Gå til innhold

Dere som har spiral; bruker dere tamponger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

,

Anonymous poster hash: 32d92...cb0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Har hormonspiral så jeg blør sjeldent og lite, men bruker kun tamponger. 

Anonymous poster hash: 3c4a8...53f
Skrevet

Ja. Har hormonspiral så jeg blør sjeldent og lite, men bruker kun tamponger. 

Ok. Takk for svar!

Jeg har kobberpiral og blør mye! Har lest at man skal være forsiktig med tampongbruk pga spiraltråden kan feste seg. Hun som satte inn spiralen sa ingenting om det, men jeg har latt være siste par årene. Men; synes bind er så pes, og tampong er så mye mer behagelig...

hi

Skrevet

Ok. Takk for svar!

Jeg har kobberpiral og blør mye! Har lest at man skal være forsiktig med tampongbruk pga spiraltråden kan feste seg. Hun som satte inn spiralen sa ingenting om det, men jeg har latt være siste par årene. Men; synes bind er så pes, og tampong er så mye mer behagelig...

hi

Jeg hørte nylig om dette med tampong og spiraltråder fra en venninne som fikk satt inn spiral for første gang. Hun hadde også lest det, men fastlegen hennes sa ingenting til henne da. Jeg går til gynekolog, men han har heller aldri sagt noe, ikke da jeg nylig var for å skifte spiral heller. Så jeg tenker at da er det jammen ikke så stor sannsynlighet for det, når gynekologen ikke engang sier noe. 

I ettertid har temaet blitt tatt opp flere ganger med ulike venninner, og ingen har fått direkte beskjed om det. 

Skrevet

Jeg hørte nylig om dette med tampong og spiraltråder fra en venninne som fikk satt inn spiral for første gang. Hun hadde også lest det, men fastlegen hennes sa ingenting til henne da. Jeg går til gynekolog, men han har heller aldri sagt noe, ikke da jeg nylig var for å skifte spiral heller. Så jeg tenker at da er det jammen ikke så stor sannsynlighet for det, når gynekologen ikke engang sier noe. 

I ettertid har temaet blitt tatt opp flere ganger med ulike venninner, og ingen har fått direkte beskjed om det. 

Det er sant. Hvis det var stor sannsynlighet for at det kunne skje, så hadde de vel informert mer om det. Tror jeg vil prøve igjen med tamponger, men dra forsiktig i tampongtråden er sikkert lurt. :-)

hi

Skrevet

Jeg bruker også kun tampong! Det funker helt fint for meg.

Men dere som mener dere ikke har fått informasjon: har dere virkelig aldri lest pakningsvedlegget som følger med spiralen?? Det om bivirkninger og sånn vettu......

Det står GANSKE tydelig der!

Anonymous poster hash: 510ad...9bb

Skrevet

Men dere som mener dere ikke har fått informasjon: har dere virkelig aldri lest pakningsvedlegget som følger med spiralen?? Det om bivirkninger og sånn vettu......

Jeg pleier å lese bruksanvisninger, jeg, men kan ikke huske at det sto noe om det.

hi

Skrevet

Jeg mener jeg spurte legen om det da jeg satte den inn. Tror hun sa at jeg skulle la være den første blødningen etter hun hadde satt den inn, evt første uken, men at etterpå var det fritt fram å bruke tampong. Har ikke hatt problemer med det. Hva står det i pakningsvedlegget da?

Anonymous poster hash: 98018...462

Skrevet

Har aldri fått pakningsvedlegget, og tenker jo at det burde blitt nevnt av han som satt den inn om det var viktig. 

Skrevet

Har aldri fått pakningsvedlegget, og tenker jo at det burde blitt nevnt av han som satt den inn om det var viktig. 

Hentet du ikke ut spirale selv?

Om ikke burde du lest om hva du putter inn i kroppen din før du fikk satt den inn. Det ligger også ute på nett.

Anonymous poster hash: da814...98e

Skrevet

Ok. Takk for svar!

hi

Bruker menskopp! Ny hverdag! Setter seg ikke fast i kobbertrådene, tørker ikke ut skjeden, gir ikke soppinfeksjoner, kan brukes om natten, tømmes 2-3 ganger i døgnet og selv har jeg ingen lekkasjer selv om jeg blør store mengder. Nesten så man gleder seg til mensen! Ehhh.. Vel, gruer meg i alle fall langt mindre ;)

Skrevet

Hentet du ikke ut spirale selv?

Om ikke burde du lest om hva du putter inn i kroppen din før du fikk satt den inn. Det ligger også ute på nett.

Anonymous poster hash: da814...98e

Jeg har kobberspiral, så jeg hentet den ikke selv. Fikk den der jeg fikk satt den inn.

hi

Skrevet

Satte inn min tredje hormonspiral hos gynekolog, hun ba meg bruke bind resten av dagen. 

Før jeg satte inn første spiral leste jeg pakningsvedlegget om tampongbruk og spurte fastlegen om det, men han hadde aldri hørt om det..

bruker ellers bare menskopp, men nå ser det ut som jeg slipper den også *sjempesmilefjæs*

Anonymous poster hash: b8a18...89d
Skrevet

Jeg brukte tampong og jeg klarte faktisk å dra ut spiralen nå sist da jeg hadde spiral. Vet ikke garantert om det var pga tampong, men det bør det ha vært.

Anonymous poster hash: 1b0e6...b1b

Skrevet

Jeg brukte tampong og jeg klarte faktisk å dra ut spiralen nå sist da jeg hadde spiral. Vet ikke garantert om det var pga tampong, men det bør det ha vært.

Hadde du lang spiraltråd?

Skrevet

Hadde du lang spiraltråd?

Jeg vet ærlig talt ikke. Jeg kjente aldri noen tråd, men jeg kjente ikke akkurat ofte etter heller. Plutselig merket jeg at det luktet så vondt nedentil og gjorde vondt. Etter noen dager ble jeg redd for at jeg hadde glemt en tampong der inne. Da fant jeg spiralen i skjeden. Den hadde falt ut uten at jeg egentlig merket det og blitt liggende der inne og irritere og samle bakterier 😛

Skrevet

Jeg vet ærlig talt ikke. Jeg kjente aldri noen tråd, men jeg kjente ikke akkurat ofte etter heller. Plutselig merket jeg at det luktet så vondt nedentil og gjorde vondt. Etter noen dager ble jeg redd for at jeg hadde glemt en tampong der inne. Da fant jeg spiralen i skjeden. Den hadde falt ut uten at jeg egentlig merket det og blitt liggende der inne og irritere og samle bakterier

Huff...så ekkelt å oppleve.

Jeg fikk beskjed om å kjenne etter trådene etter hver menstruasjon, og har stort sett gjort det en gang i måneden i de snart 3 årene jeg har hatt den. 

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...