Gå til innhold

Er det ok? Eller har jeg lov til å reagere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i ferd med å flytte til kjæresten min, men jeg begynner å få litt second thoughts i siste lita. Hver gang jeg er hos han så er det en eller annen venn eller familiemedlem som ringer, og når han legger på så sier han "*** kommer om 5 min." Og jeg like oppgitt hver gang... Hvorfor kan han liksom aldri spørre meg om jeg synes det er greit med besøk? Har tatt det opp med han flere ganger, men han ser ikke problemet. Han mener at her er det åpen dør, og det klarer jeg faktisk ikke å leve med. Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Er det OK for dere å ha det sånn?

Anonymous poster hash: 14eb3...bc7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere bør ikke flytte sammen og du bør ikke skaffe deg barn hvis du ikke takler besøk på kort varsel.

Anonymous poster hash: dd519...0b2

Skrevet

Kjæresten din liker spontane besøk uten særlig forvarsel. Du hater det.

Du vil ikke kunne endre ham. I beste fall kan han, hvis han virkelig vil, ta seg sammen en stund og spørre deg om det er greit at Xxx stikker innom. men hver gang du sier nei, vil han bli lei seg/sur/irritert. Til slutt vil han slutte å spørre, og du vil irritere deg over hans åpne hus.

Kanskje dere ikke skal bo sammen?

Skrevet

Høres ut som dere passer ganske dårlig sammen? Han kommer ikke til å forandre seg, og tvinger du han til det kommer han til å dra ut til andre og la deg sitte hjemme alene isteden.

Du har funnet en hypersosial mann, kan du ikke leve med det kommer dette til å ende med brudd uansett.

Anonymous poster hash: 3ac38...f9d

Skrevet

Dere bør ikke flytte sammen og du bør ikke skaffe deg barn hvis du ikke takler besøk på kort varsel.

Jeg har barn og får aldri besøk på kort varsel?

Anonymous poster hash: 869d6...02c

Skrevet

Det handler ikke om at jeg skal si NEI til besøk. Det handler om å spørre sin samboer om det er greit.

Skrevet

Det handler ikke om at jeg skal si NEI til besøk. Det handler om å spørre sin samboer om det er greit.

Men du er jo ikke samboeren enda, foreløpig så er du bare på besøk.

Anonymous poster hash: d6f9d...25b

Skrevet

Jeg har barn og får aldri besøk på kort varsel? Anonymous poster hash: 869d6...02c

Vanlige barn uten sosiale problemer, får besøk av vennene sine. Nekter du dem det ?

Skrevet

Må man det altså?  Det har vi aldri praktisert her hos oss.

Her sier vi bare "Per / Kari ringte og ville stikke innom en tur" Men selvfølgelig har vi såpass god kommunikasjon og fornuft at vi vet om det passer før vi svarer.  Har vi bestemt at nå skal vi kose oss hjemme / har avtalt spillekveld med ungene / noen er ikke i form / huset ser bomba ut / venter andre gjester eller noe sånn, så sier vi selvfølgelig til dem som ringer at det ikke passer.  Jeg ville blitt sprø om jeg må spørre mannen om å få lov til å svare noen som vil komme på besøk hit eller om jeg ikke kunne spontaninvitere noen hit.

Skrevet

Verken jeg eller mannen min ville invitert noen hit uten å spørre den andre først. Spesielt på kort varsel! Vi åpner ikke når det ringer på heller, hvis vi ikke venter gjester. Vårt hjem er vår trygge hule! 😊

Skrevet

Min mann trenger ikke å spørre meg vis noen ringer og spør om de kan komme innom, heller ikke motsatt. Er vi opptatt sier vi bare de om noen ringer.

Anonymous poster hash: 71309...544

Skrevet

Verken jeg eller mannen min ville invitert noen hit uten å spørre den andre først. Spesielt på kort varsel! Vi åpner ikke når det ringer på heller, hvis vi ikke venter gjester. Vårt hjem er vår trygge hule! Anonymous poster hash: 869d6...02c

Sært å ikke åpne når det ringer på. Sært.

Anonymous poster hash: 8224a...c6e

Skrevet

Men hva er poenget  med å spørre da, hvis du uansett kommer til å si at det er greit? Er det sånn at du vil at han skal spørre bare for å spørre? En slags symbolsk handling? For du synes jo ikke at det er greit, egentlig.

Og da tenker jeg at dere må begynne å kommunisere, og det må dere begynne med nå. Og da må du væredønn ærlig og ikke si en ting og mene noe annet, eller drive med hinting. Da må du si det du faktisk mener og tenker.

Personlig ville jeg bare blåst av mannen min hvis han kom med et slikt krav: "Du må spørre før du sier det er greit at folk kommer på besøk, men jeg kommer ikke til å si nei til at de kan komme, men du må likevel spørre." Det er jo helt meningsløst.

Skrevet

Jeg hadde virkelig ikke trivdes i eget hjem om det kom besøk nesten daglig.

Etter en lang dag på jobb ønsker jeg rolig tid med mann og barn.

Vi er sosiale også, men da er det planlagt.

Anonymous poster hash: 22f92...910

Skrevet

Jeg tenker dere bør fortsette som kjærester i to hus frem til dere finner ut om dere passer sammen og begge forstår hva det vil si å bo sammen med den andre.

Anonymous poster hash: 5af52...1f0
Skrevet

Verken jeg eller mannen min ville invitert noen hit uten å spørre den andre først. Spesielt på kort varsel! Vi åpner ikke når det ringer på heller, hvis vi ikke venter gjester. Vårt hjem er vår trygge hule!

normalt......

Anonymous poster hash: adc92...544

Skrevet

Jeg hadde virkelig ikke trivdes i eget hjem om det kom besøk nesten daglig.

Etter en lang dag på jobb ønsker jeg rolig tid med mann og barn.

Vi er sosiale også, men da er det planlagt.

jeg hadde ikke trivdes hjemme i mitt eget hus hvis jeg ikke selv kunne bedømme om ei venninne kunne stikke innom... "Øøøøh, jeg har lyst, men jeg må bare spørre min mann først..."

Skrevet

Sånn var min mann også da vi var kjærester. Han var vant til å være singel og barnløs, og likte å ha mennesker rundt seg. Hadde bare seg selv å tenke på, så det passet alltid med besøk.

Da vi flyttet sammen hadde jeg et barn fra før. Vi hadde noen heftige krangler om at han bare inviterte folk på middag o.l. og gav meg beskjed samme ettermiddag. Nå har vi tre barn totalt, og de spontane besøkene har gått over av seg selv for lenge siden.

Om noen en sjelden gang stikker innom uten avtale eller på kort varsel nå er det bare hyggelig!

Anonymous poster hash: e3574...fcb

Skrevet

Verken jeg eller mannen min ville invitert noen hit uten å spørre den andre først. Spesielt på kort varsel! Vi åpner ikke når det ringer på heller, hvis vi ikke venter gjester. Vårt hjem er vår trygge hule! 😊

Den var .... Hva er rette ordet ... Merkelig

Anonymous poster hash: 29e36...9b7

Skrevet

Jeg har barn og får aldri besøk på kort varsel?

Ingen som ringer på til barnet ditt ?

Skrevet

Ingen som ringer på til barnet ditt ?

Det gjør det ikke her. Er ikke alle som bor slik til at venner bare kan ringe på døra.

Anonymous poster hash: 18138...051

Skrevet

jeg hadde ikke trivdes hjemme i mitt eget hus hvis jeg ikke selv kunne bedømme om ei venninne kunne stikke innom... "Øøøøh, jeg har lyst, men jeg må bare spørre min mann først..."

Nei, men da er det ikke verre enn at vi er forskjellige da. Folk er gjerne det.

Tror dessuten hyppighet er essensielt her. Vi tar imot besøk her i huset og, men ikke daglig slik jeg får inntrykk av at His kommende samboer gjør.

Tror mannen min også hadde blitt sprø om jeg fikk besøk annenhver dag.

Men som sagt, folk er forskjellige. Hi skal også trives hjemme så da bør de bli enige rundt dette før hun flytter inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...