok var helt tilfeldig at han fikk så høy feber akkurat da. Flere av mine venner har opplevd det samme. Merkelig at det er så mange av oss. Jeg utsetter timen til vi er tilbake. Ingen vits i å plage barnet unødig. Tusen takk for svar, dere! Anonymous poster hash: 8d4af...021 Vår fikk også feberkramper , og var skikkelig dårlig form :/ var hos lege og de mente nok var bivirkninger Anonymous poster hash: 95a56...452
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå