Gå til innhold

Utgått mat...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at jeg har en pakke bacon i kjøleskap med dato 17.06.16..... Må det kastes? Eller kan jeg legge den i fryseren? Skal ikke brukes ennå, men såg ikke dato då den vart kjøpt! Farlig å spise?

 

Anonymous poster hash: c54df...9d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo mere fett, jo mindre tåler der.

Bacon som er gått ut for 8 dager siden hadde jeg kun gutt til søplekassa.

Skrevet

Jeg ville ikke frosset den ned, men så lenge den er uegnet ville jeg brukt den. Sjekk lukt og konsistens. Er det ok så går det fint. Bacon pleier å holde godt forbi dato.

 

Anonymous poster hash: 4c944...d44

Skrevet

Bruk luktesans og sjå på farge og konsistens.  Luktar det dårleg, eller er slimete, så går det i bosset.  Ville ikkje frose det vidare, men steikt det i dag.  Då kan du evt redde det eit par dagar til.

Gjest Antarctica
Skrevet

Lukt og kjenn på det. Hvis det er glatt og slimete går det i søpla. Men bacon er røkt og saltet, som jo er konserverende. Så det kan like godt hende den er helt fin hvis pakken er uåpnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...