Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #1 Skrevet 25. juni 2016 Hvor lenge leter dere etter hunden ? Opplever at flere har krav til at man har hatt hund tidligere, som om man ikke kan lære seg det meste på forhånd og ta resten underveis. Har man oppdratt to barn så er vel hund overkommelig. Har det gått bra hos dere i etterkant ? Valgte dere hvalp eller omplasseringshund ? Litt usikker på om omplasseringshund er en god ide, kan vel være at de har dårlige vaner eller oppførsel om gamle eieren ikke var så flink. Anonymous poster hash: f6dae...168
Superdolly Skrevet 25. juni 2016 #2 Skrevet 25. juni 2016 Alle har vel en gang hatt sin første hund. Med mindre man har vokst opp med hund i familien. Jeg fikk min første da jeg var 13 år. Det var foreldrene mine som valgte rase og fant oppdretter. Jeg gikk på dressurkurs, som det het den gang, meldte meg inn i hundeklubben og trente med henne. Når du skal ha din første hund, er det viktig å velge en rase som passer. Ikke gå ut fra utseendet eller "kulhetsfaktoren". Se litt på hva du kan tilby hunden, og vær dønn ærlig med deg selv. Kommer du til å gå rundt kvartalet tre ganger om dagen, eller blir det mil etter mil i skog og fjell? Hvordan tenker du å trene hunden mentalt? Blir det agility eller lydighet, eller blir det mer sånn "sitt, gi labb" et par ganger i uken? Skal hunden være med deg på jobb, eller skal den være alene hjemme hver dag? Eller kanskje du tenker å skaffe en dagmamma til den? Skal du gå valpekurs og videre kurs? Alle disse spørsmålene bør være avgjørende når du skal velge rase. Og når har landet på noen raser som kan passe for deg, anbefaler jeg deg å kontakte NKKs raseklubber og be om informasjon og hjelp til å finne oppdrettere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå