Gå til innhold

kjæreste som klager over barnet mitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi begge har barn fra Før. Jeg hr 3 Barn mens han har 1 barn. Minste barnet mitt er 1.5 år å våkner enda noen ganger om natta. Dette orker ikke kjæresten min. I natt la han seg på et annet rom for å sove. Før han gjorde dette viste han tydelig han var irritert når han lå I senga. Jeg Gjør mitt beste for at barnet skal slå seg til ro igjen. Tar som regel 3 min Før han sover igjen.

Dette mener kjæresten at er ille.

Hvordan få gjort noe med dette så vi slipper dårlig stemning?

Anonymous poster hash: 930fb...2bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvitt deg med kjæresten.

Et barn, og spesielt ett så lite barn skal slippe å oppleve at en voksen "omsorgsperson" er irritert på de.

Stakkars liten, får helt vondt i magen.

Anonymous poster hash: ed4ed...fd4

Skrevet

Kast ut kjæresten din. Så skal du se at stemningen kommer seg 😀

Anonymous poster hash: 872c5...992

Skrevet

Ville ikke fokusert på bedre stemning, ville fokusert på å sette skapet på plass ovenfor kjæresten.

Anonymous poster hash: 70cb8...91d

Skrevet

Som de andre sier: Stemningen kommer seg med en gang kjæresten er ute. Evt får du fortelle ham hvor skapet skal stå, og faktisk stå opp for barnet ditt. Barnet har krav på deg og din beskyttelse. Kjæresten ikke. Enkel matematikk. Vil du virkelig ha en kjæreste som lar seg irritere så til de grader over noe slikt?

Skrevet

Du kan da ikke bo sammen med en slik mann!

Barna og deres behov for trøst og omsorg er mye mye viktigere enn han, han høres altfor egoistisk og selvsentrert ut til å passe sammen med en trebarnsmor.

Anonymous poster hash: 45f30...dea

Skrevet

Å leggeseg på etanol rom for å få sove er bare lurt. Å bli sur er ikke greit.

Anonymous poster hash: 00ea8...58f

Skrevet

han hadde jeg ikke giddet

Skrevet

Det er bare å be han pelle seg hjem. Regner ikke med at dere er samboere når minste barnet bare er 1,5 år.

Anonymous poster hash: f6fb6...f9f
Skrevet

Helt enig med de andre her, feil fokus å fikse stemningen!! Beskytt barnet ditt i stedet.

Anonymous poster hash: 4c987...c21
Skrevet

Hvordan har du rukket å få et barn, gå fra faren og få ny kjæreste som det er så seriøst med at du har introdusert ham for barna på bare 1,5 år? I tillegg til å være mamma til 3? Hvordan har du rukket å date i det hele tatt?! Hadde jeg aldri prioritert med så små barn.

Anonymous poster hash: 8172f...17c

Skrevet

Hvordan har du rukket å få et barn, gå fra faren og få ny kjæreste som det er så seriøst med at du har introdusert ham for barna på bare 1,5 år? I tillegg til å være mamma til 3? Hvordan har du rukket å date i det hele tatt?! Hadde jeg aldri prioritert med så små barn.

Anonymous poster hash: 8172f...17c

Kvinner som hater kvinner. 

Anonymous poster hash: ff27f...ca1

Skrevet

Jeg er litt mot strømmen her ser jeg.. Enig i at man ikke skal gå på tå hev, men jeg tenker likevel at barn som er over ett år som hovedregel bør sove gjennom natten (med mindre dere akkurat har flyttet og ting er ustabilt og det er behov for ekstra nærhet). Man har kanskje forskjellige tanker som par om hvordan man skal håndtere nattevåk. Våre har også våknet innimellom når de har vært ett år, men om det har vart flere netter så har vi vært strenge og satt foten ned. Vi gir ikke service på natta for det forstyrrer hele familiens søvn.

Anonymous poster hash: 3ad1a...d8a

Skrevet

Jeg er litt mot strømmen her ser jeg.. Enig i at man ikke skal gå på tå hev, men jeg tenker likevel at barn som er over ett år som hovedregel bør sove gjennom natten (med mindre dere akkurat har flyttet og ting er ustabilt og det er behov for ekstra nærhet). Man har kanskje forskjellige tanker som par om hvordan man skal håndtere nattevåk. Våre har også våknet innimellom når de har vært ett år, men om det har vart flere netter så har vi vært strenge og satt foten ned. Vi gir ikke service på natta for det forstyrrer hele familiens søvn.

Bra heldig du da.

Min er 8 år og våkner fortsatt på natta.

Er ikke noe fasit på sånt, man kan ikke styre om barna våkner eller ikke.

Anonymous poster hash: 180d0...2b4

Skrevet

Jeg er sjokkert over svarene her! "Kast ut mannen, kvitt deg med han, sett skapet på plass!" H E R R E G U D !

For det første, HI skriver veldig lite i innlegget hennes, vi vet ingenting om henne, kjæresten eller forholdet deres. Det hun skriver derimot er at barnet hennes våkner noen ganger ila natten, og at kjæresten hennes var irritert i natt. 

Skal han kastes ut for det? Kan han hatt en lang dag på jobb, og vært sliten? Kan han ha sovet veldig lite og veldig dårlig den siste tiden? Kan han og HI ha ulikt syn (høres sånn ut) på rutiner for barna, og at dermed er en liten konflikt der? Kan det hende at disse nevnte tingene gjør lunta litt kortere, og hvem er vel ikke litt smågretten når man blir vekket på natta?

Det var jo heller ikke slik at kjæresten viste ovenfor barnet at han var irritert, men kjæresten! Og det må være helt greit en gang i blant, tenker jeg.

Jeg synes det er fornuftig at han la seg på et annet rom, hvis det er slik at han får sove bedre der. Det er mange foreldre som gjør det i småbarnsfasen, og det er rett og slett for å ikke slite ut begge to. 

Få bedre rutiner på legging, HI, og ikke ta barnet i sengen din når det gråter. Gjør du det, kan du forvente at barnet gråter hver natt for han/hun vet at mamma kommer å henter henne/han.

Sett deg ned med kjæresten og diskuter hvilke rutiner dere ønsker for barna, og følg samme regler.

Anonymous poster hash: dd7e1...d57
Skrevet

Hehe...lo litt av dette svaret. Hvor mange foreldre tror du IKKE ønsker at barn skal sove natten igjennom? Hoho..

Mitt barn Gjør det...men jeg tar ikke all ære for det. Barn er forskjellige

Anonymous poster hash: 4eb4f...e3f

Skrevet

Bra heldig du da.

Min er 8 år og våkner fortsatt på natta.

Er ikke noe fasit på sånt, man kan ikke styre om barna våkner eller ikke. Anonymous poster hash: 180d0...2b4

mitt. Barn er også 8. Han kan finne på å gå på do på natta, gå i søvne eller gråte Pga så skummelti mareritt at jeg må sove med han (det siste skjer kanskje 2 ganger i året, men det skjer). Barn er forskjellige

Anonymous poster hash: e1861...29f

Skrevet

Haha 😂

Anonymous poster hash: 9fa2d...18e

Skrevet

Men dine har ikke vært gjennom en urolig tid som skilsmisse, flytting, ny kjæreste etc. Det har dette lille barnet, og trenger nok litt ekstra nærhet i en overgangsperiode. Helt naturlig.

HI - når en voksen mann ikke skjønner behovet til et lite barn bør varsellampene dine lyse. Ingen barn skal noen gang føle at de er i veien, og jeg kan love deg at din lille tass senser at han ikke er likt av kjæresten din.

Jeg håper at du er i stand til å sette barna dine sine følelser først...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...