Gå til innhold

Sex etter fødsel - kondom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde sex 15 dager etter fødsel, veldig spontant og uplanlagt. Brukte da ikke kondom, men han kom ikke inn i meg.

Ble sittende å lese om sex etter fødsel i dag siden jeg fikk litt smålig panikk pga vi ikke brukte kondom (infeksjonsfaren). Men lesernes jordmødre sier at man burde bruke kondom i ca 20 dager (til sting er grodd!) Men jeg har ikke sydd. Kan vi trygt ha sex uten kondom da? :)

Anonymous poster hash: 589f2...9f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel en infeksjonsfare i forhold til såret i livmoren der morkaken har sittet også. De anbefaler vel å bruke kondom til ca 6 uker etter fødsel etter det. Og en annen ting er vel at det er en liten sjanse for ny graviditet, man vet aldri når første eggløsning finner sted, selv om man ammer.

Anonymous poster hash: a0cdb...831

Skrevet

I ca 6 uker etter fødsel er livmorhalsen åpen, og inni livmoren har du et kjøttsår etter morkaken. Når morkaken faller av etterlater den et ganske grotesk sår som blør og væsker en stund (renselsen). Det er dette såret du ikke vil ha innfeksjon i.

Anonymous poster hash: e65da...806

Skrevet

Du bør være forsiktig, du kan bli gravid rett etter fødsel selv om du ammer og styrer, du kan og få innfeksjon og det vill du ikke ha.

Skrevet

veldig lurt og bruke kondom i alle fall 6 mnd etter fødsel fikk jeg beskjed om pga det var lettere og bli gravid :) hadde sex 3 uker etter fødsel

Skrevet

Man bør ikke ha samleie før det har gått 6 uker etter fødsel. Dette fikk du vel info om på sykehuset??

Anonymous poster hash: 07dfb...448

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...