Gå til innhold

Pass til ungene når vi skal til Danmark?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt begge deler de siste dagene. Og hvor lenge "varer" et pass til de under 16 år?

Anonymous poster hash: 2ce84...f18
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står på politiet sin hjemmeside.

Ta med pass

Anonymous poster hash: 8534c...fe0
Skrevet

Fra de er 10 år. så gjelder pass i 5 år. Før den alder så er det gyldig i 3 år.

Og får å få helt korrekte svar, så ringer du politistasjonen ved passavdelingen. Her inne får du like mange svar som antallet de svar som kommer inn.

Skrevet

Fra de er 10 år. så gjelder pass i 5 år. Før den alder så er det gyldig i 3 år.

Og får å få helt korrekte svar, så ringer du politistasjonen ved passavdelingen. Her inne får du like mange svar som antallet de svar som kommer inn.

Rett, bortsett fra at passene til de minste bare varer i toår

Skrevet

Vi skal til Danmark i sommer. Ringte politistasjonen og fikk beskjed derfra om at det mest sannsynlig gikk greit uten, men om vi skulle havne i kontroll er pass det som gjelder

Anonymous poster hash: 17edf...842
Skrevet

Jeg har fått flere beskjeder. Politiet har ikke fått beskjed om at pass er påkrevd mellom land i Skandinavia.

Ferjeselskapet ber oss ta med pass.

De har ikke anledning å nekte oss inn/utreise i Danmark men for vår egen skyld anbefales pass da verifisering av identitet tar lang tid for dere og tollmyndighetene OM dere blir bedt om å legitimere dere.

Lite trolig det skjer.

Men politiet var klare på at vi får reise både ut og inn i Danmark uten pass, det vil bare ta mer tid å passere en kontroll uten om dere blir stoppet.

Anonymous poster hash: ce212...07b

Skrevet

For Guds skyld, bare ta med pass! Det koster nesten ingenting og dere trenger det vel til andre turer, også?

Anonymous poster hash: 85f99...321
Skrevet

For Guds skyld, bare ta med pass! Det koster nesten ingenting og dere trenger det vel til andre turer, også?

Anonymous poster hash: 85f99...321

Det kan fort bli ganske dyrt med pass hvis man har flere barn da passene for de minste kun varer 2-3 år. I tillegg må man kanskje ta seg fri fra jobb i flere timer for å dra på passkontoret. Blir fort mye styr hvis det faktisk egentlig ikke er nødvendig med pass dit man skal.

Anonymous poster hash: 4e310...e25

Skrevet

Da har vi ordnet det. Fikk beskjed om at det ikke var krise om vi ikke rakk å få de. Så lege foreldrene har med pass og fødselsattet til ungene, gikk det greit. Får satse på de kommer før vi reiser.

Skrevet

Det kan fort bli ganske dyrt med pass hvis man har flere barn da passene for de minste kun varer 2-3 år. I tillegg må man kanskje ta seg fri fra jobb i flere timer for å dra på passkontoret. Blir fort mye styr hvis det faktisk egentlig ikke er nødvendig med pass dit man skal.

Anonymous poster hash: 4e310...e25

Dersom en filleting som å skaffe seg pass skal gjøres så vanskelig så synes jeg oppriktig synd i deg. ALLE har mange barn ALLE har jobb. ALLE klarer å fikse dette, det er virkelig et ikke-tema

Anonymous poster hash: 06627...4c2

Skrevet

Dersom en filleting som å skaffe seg pass skal gjøres så vanskelig så synes jeg oppriktig synd i deg. ALLE har mange barn ALLE har jobb. ALLE klarer å fikse dette, det er virkelig et ikke-tema

Anonymous poster hash: 06627...4c2

Alle har jobb? Ta deg en bolle. Du vet absolutt ingenting om andre sin hverdag. Skremmende å lese svar fra enkelt her inne. Skjerpings!

Skrevet

Da har vi ordnet det. Fikk beskjed om at det ikke var krise om vi ikke rakk å få de. Så lege foreldrene har med pass og fødselsattet til ungene, gikk det greit. Får satse på de kommer før vi reiser.

Når reiser dere?

Anonymous poster hash: 3a4db...49f

Skrevet

Her blir alle stoppet i passkontroll på svenskebåten. Faktisk ganske underholdene å se på når vi kjører forbi. Mange irriterte folk som tydeligvis ikke har det med seg. Går en inn på ferjeselskapenes sider står det at en må ha med pass.

Her står det både tollere og politi klare når ferja ankommer. Så bare en liten harryhandel må vi ha med pass for.

Anonymous poster hash: 88f98...da9

Skrevet

Når reiser dere?

Anonymous poster hash: 3a4db...49f

Reiser om 10 dager.

Skrevet

Skjønner ikke hva en fødselsattest vil hjelpe med.

Anonymous poster hash: 94b9d...cb4

Skrevet

Skjønner ikke hva en fødselsattest vil hjelpe med.

Nei, det er sikkert litt vanskelig å skjønne.

Skrevet

Nei, det er sikkert litt vanskelig å skjønne.

Ja det er kun ett papir som navnet til ungene står på. Ikke bilde eller noe. Så ett bevis på at de er født syns jeg er litt merkelig

Skrevet

Ja det er kun ett papir som navnet til ungene står på. Ikke bilde eller noe. Så ett bevis på at de er født syns jeg er litt merkelig

Nå stoler jeg litt mer på hva politiet sier i denne saken.

Skrevet

Nå stoler jeg litt mer på hva politiet sier i denne saken.

For all del var ikke ment som noe annet. Er i samme situasjon selv men hos oss sa de at jeg måtte ha pass til Danmark. Så fikset det. Men vet til eksen min sa de det du har fått beskjed om.

Skrevet

Vi var i Danmark i påsken, trengte ikke pass da. Vi hadde de med, men ingen grensekontroll.

Skrevet

De siste 3 gangene vi har kjørt fra Danmark til Sverige har vil blitt stoppet i passkontrollen.

Det anbefales å ha med pass hvert fall om dere skal over Øresundsbroen da verifiseringen av barnas identitet kan ta længere tid om ikke de har bildeid.

Anonymous poster hash: 2499c...4f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...