Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #1 Skrevet 25. juni 2016 Solgte idag ei emmaljunga edge duo combi med vendbart understell til 3.500 kr inkl. Stelleveske og voksipose. Vogna var fra 2012 og så nesten ubrukt ut. En ikke-norsk familie kjøpte denne vogna, og i ettertid har det vært ett sant helvette. Først kranglet de på prisen, at den var så slitt, dekkene måtte byttes, dem likte ikke fargen og de ønsket egentlig ikke denne typen vogn. Sa klart ifra at jeg ikke hadde hastverk med å selge den, og at det fikk bli opp til dem om de ønsket å gi 3.500 eller ikke. Sa også at jeg ikke kom til å selge den for under oppgitt pris. Dem valgte å kjøpe vognen, og nå har dem ringt meg i ett kjør. Dem tror jeg lyver når jeg sier det bare hører til en kalesje til denne vogn-typen, fordi den jeg ga dem var for liten og ikke passet sportsdelen ifølge dem. Voksiposen er full av hull, men dem tror ikke på meg når jeg sier det er meningen for å passe til selene i sportsdelen. Det er for store hull og feil regntrekk til vognen osv osv! Jeg blir helt matt, er det innafor å si at jeg kommer å kjøper den tilbake hvis de skal fortsette å mase og klage??? Jeg solgte ei veldig fin vogn som har blitt pent og lite brukt til ett barn i 1,5 år. Gikk over til sportsvogn siden emmaljungaen var så stor. Betalte nærmere 15.000 kr for vognen med alt tilbehør dem fikk med! Har jeg vært svært uheldig, eller er det virkelig slik mange oppfører seg når man selger ting på finn? Dette er en av de første gangene jeg bruker det, så er ikke særlig kjent med siden. Hilsen #frustrert! Anonymous poster hash: ec8d4...3a1
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #2 Skrevet 25. juni 2016 Ojda, det høres ut som du har vært veldig uheldig... Syns du skal si at de kan ta seg en tur til en Emmaljunga forhandler, så kan de forklare dem hvordan det er. Det ER jo bare en kalesje til den vognen... Hullene i posen ser man jo tydelig at er til selene. Nei, disse vil vel bare prøve seg tror jeg. Men forferdelig synd. Det er en grunn til at jeg ofte styrer unna våre nye landsmenn når jeg skal selge ting, av frykt for at det skal bli mye tullball i ettertid 😳 Fælt å innrømme det men.... Det er jo slike som du forteller om som ødelegger for veldig mange! Nei, si til dem at de får snakke med Emmaljunga forhandler eller at du kjøper den tilbake. Sånne mennesker er jo håpløse å forholde seg til 😨 Anonymous poster hash: 23743...721
th123 Skrevet 25. juni 2016 #3 Skrevet 25. juni 2016 Du har virkelig vært uheldig! Og ikke skriv at du kan kjøpe den tilbake! Du vet jo ikke hvordan vognen er behandlet eller ser ut! Ville skrevet en fin og sakelig sms at du har solgt en vogn og gitt beskjed om evt mangler og feil! Du var forklart hvordan vognen fungerer i praksis og at bildene på annonsen viste det også!. Ta og vare på bildene du har tatt av vognen hvis dette skulle være noen tullinger som skal prøve å ta det med forbrukerrådet. Du kan også si at om de ikke forstår vognen kan de ta vognen med til en forhandler. Disse menneskene ønsket nok denne vognen men enkelte er veldig frekk og kommer å sier «nei var ikke slik vogn vi ønsket, må få den billigere» da tenker jeg at ok, da får du ringe på en vogn du ønsker da. Du kan også skrive på slutten av sms, ha en fin dag videre og lykke til med baby regner med jeg ikke hører fra dere mer. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #4 Skrevet 25. juni 2016 Oi, der har du vært uheldig. Anonymous poster hash: dfed1...68f
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #5 Skrevet 25. juni 2016 Tror jeg hadde blokkert nummeret deres hvis de ikke ga seg! Anonymous poster hash: 61f8a...184
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #6 Skrevet 25. juni 2016 Gi klar beskjed om at du har solgt dette "as is" (som den er) og at du ikke er interessert i mer kontakt. Jeg hadde ikke giddet å kjøpe tilbake. Utakknemlige mennesker!! 😨 Anonymous poster hash: 37481...5cc
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #7 Skrevet 25. juni 2016 Nei ikke kjøp tilbake, kjøpt er kjøpt. De får bare angre, det virket jo som at de ikke ville ha den egentlig. De får selge den videre om de vil. Si at du er ferdig med salget og be de høflig om å slutte å ta kontakt. Slutter de ikke så ignorer de. Anonymous poster hash: c417a...91e
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #8 Skrevet 25. juni 2016 Det er absolutt ikke vanlig, du har vært uheldig! Har solgt masse på Finn og aldri opplevd noe liknende. Du har fått mange gode råd over her, skal ikke gjenta dem. I framtiden kan du forsøke å skrive enda mer tekst på Finn, av typen "det følger med én kalesje" og "voksiposen har allerede hullene til sporsdelen ferdig klippet" (noen ganger kan man få voksiposer brukt som bare er brukt i bagdelen, m.a.o. selger har ikke klippet til hullene, så greit å opplyse om). Men man kan dessverre ikke garantere seg mot slikt som dette. Neste gang kan du kanskje si at du ikke ønsker å selge hvis kjøperne virker veldig negative, slik som disse. Jeg pleier å bare gi tingen til dem i døra og så er det det. Anonymous poster hash: 454a2...1dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå