Gå til innhold

Nei så tjukk jeg har blitt.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så lei!

Finner ikke motivasjon en plass! Men vet at jeg kan. Har gjort det før. Men nå etter siste svangerskap er jeg bare helt utslitt og finner ingen energi til vektreduksjon. Det er 1 år siden fødsel også... Men det har vært en krevende barsel pga. mye sykdom hos barnet.

Men jeg har jo så lyst på frukt og sunn mat men orker ikke (?)..... Hvorfor?

Søvnmangel vet jeg kan være en grunn.

Er veldig aktiv. Men trener ikke. Bare gått ned 5 kilo siden jeg kom fra sykehuset (gikk ned 12 på sykehuset).

Andre med dårlig motivasjon? Evt. som nettopp har fått sparket seg selv i gang?

Anonymous poster hash: 1c05e...0eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et tips fra meg: følg fitfocuse.blogg.no. Du vil endre tankegangen totalt og få utrolig inspirerende og motiverende lesing av en fantastisk PT!!:-)

Hun har et herlig syn på balanse ift kropp, mat og trening. En sunn tankegang med et sunt fokus.

Lykke til:)

Anonymous poster hash: e2e09...bf0

Skrevet

Prøv å endre rutiner så du får mest mulig sammenhengende søvn, også bør du få i deg sunnere mat. mengden har ikke så mye å si nå, men hvis du bare spiser dritt så gjør det noe med energien og humøret. Så start der, bytt ut litt og litt, en motivasjon for deg kan være ungen, spis det du ønsker at barnet spiser også. Variert kost med frukt og grønt. Så kommer nok resten på plass etterhvert skal du se :)

Anonymous poster hash: 42cf6...9a1
Skrevet

Kjøp bare sunn mat og frukt

Anonymous poster hash: 82161...54d
Skrevet

Takk for tilbakemeldingene!

Spiser mye sunt og frukt og grønt. Men det er den dumme sjokoladen på kvelden. Ellers er jeg ikke veldig glad i fet mat og slikt. Går ikke opp men går ikke ned heller.

Skal sjekke ut den bloggen og skjerpe meg!

Skrevet

Hvis det er sjokoladen som er problemet så må du rett og slett ha sjokoladeavvenning. Jeg bestemte meg for å være uten en mnd, og etter et par uker hadde suget gått over. Nå har jeg spist sjokolade 3-4 ganger på 6 mnd i motsetning til flere ganger i uka før. Men jeg merker at jeg får lyst på det igjen med en gang jeg spiser det, så da må jeg være "sterk" et par dager og ikke kjøpe mer før suget forsvinner igjen. Så poenget er vel å være helt uten en stund om du er avhengig. Lykke til :)

Anonymous poster hash: 3c8e8...ab1
Skrevet

Takk for tilbakemeldingene!

Spiser mye sunt og frukt og grønt. Men det er den dumme sjokoladen på kvelden. Ellers er jeg ikke veldig glad i fet mat og slikt. Går ikke opp men går ikke ned heller.

Skal sjekke ut den bloggen og skjerpe meg!

Du må spise jævlige mye sjokolade hver kveld for at det skal ha noe som helst å si.

Tipper du lurer deg selv. Tipper også du spiser alt for mye karbohydrater og for lite proteiner og fett.

Anonymous poster hash: c879e...05d

Skrevet

Jaha? Skal vel ikke så mye sjokolade til for å holde vekten stabil om jeg spiser vanlig mat ellers. Si jeg ligger på 1600 kcal i løpet av dagen og pluss 100 gram Sjokolade så er jo det pluss 500 kcal. Tipper det kan gjøre utslaget på at jeg ikke går ned i vekt men er stabil.

Men ja det blir jo for mye brødmat og karbohydrater. Men jeg spiser ikke mye fett mat som mc Donalds og pepper o.l.

Takk for svar. Ja må jo bare avvente meg selv.... Så flink du har vært!

Skrevet

For meg høres det ut som det største problemet ditt er mangel på søvn. Når jeg får for lite søvn så legger jeg lettere på meg i tillegg får jeg et enormt søtsug som jeg må kjempe hardt mot. Klarer jeg ikke det, legger jeg enda mer på meg....

Anonymous poster hash: c3645...de2
Skrevet

Ja det er nok noe i det. Så da må jeg kjempe hardere. Men nå går det seg vel til med søvn nå som han har bikket året kanskje. Men med full jobb og 2 barn så blir man jo sliten.

Nei jeg får prøve å stålsette meg!

Redd jeg skal la dårlig søvn bli en hvilepute. Men det er jo fakta det du sier.

Takk for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...