Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #1 Skrevet 24. juni 2016 Jeg er hjemme på ferie en tur hos foreldrene mine med mine to barn. Vi er mange her, mine to søsken, foreldre, jeg og mine to unger. 4 soverom, så noen må dele rom. Igår hadde jeg en venninne på besøk og vi satt utfor huset. Drakk to cider hver. Så kommer moren min ut og skriker at den minste er våken (2,5 år). Ryddet opp og gikk inn, og hun kjeftet at min bror ikke får sove og at han har kjøretime idag. Vi pratet ikke høyt, isåfall er det papirtynne vegger. Så når jeg da har fått minsten til og sove gikk han (broren min) ned i 1 etg og deretter opp og Slamrer igjen egen dør rett ved siden av mitt soverom. I morgest våknet minsten kl 06.30. Ga henne litt melk og håpet hun skylle sovne igjen (for husfreden sin skyld). Hun sutrer litt og da kommer min mor stormende inn og ber meg ta henne opp fordi hun ikke får sove. Spør om jeg ikke hører at hun gråter. Jeg ble irritert, for da ødela hun HVERTFALL at hun fikk sove kanskje en time lengre. Fant ut at broren min drakk kaffe sent igår, kanskje ikke rart han ikke fikk sove? Idag kommer og min samboer, da vi er invitert i selskap i morgen. Jeg har egentlig fri til torsdag, men var så sint i morges at jeg sa vi drar hjem alle på søndag. Til skuffelse for eldste. Vi bor oppå hverandre og folk blir sinte. Min mor mente, at neida.. Vi er da ikke i veien. Anonymous poster hash: acd00...ebc
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #2 Skrevet 24. juni 2016 Jeg er hjemme på ferie en tur hos foreldrene mine med mine to barn. Vi er mange her, mine to søsken, foreldre, jeg og mine to unger. 4 soverom, så noen må dele rom. Igår hadde jeg en venninne på besøk og vi satt utfor huset. Drakk to cider hver. Så kommer moren min ut og skriker at den minste er våken (2,5 år). Ryddet opp og gikk inn, og hun kjeftet at min bror ikke får sove og at han har kjøretime idag. Vi pratet ikke høyt, isåfall er det papirtynne vegger. Så når jeg da har fått minsten til og sove gikk han (broren min) ned i 1 etg og deretter opp og Slamrer igjen egen dør rett ved siden av mitt soverom. I morgest våknet minsten kl 06.30. Ga henne litt melk og håpet hun skylle sovne igjen (for husfreden sin skyld). Hun sutrer litt og da kommer min mor stormende inn og ber meg ta henne opp fordi hun ikke får sove. Spør om jeg ikke hører at hun gråter. Jeg ble irritert, for da ødela hun HVERTFALL at hun fikk sove kanskje en time lengre. Fant ut at broren min drakk kaffe sent igår, kanskje ikke rart han ikke fikk sove? Idag kommer og min samboer, da vi er invitert i selskap i morgen. Jeg har egentlig fri til torsdag, men var så sint i morges at jeg sa vi drar hjem alle på søndag. Til skuffelse for eldste. Vi bor oppå hverandre og folk blir sinte. Min mor mente, at neida.. Vi er da ikke i veien. Anonymous poster hash: acd00...ebc 🤔 Anonymous poster hash: 2f04a...185
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #3 Skrevet 24. juni 2016 Mener du overreaksjon fra din mor eller deg? Anonymous poster hash: b42ab...527
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #4 Skrevet 24. juni 2016 Hadde også dratt hjem. Jeg tåler fint å bli snakket til, men å bli kjeftet på som om jeg er ti år finner jeg meg ikke i av noen. Skal folk være sure blir det uten meg i nærheten. Mora mi hadde ikke turt å snakke slik til meg. Jeg hadde også vært ærlig på hvorfor jeg drar. Jeg synes det er helt ok å kommunisere din misnøye til meg men å heve stemmen på den måten aksepterer jeg ikke. Anonymous poster hash: ff336...3a4
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #5 Skrevet 24. juni 2016 Mener du overreaksjon fra din mor eller deg? Anonymous poster hash: b42ab...527 Fra meg. Blir ganske sint når folk skriker til meg uten veldig god grunn. Høres ut som jeg er 13, men er nærmere 30. Hadde jo håpet det skylle bli koselig å være med familie siden de bor langt unna. Anonymous poster hash: acd00...ebc
Mamma_til_2 Skrevet 24. juni 2016 #6 Skrevet 24. juni 2016 Det hadde jeg ikke giddet, enten funnet noen andre og være hos eventuelt hotell eller så hadde jeg dratt. Hadde fortalt hvorfor og!
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #7 Skrevet 24. juni 2016 Fra meg. Blir ganske sint når folk skriker til meg uten veldig god grunn. Høres ut som jeg er 13, men er nærmere 30. Hadde jo håpet det skylle bli koselig å være med familie siden de bor langt unna. Anonymous poster hash: acd00...ebc Trodde det bare var en skrivefeil, men siden du skriver det igjen: det heter skulle, ikke skylle. Det blir noe helt annet (skriver ikke dette for å være slem.) Jeg hadde sikkert reagert som deg. Jeg finner meg ikke i å bli kjeftet på av andre på den måten. Er det noen som overreagerte her var det moren din, ikke du! Anonymous poster hash: 519fb...4c0
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #8 Skrevet 24. juni 2016 Trodde det bare var en skrivefeil, men siden du skriver det igjen: det heter skulle, ikke skylle. Det blir noe helt annet (skriver ikke dette for å være slem.) Jeg hadde sikkert reagert som deg. Jeg finner meg ikke i å bli kjeftet på av andre på den måten. Er det noen som overreagerte her var det moren din, ikke du! Anonymous poster hash: 519fb...4c0 Autocorrekta.. Vet forskjell på og skulle og skylle. Regnet med dere skjønte det. Anonymous poster hash: acd00...ebc
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #9 Skrevet 24. juni 2016 Vi er på bygda og her finnes det ingen hotell. Jeg reiser hjem ved første anledning. Sa klart ifra ved frokosten at siden vi er såpass i veien skal de slippe ha oss her mere. Anonymous poster hash: acd00...ebc
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #10 Skrevet 24. juni 2016 Vi er på bygda og her finnes det ingen hotell. Jeg reiser hjem ved første anledning. Sa klart ifra ved frokosten at siden vi er såpass i veien skal de slippe ha oss her mere. Anonymous poster hash: acd00...ebc Det er litt dramaqueen da. Si i klartekst at de får si i fra på en skikkelig måte uten roping og slamring med dører. Anonymous poster hash: c6056...952
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #11 Skrevet 24. juni 2016 Vi er på bygda og her finnes det ingen hotell. Jeg reiser hjem ved første anledning. Sa klart ifra ved frokosten at siden vi er såpass i veien skal de slippe ha oss her mere. Anonymous poster hash: acd00...ebc Hva svarte de da? Anonymous poster hash: b42ab...527
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #12 Skrevet 24. juni 2016 Det er litt dramaqueen da. Si i klartekst at de får si i fra på en skikkelig måte uten roping og slamring med dører. Anonymous poster hash: c6056...952 Alle her i hus er voksne mennesker mellom 18-60 år og bør forstå det selv? Min bror klager på at han ikke for sove, men presterer å slamre med døren rett etter den yngste har sovnet. Barnslig much? Min mor blir lett oppjaget og stresset og kjefter lett. Dette gidder jeg ikke mer. Faktisk bare greit vi ikke møtes altfor ofte, med flere overnattinger i bildet. Anonymous poster hash: acd00...ebc
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #13 Skrevet 24. juni 2016 Det høres ut som om moren din har glemt hvordan det er å ha små barn. Men det er irriterende med folk som er trege i reaksjonen da. Mange "kriser" som kan avverges ved å være litt foroverlent ☺️ Men at hun baser inn og kjefter er rart... Man må tåle at folk er forskjellig. Nei, jeg hadde vel dratt om stemningen var sånn over flere dager. Anonymous poster hash: 9c64b...cec
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #14 Skrevet 24. juni 2016 Og det er helt vanlig at barn våkner 06:30, så det må hun bare pent finne seg i... Anonymous poster hash: 9c64b...cec
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #15 Skrevet 24. juni 2016 Hva svarte de da? Anonymous poster hash: b42ab...527 Hun forsto ikke hvorfor jeg plutselig skal dra. Selvom hun skrek til meg ved to anledninger. Sa at "neida, dere er vel ikke i veien". Godtok liksom allikevel at vi drar. Sikkert like greit. Hun takler ikke mange mennesker i hus samtidig uten å bli stresset. Anonymous poster hash: acd00...ebc
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #16 Skrevet 24. juni 2016 Hun forsto ikke hvorfor jeg plutselig skal dra. Selvom hun skrek til meg ved to anledninger. Sa at "neida, dere er vel ikke i veien". Godtok liksom allikevel at vi drar. Sikkert like greit. Hun takler ikke mange mennesker i hus samtidig uten å bli stresset. Anonymous poster hash: acd00...ebc Dra hjem nå da, hva venter du på ? Anonymous poster hash: 2f04a...185
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #17 Skrevet 24. juni 2016 Det høres ut som om moren din har glemt hvordan det er å ha små barn. Men det er irriterende med folk som er trege i reaksjonen da. Mange "kriser" som kan avverges ved å være litt foroverlent ☺️ Men at hun baser inn og kjefter er rart... Man må tåle at folk er forskjellig. Nei, jeg hadde vel dratt om stemningen var sånn over flere dager. Anonymous poster hash: 9c64b...cec Ved sjeldne anledninger får jeg mini til og sove til kl 8. Prøvde idag siden de tydeligvis ikke er vant med våkemorgener. Hun kjefter mye på 7 åringen også. Så nå vil ikke hun heller være her mer. Anonymous poster hash: acd00...ebc
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #18 Skrevet 24. juni 2016 Dra hjem nå da, hva venter du på ? Anonymous poster hash: 2f04a...185 Som sagt: samboeren min. Jeg reiste uten bil. Kan ikke gå 30 mil. Anonymous poster hash: acd00...ebc
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #19 Skrevet 24. juni 2016 Som sagt: samboeren min. Jeg reiste uten bil. Kan ikke gå 30 mil. Anonymous poster hash: acd00...ebc Ta buss , tog eller fly da. Verre er det ikke Anonymous poster hash: 2f04a...185
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #20 Skrevet 24. juni 2016 Ta buss , tog eller fly da. Verre er det ikke Anonymous poster hash: 2f04a...185 Du fikk med deg, at det er på bygda hi er eller? Anonymous poster hash: b42ab...527
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #21 Skrevet 24. juni 2016 Høres ut som at dere alle i samme hus samtidig bare er for mye. Er det ikke mulig å spre dere litt, at noen ligger i f eks campingvogn eller telt eller andre muligheter? Hvorfor er dere der samtidig? Anonymous poster hash: 9f417...288
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #22 Skrevet 24. juni 2016 Du fikk med deg, at det er på bygda hi er eller? Anonymous poster hash: b42ab...527 Alle kommer seg fra A til B hvis man ønsker det. Regner med at hun ikke bor i en skråning innerst langt bak i ett fjell uten noen form for kontakt med mennesker Anonymous poster hash: 2f04a...185
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #23 Skrevet 24. juni 2016 Alle kommer seg fra A til B hvis man ønsker det. Regner med at hun ikke bor i en skråning innerst langt bak i ett fjell uten noen form for kontakt med mennesker Anonymous poster hash: 2f04a...185 Regner med at du bor i en stor by siden du ikke skjønner det Anonymous poster hash: b42ab...527
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #24 Skrevet 24. juni 2016 Nå dro jeg hit fordi andre i familien har bursdag i morgen også da. Vil jo ikke la vær komme i selskap fordi min mor er litt.. Ufyselig innimellom. Det går en buss om dagen her. Anonymous poster hash: acd00...ebc
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #25 Skrevet 24. juni 2016 Regner med at du bor i en stor by siden du ikke skjønner det Anonymous poster hash: b42ab...527 Jeg kommer fra bygda jeg , men alltid vært mobil uten bil for det Anonymous poster hash: 2f04a...185
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå