Gå til innhold

Forbrenningshjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter 20 år med jojo-slanking er forbrenningen min på bunn. Spiser mindre og mindre hver gang jeg må ned i vekt. Må nå ligge på under 1000kcal pr dag for at noe skal skje. Og det er vanskelig.

Hva er er deres tips for å få opp forbrenningen?

Jeg veier ca 80kg og er ca 170cm

( den som mener at man ikke kan ha lav forbrenning trenger ikke svare her. )

Anonymous poster hash: 51f18...3ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få mer muskler. Hvis du spiser så lite som under 1000 vil jeg tro det blir noe næringsfattig også og det tærer på både fett og muskler, da går også forbrenningen ned. Så tren styrke, øk inntaket ditt også kan du nok øke mer og mer etterhvert som kroppen din blir sterkere.

Anonymous poster hash: 18650...838
Skrevet

Trening. Både kardio og styrke.

Mer muskler øker forbrenning.

For meg som også hadde lav forbrenning hjalp laaaange løpeturer, etter ca 60 min løping begynner man å brenne fettreservene. Jeg hadde tidligere løpt men kortere økter, 40 min.

Så fikk jeg treningshjelp og begynte å løpe lengre og lengre og kiloene rant av. Da jeg nådde målet kunne jeg spise MYE og holde vekten.

Anonymous poster hash: 9abc3...680

Skrevet

Trening som blir nevnt her. Og bedre å spise deg opp sakte før du prøver å gå ned i vekt. Om du i dag spiser 1000 kcal per dag, så øker du 1050. Spis dette i 1 uke, Øk deretter til 1100, fortsett sånn til du kommer på et akseptabelt nivå. Dette i kombinasjon med trening vil forhåpentligvis gjøre at forbrenningen din blir tilnærmet normal. Nå du har stabilisert deg og holder vekten din kan du forsiktig kutte moderat og gjøre et nytt forsøk på å gå ned. Men ta deg god tid og bruk heller 2 uker på hver 0,5 kg.

Anonymous poster hash: b9e59...430

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...