Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #1 Skrevet 25. juni 2016 Datteren min har fått mensen og er så flau så flau så hun skal få være i fred til hun er klar. Hun har bind men jeg vet jo at jeg selv synes det er pyton å bruke, regner ikke med at hun liker det heller... Men hun er 12, er det for tidlig? Hva gjør de andre?Er det vanlig å bruke med en gang? Jeg har kjøpt et lite utvalg til henne, så jeg merker vel etter hvert hva som blir brukt...Men.. Kua her husker ikke fra da hun selv var kalv😉 Anonymous poster hash: 34ce3...770
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #2 Skrevet 25. juni 2016 Datteren min har fått mensen og er så flau så flau så hun skal få være i fred til hun er klar. Hun har bind men jeg vet jo at jeg selv synes det er pyton å bruke, regner ikke med at hun liker det heller... Men hun er 12, er det for tidlig? Hva gjør de andre?Er det vanlig å bruke med en gang? Jeg har kjøpt et lite utvalg til henne, så jeg merker vel etter hvert hva som blir brukt...Men.. Kua her husker ikke fra da hun selv var kalv😉 Anonymous poster hash: 34ce3...770 Jeg var 13 år. Fikk mensen da jeg var 12. Anonymous poster hash: d43ab...525
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #3 Skrevet 25. juni 2016 Jeg var 14 dag jeg fikk mensen og begynte ikke med tamponger før jeg var 18 og ikke lenger jomfru... Men de fleste venninnene mine begynte med tampong i løpet av første året på videregående, det var mange diskusjoner og samtaler rundt tampongbruk i venninnegjengen da vi var rundt 16 år gamle. Noen fikk det til, noen fikk det ikke til, noen måtte ha tampax med innføringshylse. Siden datteren din er såpass ung er det ikke sikkert venninnene snakker åpent om dette enda. Min bestevenninne fikk det da vi var 11 år, hun fortalte det husker jeg, men vi snakket aldri om det igjen før vi var flere år eldre Anonymous poster hash: 49975...450
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #4 Skrevet 25. juni 2016 Jeg fikk mensen da jeg var 13. Begynte med tamponger etter første fødsel (da var jeg 27) Har aldri likt bind, men hadde ingen å spørre om hjelp. Med mamma ble det bare flaut og hun brukte bare bind selv. Hadde ellers ikke nære venninner å snakke med det om... Anonymous poster hash: c6634...7f3
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #5 Skrevet 25. juni 2016 Bare la tamponger ligge tilgjengelig på bade så finner hun nok ut av det når hun føler seg klar! For å svare på spørsmålet var jeg 19 år når jeg begynte å bruke tamponger. Anonymous poster hash: c3df8...c34
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #6 Skrevet 25. juni 2016 Vi hadde skuffen full av både bind og tamponger da jeg var 14 og fikk mensen. Storesøster og mamma hadde felles skuff, og der lå alt. Jeg begynte med ob med en gang, men det er kanskje vanskelig for en 11 åring. Husker jeg prøvde meg veldig frem før jeg fikk den til å sitte skikkelig, var så redd for at bindet skulle sitte feil og jeg skulle lekke.. Anonymous poster hash: efde2...0a6
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #7 Skrevet 25. juni 2016 I en alder av noenogførti har jeg enda ikke begynt å bruke tamponger. Jeg har prøvd. Mange ganger, og det gjør så j**lig vondt. Nå bruker jeg menskopp, en helt genial løsning. Legg litt av hvert tilgjengelig på badet, og la henne få prøve seg fram. Du kan også godt kjøpe et par ulike menskopper på eBay og legge tilgjengelig. Anonymous poster hash: af37c...cc4
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #8 Skrevet 25. juni 2016 Som det er skrevet over her, la det ligge synlig på badet så får hun utforske selv Slik var det med meg hvertfall. Fikk mensen når jeg var 10, begynte å utforske med tamponger som 11 åring, begynte med det fast som 13 åring Anonymous poster hash: 09179...770
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #9 Skrevet 25. juni 2016 Jeg bruker også menskopp, og det skal hun få så fort hun er klar. Skulle ønske noen hadde vist meg det mye før! Har brukt siden jeg var 35, tenk så mye bedre det hadde vært om jeg visste om det før. Jeg legger alt frem og sniker litt for å finne ut hva hun bruker. Min mor var av det frigjorte slaget som laget fest når jeg fikk mensen. Glemmer det aldri😨😨😨Det er vel derfor jeg tråkker ekstra varsomt. HI Anonymous poster hash: 34ce3...770
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #10 Skrevet 25. juni 2016 Jeg fikk mensen som 11 men hadde ikke noe imot bind så begynte ikke med tamponger før jeg var ca 20. Men måtte slutte med de fordi jeg fikk sopp i vagina under hver mens, så det var tampongene sin feil. Ikke alle tåler å bruke det. Dessuten så blør jeg så mye at jeg må ha bind i tillegg, fikk ikke inn større tamponger enn den blå ob. Har prøvd menskopp, og den minste str er for stor til meg, har født et barn. Så det ga jeg opp. Klarer meg fint med bind Jeg ville ventet til hun eventuelt spør om det eller foreslå det om hun klager på bind. Kan være at hun ikke er klar til å putte noe inni vagina, for noen er det ikke noe særlig når de er så ung. Anonymous poster hash: f9136...f37
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #11 Skrevet 25. juni 2016 Jeg fikk mensen da jeg var 10. Begynte først med tamponger mange år senere. Skulle ønske jeg hadde begynt tidligere! Hadde gjort det så mye lettere å bade som ungdom. Jeg synes du skal snakke med henne om dette. Hun vil kanskje være avvisende, og kommer kanskje til å synes det er helt utrolig grusomt og teit og pinlig å snakke med deg, men det er bedre å overlesse henne med info nå, så kan hun bruke det hun vil av infoen. Anonymous poster hash: e9b91...542
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #12 Skrevet 25. juni 2016 Jeg begynte forresten med tampax med innføringshylse, følte den var lettere å sette langt nok inn, det var mindre "grisete" osv. Etterhvert som jeg ble vant til å bruke tampong gikk jeg over til ob. Anonymous poster hash: 49975...450
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #13 Skrevet 25. juni 2016 Jeg fikk mensen da jeg var 15. Begynte med tampong da jeg var 30! Fram til da gjorde det så innmari vondt, men etter at vesla ble født, gikk det greit. Syns det var helt genialt med å bare legge en pakke tamponger "tilfeldig" i skuffen. Smart, og det kommer jeg til å gjøre selv når veslejenta får mensen. Anonymous poster hash: 568f5...442
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #14 Skrevet 25. juni 2016 Uff, nå googlet jeg tampong+nybegynner, og fikk opp sider som ung.no, klara klok osv. Hjelpes så mange unge jenter som sliter, og nå snakker vi "Hvilket hull skal jeg sette den inn i?". "Jeg får den ikke ut uten å stå på huk i dusjen og dra kjønnsleppene fra hverandre" osv. Stakkars småjenter, skulle ikke vært lov å få mensen før man er 20 år Anonymous poster hash: 49975...450
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #15 Skrevet 25. juni 2016 Har man så mange hull da? Man får den vel ikke opp i urinrøret og de tror vel ikke man blør ut av rompa? Tydelig at mange mødre forsømmer sin rolle her! Anonymous poster hash: e9b91...542
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #16 Skrevet 25. juni 2016 Eldste vår fikk mensen da hun var 12 år. På ferie i Danmark, på hotell med basseng, første dagen... kjempestas... 🙈😄😄 Jeg kjøpte bind og Tampax mini. Åpnet en Tampax og forklarte hvordan den skulle settes inn. Sa at hun fikk velge selv, men skulle hun bade måtte hun bruke Tampax. Så tuslet jeg etter de andre, som hadde gått i forveien, ned til bassenget. Tok vel en liten halvtime, så kom jenta ruslende etter i bikini, med håndkle over skuldra, litt småflau, men helt greit. 👍😊 Anonymous poster hash: a7d46...e74
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #17 Skrevet 25. juni 2016 Aldri brukt bind, fikk mensen som 11 åring. Fant tampong i skuffen på badet, leste bruksanvisningen og satt den inn. Moren min ville Snakkes med meg om slike ting.. jeg sa bare : hold kjeft, fikser dette selv. Ikke bland deg. Har alltid vært veldig lite åpen, liker å fikse alt selv. Anonymous poster hash: aaab5...752
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #18 Skrevet 25. juni 2016 Jeg brukte tamponger allerede andre gangen jeg fikk mensen. Var riktignok 14 år da, men jeg synes det var megaekkelt å bruke bind. Et kjapt googlesøk og en to minutter med å forberede meg mentalt (trodde ikke helt på at det ikke kom til å gjøre vondt, at man ikke kjente den osv) samt nilesing av pakningsvedlegget så var jeg helt komfortabel med tampongen. Stjal en gul ob-pakke av min søster, og de er jo de minste, så de var lett å gå satt inn Signerer de andre her om å ha det tilgjengelig. Sånne ting spør man ikke andre om - man prøver og finner ut av det selv Anonymous poster hash: fa67c...40e
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #19 Skrevet 25. juni 2016 Jeg bruker også menskopp, og det skal hun få så fort hun er klar. Skulle ønske noen hadde vist meg det mye før! Har brukt siden jeg var 35, tenk så mye bedre det hadde vært om jeg visste om det før. Jeg legger alt frem og sniker litt for å finne ut hva hun bruker. Min mor var av det frigjorte slaget som laget fest når jeg fikk mensen. Glemmer det aldri😨😨😨Det er vel derfor jeg tråkker ekstra varsomt. HI Anonymous poster hash: 34ce3...770 😅😅😅😅 om min mor hadde gjort noe sånt da jeg fikk mensen tror jeg at jeg hadde dødd av skam! 😂😂😂 Anonymous poster hash: b620e...bb7
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #20 Skrevet 25. juni 2016 Jeg var 12 når jeg fikk mensen, men begynte ikke med tamponger før jeg var rundt en 13 hvis jeg husker rett. Min mor var veldig okey med meg ettersom jeg som din datter var veldig flau over det. Men iallefall hun kjøpte meg en slags tenåringsbok som fortalte om puberteten, hadde bilder osv. Den var veldig-veldig kjekk! Fikk svar på alt jeg lurte på uten å måtte spørre om noe Der sto det om alt mulig, kviser, mensen, kjønnslepper, kroppslukt, kjærester, bittelitt om sex (var mye fokus på vent til du er klar!) og mye mer. Anonymous poster hash: 7b7a6...38b
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #21 Skrevet 25. juni 2016 Jeg taklet ikke tamponger før jeg hadde hatt sex. Så jeg var 18. Anonymous poster hash: 546c5...9df
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #22 Skrevet 25. juni 2016 Var vel 15 og startet nok etter å ha hatt det 2-3 ganger. Orket ikke det klæddete bind griset. Anonymous poster hash: 94ff0...281
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #23 Skrevet 25. juni 2016 Var 12 når jeg fikk mensen, begynte med tamponger etter kanskje to runder med mens. Synes bind var forferdelig klin. Anonymous poster hash: 0382f...214
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #24 Skrevet 25. juni 2016 Fikk mensen når jeg var 10 år, begynte med ob ikke veldig lenge etterpå. Jeg var den første i klassen og hadde ikke lyst til å dropp svømmetimene, flaut å si hvorfor. Så da spurte jeg min eldre søster om råd. Har fire jenter i hus og her er ett rikt utvalg av bind og ob. Bare bind det forsvinner her. Snakk om ob til min manns barn tar jeg ikke om de ikke kommer og spør, jeg fyller bare opp med det som trengs på badet. De skal slippe å si ifra når det er tomt. Mine unger har ikke fått enda, men de vet igrunn mer om dette enn de to eldste. De har vært nyskjerrig fra de var små, og lurt på hva alt dette var som er p badet. Har prøvd å ta den praten med min eldste, men fått beskjed om å tie til hun evt spør. Hun vet hva som skjer og vet hvor ting er når hun trenger sier hun. Føler meg igrunn trygg på at hun spør om hun lurer på noe. Anonymous poster hash: e3d42...bd7
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2016 #25 Skrevet 26. juni 2016 Fikk mensen da jeg var 10, begynte me tampong da jeg var 14 om jeg ikke tar feil. Husker ennå hvor forferdelig det var å putte inn første tampong. Fikk det ikke helt til så kjente den hele tiden og tråden irriterte. 2 mens senere så starter jeg å bare bruke tampong da keg syns bind var så ekkelt og følte alle kunne se dem 😣 Anonymous poster hash: 257f2...b49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå