Gå til innhold

urettferdig at mor skal ha kontantstøtten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når far jobber har han jo egentlig ikke mulighet til være uten barnehage/dagmamms eller annet barnepass. Det at mor er hjemme gjør det jo mulig å vente på barnehageplass i aug og dermed motta kontantstøtte. Derfor helt naturlig (og riktig) at hun skal ha kontantstøtten.

Anonymous poster hash: ebb5f...238

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når far jobber har han jo egentlig ikke mulighet til være uten barnehage/dagmamms eller annet barnepass. Det at mor er hjemme gjør det jo mulig å vente på barnehageplass i aug og dermed motta kontantstøtte. Derfor helt naturlig (og riktig) at hun skal ha kontantstøtten.

Hvem som tjener mest synes jeg i utgangspunktet ikke har noe med saken å gjøre.

Skrevet

jeg slet med å få lån til å kjøpe meg leilighet etter samlivsbrudd til tross for høy egenkapital og årslønn på rundt 400 000 (ingen annen gjeld enn 80 000 i studielån)

etter å ha forhandlet frem høyere lønn, fikk jeg nok i lån til å kjøpe meg leilighet. banken skulle imidlertidig ha all egenkapital, og dermed tok jeg opp forbrukslån for å kjøpe møbler/hvitevarer og kvitte meg med bilen. vi hadde kjent hverandre i 6 mnd da jeg kjøpte, og han flyttet inn med engang. planen var å selge etter 1 år og da betale ut forbrukslånet i samme slengen. men salg ble det ikke, og vi bor her enda. av inventar har han betalt for tv'n, ellers er det jeg som har betalt for alle møbler/hvitevarer. Han synes ikke det er rettferdig at jeg skal sitte igjen med mer i mnd slik at jeg kan betale ned forbruksgjelden. han mener at han da i teorien er den som betaler denne ned, og det er han ikke interessert i. vi betaler derfor begge to 8200 kroner hver inn på en felleskonto. det er med andre ord ikke fordelt prosentvis etter inntekt...

var en her som spurte meg hvorfor vi har fått barn sammen... han har gode sider også, og jeg har vel også være veldig blind av forelskelse på hele mannen. ble gravid et halvt år etter at vi ble sammen. vært sammen i snart 3 år nå.

har vært i parterapi... har masse andre problemer også bortsett fra økonomiske spørsmål.

Anonymous poster hash: c7fbe...754

Skrevet

Uff, det er da ikke vanlig å ha så adskilt økonomi når man får barn og stifter familie... Vær så snill å ikke si at huset står på han og han betaler alle avdrag så om det skulle bli slutt står du helt på bar bakke uten å eie noe som helst også?

Anonymous poster hash: 33b12...b7c
Skrevet

jeg slet med å få lån til å kjøpe meg leilighet etter samlivsbrudd til tross for høy egenkapital og årslønn på rundt 400 000 (ingen annen gjeld enn 80 000 i studielån)

etter å ha forhandlet frem høyere lønn, fikk jeg nok i lån til å kjøpe meg leilighet. banken skulle imidlertidig ha all egenkapital, og dermed tok jeg opp forbrukslån for å kjøpe møbler/hvitevarer og kvitte meg med bilen. vi hadde kjent hverandre i 6 mnd da jeg kjøpte, og han flyttet inn med engang. planen var å selge etter 1 år og da betale ut forbrukslånet i samme slengen. men salg ble det ikke, og vi bor her enda. av inventar har han betalt for tv'n, ellers er det jeg som har betalt for alle møbler/hvitevarer. Han synes ikke det er rettferdig at jeg skal sitte igjen med mer i mnd slik at jeg kan betale ned forbruksgjelden. han mener at han da i teorien er den som betaler denne ned, og det er han ikke interessert i. vi betaler derfor begge to 8200 kroner hver inn på en felleskonto. det er med andre ord ikke fordelt prosentvis etter inntekt...

var en her som spurte meg hvorfor vi har fått barn sammen... han har gode sider også, og jeg har vel også være veldig blind av forelskelse på hele mannen. ble gravid et halvt år etter at vi ble sammen. vært sammen i snart 3 år nå.

har vært i parterapi... har masse andre problemer også bortsett fra økonomiske spørsmål.

Han skal jo også betale husleie til deg. Da må dere se på hva han måtte ha betalt for å bo alene og dele dette på to og han betaler deg da dette i husleie.

F.eks 6000 kr i mnd.

Og kontantstøtten er for den som passer barnet.

Om ikke hadde jeg bare sagt at han fikk finne seg annet sted å bo til han kom på bedre tanker. 

Anonymous poster hash: be517...360

Skrevet

Jeg er jammen glad for at du eier boligen! Mannen melker deg for penger. Betaler ikke husleie, kan jobbe masse pga deg. Vil ha kontantstøtten?

Kanskje han skjønner at han snart står på bar bakke...og vil grabbe til seg så mye han kan. Heldigvis bare 5 uker til august nå

Anonymous poster hash: f914d...b80

Skrevet

er jeg som eier leiligheten, heldigvis. har avdragsfrihet nå pga arbeidsledighet. så lånet går fra felleskontoen. vi betaler da 1600 kr hver i mnd for å bo her.

han har hjulpet meg litt i leiligheten nå de siste ukene, har fått opp fliser over kjøkkenbenk og fått på plass lister som manglet. dette har han betalt for (flisene har jeg kjøpt)

og går vi ut å spiser er det han som betaler. men ja, økonomien er veldig adskilt og jeg lurer litt på hvordan ting skal gå rundt for min del når kontantstøtten utgår og vi må betale barnehage istedenfor...

Skrevet

forøvrig var jobbingen her hjemme noe han tilbød seg å gjøre hvis han kunne jobbe en del i friperiodene nå i sommer.

Skrevet

er jeg som eier leiligheten, heldigvis. har avdragsfrihet nå pga arbeidsledighet. så lånet går fra felleskontoen. vi betaler da 1600 kr hver i mnd for å bo her.

han har hjulpet meg litt i leiligheten nå de siste ukene, har fått opp fliser over kjøkkenbenk og fått på plass lister som manglet. dette har han betalt for (flisene har jeg kjøpt)

og går vi ut å spiser er det han som betaler. men ja, økonomien er veldig adskilt og jeg lurer litt på hvordan ting skal gå rundt for min del når kontantstøtten utgår og vi må betale barnehage istedenfor...

Du må jo få deg jobb. Har du ikke søkt?

Skrevet

jo selvfølgelig, søker på det jeg kan søke på...sammen med flere hundre andre :-/

Skrevet

Siden han tar dette opp i kranger kan du jo fortelle han hva han må betale for å leie seg annet sted å bo når du ber han flytte ut av din leilighet.

Skrevet

Tror du skal være glad du eier leiligheten , så kan du kaste ham ut med god samvittighet når det blir slutt.

Anonymous poster hash: fb6d7...3b8

Skrevet

Du skriver han har en del gode sider også....

Men dere har så store andre problemer at dere har gått i parterapi.

I tillegg har dere de økonomiske problemene.

Her tror jeg du må innse at de gode sidene trolig ikke veier opp for de dårlige.

Dere har gått i parterapi - men går ikke lenger?

Da hjalp vel ikke parterapien siden du skriver at dere har masse andre problemer?

Skal du gjøre et siste forsøk med denne mannen, krev ny parterapi og økonomisk rådgivning for dere som par. Begge deler!

Men helt ærlig så tror jeg du kommer til å gå mange stusselige år imøte om du fortsetter med denne mannen om han ikke ser lyset i parterapi/økonomisk rådgivning og endrer seg totalt.

Innse det. Mannen utnytter deg økonomisk.

Anonymous poster hash: 3c4cd...993
Skrevet

Ja, vi har gått i parterapi i vår, pakke på 8 timer. terapauten var ikke veldig optimistisk da de var ferdig. vært tilbake 1 gang til etter det.

Skrevet

Her er en god ide; gå fra han. Overgangstødnad får du mens barnet ikke har BHG plass, uten krav til aktivitet. Søk jobber for harde livet imens. Etter det må du jobbe/studere 50%. Hadde aldri giddet en sånn tosk.

Anonymous poster hash: e1dc4...8ce

Skrevet

Ja, vi har gått i parterapi i vår, pakke på 8 timer. terapauten var ikke veldig optimistisk da de var ferdig. vært tilbake 1 gang til etter det.

Når terapeuten også gir uttrykk for at det ikke er særlig håp, da synes jeg du skal begynne å tenke på hva som er best for deg og barnet ditt.

Om du kaster ham ut vil du få bidrag og overgangsstøtte, du vil få dobbel barnetrygd. Det er også mulig å få bostøtte om det er behov for det. Jeg har en mistanke om at du vil komme bedre ut av det økonomisk om du går fra ham også.

Du vil slippe idiotiske krangler fordi mannen ikke har gangsyn nok til å forstå hva som er riktig i et forhold. Du vil få mer energi. Du slutter å la deg utnytte økonomisk.

Ang. barnet så er han likevel så mye borte i jobben at barnet ikke vil merke særlig stor forskjell. Han jobber jo både når han er offshore og når han er hjemme.

Anonymous poster hash: 3c4cd...993

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...