Gå til innhold

Pakkeliste for sykkeltur med små barn ☺️


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Posta den forrige med et uhell...

 

Dere som har vært på sykkelferie med små barn, hvordan så pakkelisten deres ut?

 

Vi skal til Danmark i juli og vil holde bagasjen på et minimum ☺️

 

Hva må man ha med og hva kan man være foruten?

 

Alt tips mottas med varm takk! 😘

 

Anonymous poster hash: 81576...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var på sykkeltur med fire barn i fjor, og hjelpes meg så mye som måtte være med.

Vi syklet i skogen, så måtte jo ha med alt av mat.

Men noen skift må man jo ha, men skal dere sove på campingplasser så kan dere jo vaske klær og slipper å ha med så mye.

Telt, soveposer og GODE liggeunderlag.

Primus, gass,kjeler og annet man trenger til matlaging, boksåpner, bestikk,drikkeflasker,regntøy,våtservietter,lappesaker,plaster,pumpe,litt leker eller spill.

God tur. Sykkelturer er gøy.

 

 

Anonymous poster hash: 9d155...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert. Hvis du skulle reist til Danmark, ville du droppet telt og soveposer og satset på hytter med dyne, eller syntes du det var verdt det?

 

Anonymous poster hash: 81576...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere sove på hytter så slipper dere jo unna med mye som kjøkken utstyr, telt og slike ting.

Vi liker å sove i telt og hadde nok tatt med det. Er liksom litt av sjarmen med sykkeltur.

Ville nok bestilt hytter før turen, for å slippe panisk leting etter ledige hytter. Da blir jo turen litt mindre impulsiv, men mye lettere å sykle da.

 

Anonymous poster hash: 9d155...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper denne tråden blir bra! Da skal jeg vise til samboer som mener kan ikke kan dra på sykkelferie med "små" barn! (Minste er 6 år, full kontroll på sykling, de eldste kan sykle med liten sekk).

 

Har ønsket meg en sånn ferietur i årevis. Rett før jeg lar mannen bli hjemme og reiser alene med ungene ;)

 

Håper du ikke syns jeg ødelegger tråden din nå...

 

God tur!!:D

 

Anonymous poster hash: 88ad4...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje lurt å bestille hytter ja. Men om vi tar med telt, tror du det er ledig teltplasser i høysesongen i Danmark på campingplassene?

 

Til du som vil på tur med barna: just do it! 😊 Våre er ett og tre 😜 Kunne lett dratt med en seksåring 👍😊

 

Anonymous poster hash: 81576...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da vi dro i fjor var vår minste 2 år. Han koste seg stort i sykkelvogna.

De tre andre syklet selv. Den eldste hadde to sykkelvesker med lett oppakning.

Mannen syklet med henger med det meste av bagasjen og jeg syklet med sykkelvogna.

Jeg ville ikke pakket i sekker. Det blir bare tungt og varmt. Bedre med små sykkelvesker.

Vi hadde alle noen små til å ha på styre, der hadde vi drikke og litt mat.

Sykkeltur er helt topp. Skikkelig kos.

 

Anonymous poster hash: 9d155...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine tips! Men hva gjør dere når deg er regnvær? Sykler dere da, eller finner dere ett sted å gjemme seg for regnet? Og så lurte jeg litt på om vi klarte å pakke med oss alt i sykkelvesker + sykkelvogna, eller om vi må ha med en vogn til last også? Vi er to små barn og to voksne, og trenger ikke ta med sååå mye...

 

Anonymous poster hash: 81576...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så kjent i Danmark, men vi har reist litt rundt der med campingvogn og har da aldri bestilt plass til vogna.

 

Anonymous poster hash: 9d155...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror forresten vi lander på å ta med soveposer og liggeunderlag og telt, selv om det blir mere last.....

 

Anonymous poster hash: 81576...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips til ang liggeunderlag. Vi hadde slike store oppblåsbare madrasser som blir som en dobbeltseng. Kjøpte på Biltema.

De tar ikke så stor plass om man pakker de skikkelig.

Bare husk pumpe som passer. 😉

 

Anonymous poster hash: 9d155...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips til ang liggeunderlag. Vi hadde slike store oppblåsbare madrasser som blir som en dobbeltseng. Kjøpte på Biltema.

De tar ikke så stor plass om man pakker de skikkelig.

Bare husk pumpe som passer. 😉

 

Anonymous poster hash: 9d155...681

Ja, det er et godt tips, men sover man ordentlig på dem? Blir det ikke litt for gyngete og bråkete liksom?

 

Anonymous poster hash: 81576...79f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...