Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #1 Skrevet 24. juni 2016 Noen som har erfaring med det? Legen ringte nå og sa at jeg hadde ganske lavt folatnivå, så jeg lurer på om det har noe å si nå på slutten av svangerskapet? Vet jo at det er viktig i første trimester, men er jo først nå det har vært lavt. Hadde forøvrig tomme jernlagre. Blodprosenten var ok med 10,9%. Anonymous poster hash: 48bdd...12b
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #2 Skrevet 24. juni 2016 Først og fremst kan det jo ha innvirkning på DIN form:-) jeg var også ganske lav på folat mot slutten av svangerskapet (dvs helt fra uke 28), så jeg tok tilskudd da også, mest for at ikke dét skulle få meg til å føle meg dårlig. 6 uker etter fødsel var verdiene fortsatt lave men mye bedre. Anonymous poster hash: cc3d1...e4f
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #3 Skrevet 24. juni 2016 Først og fremst kan det jo ha innvirkning på DIN form:-) jeg var også ganske lav på folat mot slutten av svangerskapet (dvs helt fra uke 28), så jeg tok tilskudd da også, mest for at ikke dét skulle få meg til å føle meg dårlig. 6 uker etter fødsel var verdiene fortsatt lave men mye bedre. Anonymous poster hash: cc3d1...e4f Hehe, min form kan være det samme så lenge leieboeren har det fint! Grunnen til at jeg spør her er fordi jeg synes legen min er helt fjern. Jeg skal helt klart bytte lege så fort svangerskapet er over... Anonymous poster hash: 48bdd...12b
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #4 Skrevet 24. juni 2016 Stoler du ikke på legen din bør du bytte, ja! Jeg stolte ikke på min heller, fikk b.l.a ikke info om at jeg skulle til jordmor også i uke 12-14 (var en bekjent som informerte meg om det og ikke skjønte hvorfor jeg i uke 16 ikke hadde vært der enda. Legen min sa i uke 12 at neste kontroll var OUL i uke 18-19...). Fikk også beskjed om at det ikke var nødvendig med noe ekstra oppfølging ift at jeg har lavt stoffskifte.. Men sykehuset mente annet, der var det standard med vekstkontroll (pluss jordmortime der før ultralydene) i uke 32, 36, 38 og 40. Så.. Jeg mistet tillit til legen min og det er ikke noen god følelse! Jeg tenkte også at det er samma med MIN form, men jeg skal jo stole på at fastlegen min også gjør det beste for barnet mitt (og kan jobben sin)! Anonymous poster hash: cc3d1...e4f
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #5 Skrevet 24. juni 2016 Stoler du ikke på legen din bør du bytte, ja! Jeg stolte ikke på min heller, fikk b.l.a ikke info om at jeg skulle til jordmor også i uke 12-14 (var en bekjent som informerte meg om det og ikke skjønte hvorfor jeg i uke 16 ikke hadde vært der enda. Legen min sa i uke 12 at neste kontroll var OUL i uke 18-19...). Fikk også beskjed om at det ikke var nødvendig med noe ekstra oppfølging ift at jeg har lavt stoffskifte.. Men sykehuset mente annet, der var det standard med vekstkontroll (pluss jordmortime der før ultralydene) i uke 32, 36, 38 og 40. Så.. Jeg mistet tillit til legen min og det er ikke noen god følelse! Jeg tenkte også at det er samma med MIN form, men jeg skal jo stole på at fastlegen min også gjør det beste for barnet mitt (og kan jobben sin)! Anonymous poster hash: cc3d1...e4f I dag ringte han meg (heldigvis) for å opplyse om blodprøvene mine. Fortalte at jernlagrene var tomme osv. For 7-8 uker tilbake var det også tomt, da fikk jeg melding fra legekontoret om å begynne på jerntabletter fordi jeg hadde "svært lave jernlagre". Jeg trodde da ikke det var tomt, noe jeg fikk vite ved neste kontroll som var to uker etter og formen min ikke var blitt noe bedre... Sa da i fra at jeg synes jeg kunne blitt opplyst om at lagrene ikke var målbare. Virker ikke som han tar svangerskapskontrollene seriøst, han virker rett og slett uerfaren. Ved kontroll i uke 36 måtte jeg spørre han om han ikke skulle sjekke hvordan fosteret lå i magen. Han sa etter på at det var "bra at jeg nevnte det"... Jeg måtte også be om å få måle vitaminer og mineraler, hadde jeg ikke bedt om det hadde jeg vel aldri visst om manglene nå. Jeg vet hvertfall at jeg bare skal gå til jordmor neste svangerskap. Nå mot slutten kjenner jeg at det kunne vært mer betryggende. Anonymous poster hash: 48bdd...12b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå