Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #1 Skrevet 24. juni 2016 Jeg oppdaget helt tilfeldig i dag (satt på huk over speilet ved bruk av Canesten) at jeg har en slags klump som stenger litt for skjedeåpningen. Den har ikke vært der før, men har ikke studert så nøye siden sist fødsel (2 år siden. Har 2 barn født vaginalt). Har ikke hatt noe vondt, ingen problemer med sex. Men det ser jo ikke spesielt pent ut... Hvor alvorlig fremfall må man ha for å få operasjon? Er det noe særlig effekt i disse ringene man kan plassere oppi der? Kan det trenes opp og bli borte? Har googlet litt, men ble ikke særlig klokere. Tar gjerne imot råd og erfaringer! Anonymous poster hash: 04e60...4bd
Babykilo Skrevet 25. juni 2016 #2 Skrevet 25. juni 2016 Det høres ikke ut som livmorfremfall, men skjedefremfall. Ved førstnevnte vil du få livmorhalsen på vei ut, på en måte, og sex kan bli ganske vanskelig. Livmoren vil da stenge. Skjedefremfall er når den ene veggen har kollapset, og det er veldig vanlig etter fødsel. Jeg har det, og bekymret meg mye om det i starten. Nå lever jeg finfint med det. Legen sa operasjon kun er aktuelt hvis man er svært plaget i dagliglivet. Det eneste minuset jeg kan komme på, er at tampong av og til kan skli noe ut. Men hvis jeg får den riktig inn, går det bra. Knipeøvelser kan aldri skade, men jeg tviler sterkt på at det vil føre til at det blir helt som før...
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #3 Skrevet 25. juni 2016 Jeg har operert for bakreveggkollaps. Var ikke noe problem å få operasjon. Ikke søren om jeg ville gå med skjedeveggen nesten hengende utafor. Anonymous poster hash: 40f5e...97b
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #4 Skrevet 25. juni 2016 Jeg har livmorfremfall og skal opereres. De fjerner da livmora og livmorhalsen. Ser og kjennes ut som en klump i åpningen. Men sex er ikke noe vanskelig og det er ikke smertefullt. Bare ubehagelig. Kan ikke bruke tampong lengre heller. Skjedeveggene er derimot på plass. Anonymous poster hash: 9f6e2...306
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #5 Skrevet 25. juni 2016 Hvordan vet man om man har livmor ELLER skjedefremfall? Anonymous poster hash: a6af8...088
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #6 Skrevet 25. juni 2016 Hvordan vet man om man har livmor ELLER skjedefremfall? Anonymous poster hash: a6af8...088 Man får legetime/gynekologtime Anonymous poster hash: 9f6e2...306
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå