Gå til innhold

Er dette greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syvåringen har fått ei ny venninne og denne venninnen erter andre og er kanskje usjenert for å si det pent. Hun går i paralellklassen og bor bare to hus bortenfor. De leker mye sammen og merker at hun kommer til å ha dårlig innflytelse på barnet mitt. Er det greit å bruke henne som et "eksempel" på hva man ikke skal Gjøre? Type "husker du når "frida" fikk "ida" til å gråte, sånt er ikke greit og da må du enten si fra til en voksen eller hjelpe "ida".

Jeg føler jeg ikke kan nekte de å leke sammen når de er ute heller

Anonymous poster hash: 5801a...73c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, det synes jeg virkelig ikke.

man statuerer ikke eksempler ut av 7 år gamle barn.

Hvis du absolutt skal bruke noen som eksempler, kan du ta eksempler fra hvordan du har oppført deg eller noe ditt eget barn har gjort.

Anonymous poster hash: 26c08...61c
Skrevet

Om jeg hadde hørt noen av vennene til barna mine mobbe hadde jeg gitt klar beskjed jeg da. Gidder ikke gå rundt grøten, og mange av dagens barn eier ikke oppdragelse. 

Mobbing ødelegger så vanvittig mye, og her i huset er det null toleranse! Jeg forventer selvsagt at andre foreldre sier fra også om mine barn gjør noe som ikke er greit. Så lenge man sier fra på en grei måte, så takler barn dette helt fint er min erfaring iallfall.

Anonymous poster hash: 02c22...1ed
Skrevet

Om jeg hadde hørt noen av vennene til barna mine mobbe hadde jeg gitt klar beskjed jeg da. Gidder ikke gå rundt grøten, og mange av dagens barn eier ikke oppdragelse.

Mobbing ødelegger så vanvittig mye, og her i huset er det null toleranse! Jeg forventer selvsagt at andre foreldre sier fra også om mine barn gjør noe som ikke er greit. Så lenge man sier fra på en grei måte, så takler barn dette helt fint er min erfaring iallfall.

Jeg var ikke der, men satt sammen med mødrene til begge barna da hun kom løpende og gråt. Hun som ertet sa hva hun hadde sagt og jeg og jenta mi snakket om hva som hadde skjedd og hva som var greit og ikke da vi gikk inn

Anonymous poster hash: 02c22...1ed

Skrevet

Noen flere synspunkter?

Skrevet

Hvis hun som ertet selv sa hva hun hadde sagt burde du ha grepet sjansen og sagt fra til henne om at det ikke var greit! Og rynket brynene ganske kraftig, så hun fikk seg en støkk!

Anonymous poster hash: 8caad...6c9

Skrevet

Jeg synes ikke deter greit å dra fram ting venninnen har gjort tidligere som eksempler på dårlig adferd. Du som morbør etter min mening ikke "henge ut" en av din datters venninner på denne måten. Men når en situasjon oppstår, eller når din datter velger å snake om en situasjon som har funnet sted tidligere, er det noe helt annet. Da er det selvfølgelig greit å snakke om hva som var riktig og galt i situasjonen. (Men også her bør man holde tunga rett i munnen, og tenke på at barn ikke er adferden sin når man velger hvilke ord man vil bruke. Når "Frida" fikk "Ida" til å gråte gjorde "Frida" noe som var slemt, det betyr ikke at "Frida" er slem.) 

I forhold til å forhindre at denne venninnen får en negativ innflytelse på datteren din tror jeg du kommer mye lenger med å ta tak i de problemene som er der. Du vet at denne jenta erter andre, da må du gjøre noe med det, både for de som blir ertet, for jenta selv, og for ditt eget barn sin skyld. Snakk med de andre foreldrene, prøv å få laget felles regler, og felles måte å reagere på når reglene blir brutt. Dra inn skolen ved behov.

Anonymous poster hash: 04fb4...fc7
Skrevet

Syvåringen har fått ei ny venninne og denne venninnen erter andre og er kanskje usjenert for å si det pent. Hun går i paralellklassen og bor bare to hus bortenfor. De leker mye sammen og merker at hun kommer til å ha dårlig innflytelse på barnet mitt. Er det greit å bruke henne som et "eksempel" på hva man ikke skal Gjøre? Type "husker du når "frida" fikk "ida" til å gråte, sånt er ikke greit og da må du enten si fra til en voksen eller hjelpe "ida".

Jeg føler jeg ikke kan nekte de å leke sammen når de er ute heller

Nei! På ingen måte greit av deg! Hva er det du tenker med?

Anonymous poster hash: 259d8...626

Skrevet

Jeg synes det er å sende feil signaler.

Du sier hun oppfører seg feil men du får leke med henne.

Jeg ville snakket med barnet og sagt det er nulltoleranse for slikt hos dere og at hvis hun gjør slikt flere ganger så kan hun inne få komme og leke.

Sikkert feil det også men ungen trenger å høre fra alle hold at slik oppførsel er uakseptabelt.

Anonymous poster hash: 73af6...5ed

Skrevet

Jeg mente på bare etter denne hendelsen altså, å forklare hva som var greit og ikke da hun ertet. HI

Skrevet

Jeg mente på bare etter denne hendelsen altså, å forklare hva som var greit og ikke da hun ertet. HI

Det var ikke det du skrev i hi...

Man bruker ikke andre barn som eksempel på dårlig oppførsel! Ikke en gang, ikke hundre ganger.

Anonymous poster hash: 259d8...626

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...