Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #1 Skrevet 25. juni 2016 Har bare vært her inne et par måneder, men får inntrykk av at det er mange ...: 1. ... som går på NAV, AAP, er uføre o.l. Baserer det på antallet tråder om disse tingene, utbetalinger osv. 2. ... som er hjemmeværende mødre. Baserer det på det folk skriver om barnehage, "mammahjertet", hønemor osv. 3. ... som ikke har så mye utdanning. Baserer det på hvordan folk skriver, hva man lager tråder om, hvilke spørsmål som stilles, og holdninger. Man blir lett stemplet som "besserwisser" her inne. Det har jeg aldri opplevd "i det virkelige livet". 4. ... som er hjemme i mammapermisjon, selvfølgelig. (Kan naturligvis overlappe med 3). Og så er det selvfølgelig alle mulig andre mennesker mellom himmel og jord! Føler bare at det er en overvekt av disse. Mulig jeg lever i et lite ekkokammer ellers, men jeg blir så overrasket over tingene jeg leser her inne, hver eneste dag. Tror jeg har godt av forumet, jeg! Anonymous poster hash: 9a1ad...7ee
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #2 Skrevet 25. juni 2016 om jeg skulle svart på hva slags menneske jeg er så hadde jeg kommet med et annet svar. Men jeg er utdannet sykepleier, har jobb, 100% stilling, men er nå i fødselspermisjon. Termin om 3 uker Anonymous poster hash: 235c7...566
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #3 Skrevet 25. juni 2016 Har lang, høyere utdannelse, har fast full jobb, aldri vært arbeidsledig, er ikke hjemme i permisjon. Anonymous poster hash: 1b119...817
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #4 Skrevet 25. juni 2016 Ok. Jeg er en gammel drage her inne, kom med samme året som forumet ble opprettet. Har 8 års høyere utdannelse med master i ett fag i tillegg til tre fag i kombinasjonen min. Nå jobber jeg frilans i en kunstnerisk disiplin og forsørger mine tre barn med det. Anonymous poster hash: 77a51...340
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #5 Skrevet 25. juni 2016 Jeg kan jo bare svare for meg selv.... Har høyskoleutdanning. Hadde lederstilling, men ble alvorlig syk da jeg var i permisjon med yngste barnet og er nå på AAP. Det er ensomt og trist å ikke klare stå i jobb, særlig når man er vant til å leve livet som en duracellkanin og jobbe langt mer enn 100%. Det blir noen turer innom dette forumet om dagen ja. Anonymous poster hash: 1df1a...4bc
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #6 Skrevet 25. juni 2016 Jeg har høy utdanning, ble dessverre ufør, er nå i mammapermisjon og derfor hjemme om dagene. Om det har noe å si så har vi veldig god råd, ganske nytt hus uten lån så det er ikke jeg som lager tråder om utbetalinger. Anonymous poster hash: 2a9d8...c69
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #7 Skrevet 25. juni 2016 Jeg har vært her i 11 år. 80% jobb. 4 års utdanning. Ensom, mye alene.. Anonymous poster hash: 6bf9e...f7e
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #8 Skrevet 25. juni 2016 Jeg tror du har helt riktig i dine antagelser. Men bare de som ikke er disse personene kommer til å svare. Ingen som sier "yes, jeg er naver". Anonymous poster hash: 2edac...4c2
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #9 Skrevet 25. juni 2016 Jeg vet ikke helt hvorfor jeg er så avhengig av dette forumet! I starten var det veldig koselig å snakke med andre jenter på ikm-trådene på bli gravid og etter hvert 1.2 og 3. trimester. Følte jeg fikk venner i personene bak nickene her som brøy seg om meg og jeg om dem. Men i siste svangerskap var det bare ensomt å være her ettersom alle rømte til Facebook-gruppene. Synd i grunnen, det var så trivelig stemning på gruppene her inne. Nå er jeg bare på anonymforum. Mye underholdning i mange tråder, er avhengig av å sjekke innom her flere ganger daglig. Jeg har bachelor fra universitetet, driver eget firma innen yrket jeg utdannet meg i og er i mammaperm for øyeblikket Anonymous poster hash: a374d...ffe
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #10 Skrevet 25. juni 2016 Har mastergrad og fast jobb, men er ufrivillig i ulønnet permisjon fordi vi var så "uheldige" å få barn etter 1. september og får ikke barnehageplass før 1. august Anonymous poster hash: de735...035
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #11 Skrevet 25. juni 2016 Jeg har bare fullført videregående (yrkesfag) og ble kjøkkensjef da jeg var 19 år. Frem til jeg ble 25 drev jeg to restauranter, men har nå gått på AAP i mange år etter jeg fikk kreft og sliter med senskader. Kommer aldri tilbake i yrket mitt så skal omskoleres nå som permisjonen min er over. Kom inn hit da jeg prøvde å bli gravid ifjor for jeg trodde dette var plassen for gode råd og snille mammaer som skulle øse sin kunnskap over meg, men så oppdaget jeg anonymforum og ble avhengig. Er her hver dag! Håper jeg klarer å avvenne meg dette her på sikt.. Anonymous poster hash: d879e...e31
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #12 Skrevet 25. juni 2016 Jeg tror ikke dere som har svart til nå passer i kategoriene mine, unntatt 4, selvfølgelig. Mener ikke at det er kategorier som skal dekke alle, altså! Men det er mange mennesker her som er annerledes enn dem jeg omgår selv, så jeg får utvidet min horisont her inne. Visste knapt hva AAP var før, kjenner ingen som går på NAV, har aldri tenkt på når lønna kommer eller barnetrygden eller skattepengene, vil aldri dømme noen som sender barnet sitt i barnehage rett etter permisjon, følger ikke disse unge mammabloggerne eller rosabloggerne, vet ikke hvem Markus og Martinus er, har en mann som stiller opp for meg og barna og gjør mer enn halvparten av husarbeidet osv. osv. Lærer mye om livet her inne! Anonymous poster hash: 9a1ad...7ee
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #13 Skrevet 25. juni 2016 Jeg tror du har rett i dine antagelser. Tror det er fryktelig mange navere som lever i sin egen lille verden her inne. Jeg har høyskoleutdanning, 100%. Jobb, enebolig mann og barn. Er nå i svangerskapspermisjon, og venter enda et barn snart. Jeg er innom her nå og da. Mye morsom lesning. Og mye tragisk... 🤔 Anonymous poster hash: 977b9...d8f
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #14 Skrevet 25. juni 2016 Jeg har én utdannelse, og tok en videreutdanning mens jeg jobbet 100% og hadde 3 barn. Har en mann som jobber ekstremt mye borte, jeg jobber selv ganske mye mer enn 100% og følger ungene på trening,kamper og bursdager uke etter uke. Jeg er avhengig av dib, har hengt her i 12 år snart. Anonymous poster hash: a2324...903
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #15 Skrevet 25. juni 2016 Jeg er sykepleier i 100% stilling. Akkurat nå sykemeldt pga hyperemesis og mer inne her pga det. Men har vært her siden mini ble født for 4 år siden. Jeg har samboer og gode venner. Liker å søke råd her når ting i livet er vanskelig. Greit med ærlige svar! Anonymous poster hash: fe329...006
SharonNeedles Skrevet 25. juni 2016 #16 Skrevet 25. juni 2016 Jeg har svennebrev og har nå jobbet deltid samtidig som jeg har gått på skole i noen år. Kall det gjerne omskolering, men jeg har tatt opp studielån. Jobber nå ca 70% I den gamle jobben min, mens jeg skal bruke sommerferien til å få meg ny jobb etter den nye utdannelsen min. Har vel vært på forumet her siden 2010. Titter innom daglig, svarer innimellom på tråder, men oppretter sjelden mine egne.
Elisun Skrevet 25. juni 2016 #17 Skrevet 25. juni 2016 Jeg er en gift og har to barn. Jobber 100% som avdelingsleder i en mediabedrift. Ingen formell utdannelse men tatt et år her og et år der i ulike fag. Eier hus og bil og vil si vi er en helt normal familie 😊
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #18 Skrevet 25. juni 2016 Jeg tror du har rett i dine antagelser. Tror det er fryktelig mange navere som lever i sin egen lille verden her inne. Jeg har høyskoleutdanning, 100%. Jobb, enebolig mann og barn. Er nå i svangerskapspermisjon, og venter enda et barn snart. Jeg er innom her nå og da. Mye morsom lesning. Og mye tragisk... Anonymous poster hash: 977b9...d8f Tusen takk! Jeg er ikke TS/HI, men ble nesten lykkelig av svaret ditt. Jeg blir av og til så forskrekket av mange svar her inne og tror nesten at det er virkeligheten - helt til jeg snakker med folk IRL Anonymous poster hash: 02d7e...9cf
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #19 Skrevet 25. juni 2016 Ung jente som ble voldtatt som liten. Har bare gått videregående. Er ung uføre. Men prøver å komme meg ut i jobb. Nå jobber jeg 3 ganger i uken:) Har mange venner har mann å barn å hus Anonymous poster hash: 3a162...a0a
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #20 Skrevet 25. juni 2016 Sykepleier med to gutter på 1 og 3 år :-) Anonymous poster hash: 7e65a...798
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #21 Skrevet 25. juni 2016 Har bare vært her inne et par måneder, men får inntrykk av at det er mange ...: 1. ... som går på NAV, AAP, er uføre o.l. Baserer det på antallet tråder om disse tingene, utbetalinger osv. 2. ... som er hjemmeværende mødre. Baserer det på det folk skriver om barnehage, "mammahjertet", hønemor osv. 3. ... som ikke har så mye utdanning. Baserer det på hvordan folk skriver, hva man lager tråder om, hvilke spørsmål som stilles, og holdninger. Man blir lett stemplet som "besserwisser" her inne. Det har jeg aldri opplevd "i det virkelige livet". 4. ... som er hjemme i mammapermisjon, selvfølgelig. (Kan naturligvis overlappe med 3). Og så er det selvfølgelig alle mulig andre mennesker mellom himmel og jord! Føler bare at det er en overvekt av disse. Mulig jeg lever i et lite ekkokammer ellers, men jeg blir så overrasket over tingene jeg leser her inne, hver eneste dag. Tror jeg har godt av forumet, jeg! Anonymous poster hash: 9a1ad...7ee Hva slags menneske er DU ? Anonymous poster hash: 09039...06d
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #22 Skrevet 25. juni 2016 Høøy, du glemte et ganske så viktig (om du spør dem selv) punkt på listen din. 5. Mødre med minst én doktorgrad (har gjerne begynt på sin andre allerede) som jobber 130%, trenger seks ganger i uken, har en aktiv og hardtarbeidende mann, to eller tre barn som alltid ligger foran andre barn (trådene om hvor teit lærer er som bare tilrettelegger for de svake elevene, og ikke gir syvendeklassepensum til deres fjerneklassebarn) og som må kjøres til og fra fotballcuper og pianokonserter og gudene vet hva. Det eneste disse damene klager over er antall vaskekluter som trengs for en toukers til Hellas og om hylleblomstsaft passer sammen med trerettersen de skal ha i barnebursdagen om litt... De skriver gjerne ikke så mye selv, men gjett om de kommenterer vilt og hemningsløst på alle slags tråder. Klassisk er "hvorfor fikk du barn hvis du trenger en langhelg vekke fra dem for å dra på egotrip til Praha???" og "gir dere virkelig middagsglass, kjøttkaker fra frysedisken og yoghurt MED sukker i til barna deres? Herregud så uopplyst det går an å bli!" Og selvfølgelig "jeg hadde ringt barnevernet for lengst" og "hvor finner dere disse mennene deres? Min hadde aaaaldri tenkt tanken på å dra på hyttetur med gutta når han heller kunne vært med familien sin istedenfor. Makan!" Anonymous poster hash: 8a8b0...555
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå