Gå til innhold

Foreldrene mine skal reise på 100 dagers jordomseiling.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er så fryktelig lenge og er redd det kommer til å skje dem noe. I tillegg kommer barnebarna til å savne dem veldig. Samtidig vil jeg støtte dem. De er 70 år. Hvordan snu tankegangen?

Anonymous poster hash: 84d8e...bc0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, la dem dra! De er voksne nok til å bestemme selv og har lagt ned nok år på å sette andre før seg selv. Egoistisk å forsøke å stoppe dem! 100 dager er ikke 1/3 del av et år engang.

Anonymous poster hash: 126ae...519

Skrevet

Hvorfor skal du snu den?

I min familie reises det mye, også i eldre alder. Da farmor var 75 år dro hun til Manila i 6 måneder. Hun jobbet på et barnehjem.

Pappa han har vært på seiltur i mange år. Han er pensjonist og gjør det han elsker. Seiler :) Vi reiser rundt og møter ham der han er. Til sommeren tror jeg vi treffer ham i Frankriket. Kanskje.

Ikke stå i veien for noe de ønsker og gleder seg til. Dine behov trenger ikke komme først.

Anonymous poster hash: df238...86d
Skrevet

Herregud, la dem dra! De er voksne nok til å bestemme selv og har lagt ned nok år på å sette andre før seg selv. Egoistisk å forsøke å stoppe dem! 100 dager er ikke 1/3 del av et år engang.

Nei, skal selvfølgelig ikke stoppe dem. Jeg unner dem det. Det er min egen bekymring jeg trenger hjelp til å takle.

Skrevet

Hvorfor skal du snu den?

I min familie reises det mye, også i eldre alder. Da farmor var 75 år dro hun til Manila i 6 måneder. Hun jobbet på et barnehjem.

Pappa han har vært på seiltur i mange år. Han er pensjonist og gjør det han elsker. Seiler :) Vi reiser rundt og møter ham der han er. Til sommeren tror jeg vi treffer ham i Frankriket. Kanskje.

Ikke stå i veien for noe de ønsker og gleder seg til. Dine behov trenger ikke komme først.

Anonymous poster hash: df238...86d

Jeg vil snu min egen tankegang i forhold til dette. Skal ikke stå i veien for noe som helst. Jeg er enebarn og har "ingen" andre som er min nære familie, så kanskje det er derfor.

Skrevet

mange 70-åringer i dag er spreke. Med god reiseforsikring vil man i de fleste land gå god hjelp om noe skulle skje.

De kan like gjerne bli syke her hjemme.

Anonymous poster hash: 50962...948

Skrevet

Jeg vil snu min egen tankegang i forhold til dette. Skal ikke stå i veien for noe som helst. Jeg er enebarn og har "ingen" andre som er min nære familie, så kanskje det er derfor.

Tenk på alle årene de har satt andre før seg selv. Alt de ikke har gjort. Alle bekymringer de har hatt og alt slitet de har opplevd. Nå er det deres tur til å oppleve noe nytt, til å komme seg bort og nyte friheten det gir å ha voksne barn. De trenger ikke å dra med dårlig samvittighet, for det er det ingen grunn til. De skal dra i glede og komme hjem i glede.

Skrevet

Se på det på denne måten: De er to! Det betyr at de ikke er alene. Jeg regner med at de har fornuft nok til å ha kontaktpunkter med noen underveis og at de har sikret seg så godt det lar seg gjøre.

Anonymous poster hash: 9da60...fc2
Skrevet

Du må vel snu det frå å tenkje frå ditt perspektiv på kor myke de vil sakne dei, til å tenkje på kor kjekt det er for dei, og kor mykje dei kjem til å få oppleve.  Dette er sikkert noko dei har drøymt om i mange år, og no set dei endeleg planen ut i livet.  Tøfft! :)

Gjest elisa bt
Skrevet

Enig med Soleia over her. I tillegg kan du ut fra ditt eget og barnebarnas perspektiv tenke på hvor mye spennende foreldrene dine vil ha å fortelle når de kommer hjem igjen. Tenk så mye dere kan lære gjennom dine foreldres reise! Jeg ville kjøpt et verdenskart og hengt på veggen.Hver gang dere hører fra foreldrene dine, kan dere sette en ny knappenål i kartet, på det stedet de befinner seg. Hvis dere drar en tråd fra knappenål til knappenål kan dere "følge" reisen hjemme fra stua. Så kan dere google og lese om de stedene foreldrene dine besøker. Tenk for en fantastisk mulighet du har til å lære barna dine om ulike kulturer, historie og politikk! Ønsk foreldrene dine en god reise, og gled deg til en spennende tid hjemme også!

Skrevet

Enig med Soleia over her. I tillegg kan du ut fra ditt eget og barnebarnas perspektiv tenke på hvor mye spennende foreldrene dine vil ha å fortelle når de kommer hjem igjen. Tenk så mye dere kan lære gjennom dine foreldres reise! Jeg ville kjøpt et verdenskart og hengt på veggen.Hver gang dere hører fra foreldrene dine, kan dere sette en ny knappenål i kartet, på det stedet de befinner seg. Hvis dere drar en tråd fra knappenål til knappenål kan dere "følge" reisen hjemme fra stua. Så kan dere google og lese om de stedene foreldrene dine besøker. Tenk for en fantastisk mulighet du har til å lære barna dine om ulike kulturer, historie og politikk! Ønsk foreldrene dine en god reise, og gled deg til en spennende tid hjemme også!

Veldig godt råd og tips! Takk😊👍

Skrevet

Kanskje dere kan reise og møte de et sted der går i land?

Ellers må dere skype og ringen når de har mulighet.

Kunne ønske mine foreldre kunne gjort noe sånt. Istedet er de syke og kommer seg nesten ikke ut.

Unngå dem dette, det er sikkert noe de har tenkt på hele livet.

Anonymous poster hash: 6e52b...774

Skrevet

Du må vel snu det frå å tenkje frå ditt perspektiv på kor myke de vil sakne dei, til å tenkje på kor kjekt det er for dei, og kor mykje dei kjem til å få oppleve. Dette er sikkert noko dei har drøymt om i mange år, og no set dei endeleg planen ut i livet. Tøfft! :)

Jeg vet. De har egentlig ikke drømt om det, så det er derfor det kommer litt brått på. De begynte å tenke på det etter at de så en annonse i VG. Det er et slags cruise. 😊 Kanskje vi kan møte dem et sted på veien. 😊

Skrevet

la dem dra og oppleve ting :)

Skrevet

Fantastisk for dem. Tenk på at nå er det endelig deres tur!

Skrevet

Godt råd fra elisa bt over her :)

Du sier du er redd for at noe skal skje dem. Men om du tenker på hvor mange millioner som reiser hele tiden uten at noe skjer dem så tror jeg du vil se hvor liten sjansen er for at noe fælt skal skje dine foreldre. Sjansen er minimalt for at noe skal gå galt. Sjansen er enormt stor for at det går helt fint! :)

Anonymous poster hash: e250e...1fe
Skrevet

Så herlig! Dette har de sikkert drømt om i årevis!

Du må bare si til deg selv at dette eventyret unner du dem.

Anonymous poster hash: 33202...943

Skrevet

Du vet det er bare i overkant av 3 mnd? 😂

Mine barn ser besteforeldrene 1 gang i året. Det går veldig bra 👍🏼

Anonymous poster hash: 90bb0...0e1

Skrevet

Det er jo nå de endelik har tid og råd til å gjøre slikt.

Mine foreldre er i utlandet 3 mnd hvert år og jeg syns det er supert at de kan kose seg slik. Vi skyper med de når de er borte.

Ikke det at vi ser de så ofte ellers heller siden vi bor ca. 90 mil unna de.

Mannen min var ute og reiste jorden rundt i 7 mnd før vi fikk barn sammen. Det var lenge, men de siste 3 ukene dro jeg og møtte han og avsluttet turen hans sammen :)

Anonymous poster hash: ba147...d00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...