Gå til innhold

Jeg sovner når jeg ammer om natta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våkner ofte med babyen ved siden av meg med puppen i munnen, gjerne to timer etter jeg tok ham opp i senga for å amme. Hvordan kan jeg holde meg våken? Planen er å legge ham tilbake i sin seng etter amming, men har det gått to timer våkner han og vil ha mer. Han er to mnd. Hvordan gjør dere det med nattamming? Har ikke plass til lenestol på rommet, og sitte på sengekanten er så vondt for ryggen.

Anonymous poster hash: d382c...bfe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg klarte heller ikke å holde meg våken da de var så små og ammet så ofte. Jeg sørget for å legge meg med nederste armen foran meg så jeg ikke kunne rulle over dem i søvne, og så lot jeg dem ligge. Da nattammingen avtok litt, begynte jeg å legge dem i egen seng etter hvert måltid. (To påfølgende barn, ikke tvillinger.)

Skrevet

Vi sover bare sånn resten av natta vi. Han sover i sin egen seng fram til han vil ha pupp, da sover han og jeg mens han sutter på den resten av natta.

Anonymous poster hash: 27722...baf

Skrevet

Har samme issue og min er 1 mnd. Har bare slått meg til ro med at det er slik det er og vil korrigere seg selv når barnet ikke trenger mat så ofte på natten.

Anonymous poster hash: 3d348...9ec

Skrevet

Det er jo en av fordelene med å amme synes jeg, at man kan sove under måltidet! Gjør det samme selv og er mer uthvilt nå enn i svangerskapet hvor jeg sov dårlig. Babyen koser seg, og sover bedre inntil meg. Men så sover jeg i samme stilling hele tiden så vet at jeg ikke ruller over han.

Anonymous poster hash: 08718...9b2

Skrevet

Er dere ikke redde for å kvele barnet? Endten ved å rulle over eller ved at puppen blir most inntil fjeset? Jeg satt meg opp en gang med ryggen mot veggen, våknet brått da jeg hadde sovnet. Hadde ikke kontroll. Babyen lå heldigvis fint i armene mine...

Anonymous poster hash: 48b3d...4e2

Skrevet

Det skjer stadig vekk her på morgenkvisten og. Veldig koselig!

Anonymous poster hash: 98856...1a9

Skrevet

Det skjer her også, og det bekymrer meg veldig med tanke på sikkerhet.

Anonymous poster hash: f0569...31e

Skrevet

Jeg er egentlig ikke brkymret for å rulle meg over ham, for jeg sover virkelig helt rolig. Legger også den nederste armen rett ut over hoden hans så jeg ikke kan rulle. Men jeg har veldig store, myke pupper, så jeg tenker jo at han kan bli kvalt av de!

HI

Skrevet

Vi sover bare sånn resten av natta vi. Han sover i sin egen seng fram til han vil ha pupp, da sover han og jeg mens han sutter på den resten av natta.

Anonymous poster hash: 27722...baf

Akkurat slik gjør jeg det også. Har egen seng på rommet til babyen. Funker veldig bra.

Anonymous poster hash: df278...b6a

Skrevet

Samme skjer her. Jeg er ikke bekymret for å rulle over ham for jeg sover utrolig lett. Sover kun i en stilling når han ligger nær meg.

Men jeg er redd for puppene mine rett og slett. De er store og myke, redd de skal kvele han. At han får de over nesa og ikke kommer seg unna. Samtidig er jeg også redd for overoppheting, at baby blir for varm når han sover inntil meg.

Så jeg prøver å holde meg våken så langt jeg klarer.. Ikke så lett når man er i underskudd på søvn, men man må jo bare prøve. Har dessverre ikke andre gode råd.

Anonymous poster hash: 89846...153

Skrevet

Med lillebroren flyttet pappa på et annet rom og vi sov i storsengen. Jeg la barnet 90 grader i forhold til meg så det var helt greit mtp sikkerhet.

Anonymous poster hash: 69361...149

Skrevet

Husket jeg bare koblet babyen på puppen og sovnet videre. Fordelen med å amme det. Stor forskjell fra å ha flaskebarn, da man må stå opp og faktisk lage melka. 😊 Har hatt begge deler.

Anonymous poster hash: 75c45...7db

Skrevet

Helt normalt, og veldig koselig med samsoving.

Mine tre barn har blitt lagt i egen seng (sprinkelseng minus en langside, inntil dobbeltsenga). Kommet over ved første amming, og sovet inntil meg resten av natta, med fri tilgang til mat og kos.

Anonymous poster hash: 819a0...f50

Skrevet

Det gjorde jeg også. Våknet etter et par tre timer, da baby skulle ha mat igjen. Da var det bare å snu seg, slenge baby over på andre siden, koble til og snorker videre😀

Skrevet

Det gjorde jeg også, babyen fikk mat og jeg fikk søvn, WIN win

Anonymous poster hash: ada53...fa3

Skrevet

Så lenge baby har egen dyne og dere ikke røyker, så går det helt fint.

Anonymous poster hash: 9a34d...19d

Skrevet

Samsoving er veldig praktisk da babyen får mat og du får søvn. Legg noen håndklær under lakenet så sparer du madrassen om det blir noen lekkasjer. Husk å bytt side med jevne mellomrom for å få tømt begge bryst. Og selvfølgelig ikke røyk, drikk eller ta tunge medisiner.

Skrevet

Jeg er egentlig ikke brkymret for å rulle meg over ham, for jeg sover virkelig helt rolig. Legger også den nederste armen rett ut over hoden hans så jeg ikke kan rulle. Men jeg har veldig store, myke pupper, så jeg tenker jo at han kan bli kvalt av de!

HI

Nei, han blir ikke kvalt. Jeg hadde det sånn med alle tre, vi sov bare videre til neste morgen.

Anonymous poster hash: 3dd67...beb

Skrevet

Jeg har sjelden vært så uthvilt som det første halvåret med nattamming av minstemann. Ruller ut puppen og så sover jeg (kanskje derfor jeg fortsatt "holder ut" nattammingen tre år senere).

Anonymous poster hash: 6fa86...003

Skrevet

på tide og venne babyen og ligge i egen seng

Anonymous poster hash: 73ddd...d18
Skrevet

på tide og venne babyen og ligge i egen seng

Anonymous poster hash: 73ddd...d18

Han ligger i egen seng, men han må jo ha mat flere ganger i løpet av natta. Da er planen som sagt å legge ham tilbake, men så sovner jeg da...

HI

Skrevet

Jeg spiller på ipad/ surfer natt under amming. Hvis ikke sovner jeg.

Anonymous poster hash: 383a3...279

Skrevet

Det gjorde jeg også. Fint det. Har aldri hørt advarsler om det.

Samsoving er jo greit om man ikke røyker, drikker eller tar medisiner som sløver en.

Anonymous poster hash: 551d0...0f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...