Gå til innhold

Død og pine! Tåfis

Anbefalte innlegg

Skrevet

12-åringen har noen joggesko han har hatt i et par måneder. Ser ikke slitt ut, så jeg håper det er håp for dem. 

De ble vasket på 40 grader forrige helg, men nå kjenner jeg at de stinker tåfis igjen. 

Hvordan redde dem?

Hjelper sånn skospray, eller demper det bare lukta? 

Anonymous poster hash: 4a5ad...3a3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går 12åringen barbeint i skoa? Jeg har ikke hatt problemer med tåfislukt i mine sko etter at jeg sluttet å gå barbeint i de. Om sommeren bruker jeg ankelsokker.

Og så er det jo lurt å få vaska føttene hver dag og ha nyvaska sokker på hver dag for å unngå tåfislukt.

Anonymous poster hash: b9c90...8cb

Skrevet

Går 12åringen barbeint i skoa? Jeg har ikke hatt problemer med tåfislukt i mine sko etter at jeg sluttet å gå barbeint i de. Om sommeren bruker jeg ankelsokker.

Og så er det jo lurt å få vaska føttene hver dag og ha nyvaska sokker på hver dag for å unngå tåfislukt.

Anonymous poster hash: b9c90...8cb

Yess! 

Anonymous poster hash: 4a5ad...3a3

Skrevet

Jeg hadde prøvd å vaske skoene en runde på 60 grader (tålte de 40, tåler de 60) da drepes alle bakterier (de som lukter) så kan han bruke natron i skoene.

Det er også viktig å vaske beina hver dag og file bort død hud, det er ofte den døde huden som gjør at det lukter.

Anonymous poster hash: 3b6f4...6df

Skrevet

Kan det være at han ikke "tåler" det merket. Jeg har hatt to par joggesko fra new balance som jeg bare måtte kaste. De stinket død og fordervelse uansett hva jeg gjorde med de, stinket rett og slett kattepiss. Har ikke hatt problemer med joggesko fra andre merker.

Anonymous poster hash: e5363...c5b
Skrevet

Putt dem i en pose og legg dem i fryseboksen noen timer 😱

Skrevet

Vask sko og føtter. Vanlig deo på beina etter hver vask funker som bare det.

Anonymous poster hash: 938d0...dc4

Skrevet

Fryseren dreper stinkebakteriene i skoene, legg de i fryseren over natta.

Må gjøre det av og til med fotballskoa 😉

Anonymous poster hash: 808cb...17f

Skrevet

Fryseren dreper stinkebakteriene i skoene, legg de i fryseren over natta.

Må gjøre det av og til med fotballskoa Anonymous poster hash: 808cb...17f

bakterier drepes ikke ved frysing...de går i dvale. Så når de varmes opp igjen, vil skoene lukte igjen.

Anonymous poster hash: 51bf2...0f2

Skrevet

Har samme problem med tenåringens fotballsko. De stinker kattepiss, vet ikke hva jeg skal gjøre. Dyre sokkesko til 1200 kr, så de skal ikke bare kastes. Tør ikke vaske dem heller, er redd de går sundt da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...