Gå til innhold

Kan noen gi meg en forklaring på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ang. jobb i kommunen. Jeg er fast ansatt 60% stilling i turnus. Jeg jobber 7 vakter på 2 uker for å så ha fri 9 dager. Den uken jeg har 5 vakter på en uke får jeg overtid om jeg går enda en vakt den uken som ikke ligger i turnus, altså en ekstravakt.

Mannen skjønner ikke hvorfor jeg ikke får overtid om jeg jobber den uken jeg har langfri, for det overskrider jo stillingsprosenten min. Jeg sier det må

Være et antall timer per uke for å få overtid, men det forstår han ikke.

Kan noen forklare?

Anonymous poster hash: 2b42b...9de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil jo ikke få overtid før du passerer 100% jobb på en uke. I friuken din må du derfor jobbe mer enn 37,5 timer eller det antall timer en 100% stilling tilsvarer.

Anonymous poster hash: c45f1...afa

Skrevet

Det overskrider din stillingsprosent, men ikke 100%.

Jobber du turnus dag/kveld så har du 35.5 times arbeidsuke. Dersom man kun går løse vakter får man overtid på vakt nr 5, 2 timer. I turnus kan man gjennomsnittsberegne, men ikke på løse vakter.

Anonymous poster hash: 2eb58...6a4

Skrevet

Du må overskride et visst antall timer per dag (tror det er 7,5 også for deg) eller full stilling i løpet av uken for at overtid skal slå inn.

Dersom det er en avtalt langturnus (nordsjøturnus) f.eks., så vil timetallet kunne overskride normale timer på en dag og en uke, men det skjer gjennom avtale med tillitsvalgte og leder.

Anonymous poster hash: d2ddd...03b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...