Anonym bruker Skrevet 23. juni 2016 #1 Skrevet 23. juni 2016 Jeg og samboeren min har 2 barn sammen. Begge barna har kun hans etternavn etter mitt ønske da jeg synes mitt egent er veldig kjedelig og vanlig. Vi er ikke gifte, men føler meg litt "utenfor" når jeg er den eneste i familien med et annet etternavn. Burde jeg ta hans navn, eller blir det rart når vi ikke er gift? En annen ting er jo at vi heter nesten det samme til fornavn - der kun en bokstav skiller oss, så folk kan sikkert fort tro vi er søsken med veldig ukreative foreldre 😂 Anonymous poster hash: 5f74a...301
MarshOfDecay Skrevet 24. juni 2016 #2 Skrevet 24. juni 2016 Personlig synes jeg det virker litt rart å ta partners navn når man ikke er gift. Dere har allerede to barn, så det er jo bare å troppe opp hos sorenskriver, si ja, signere papirene og nyte en bedre middag. Og så skifte navn, da
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #3 Skrevet 24. juni 2016 Personlig synes jeg det virker litt rart å ta partners navn når man ikke er gift. Dere har allerede to barn, så det er jo bare å troppe opp hos sorenskriver, si ja, signere papirene og nyte en bedre middag. Og så skifte navn, da Jeg er helt enig om at det kanskje er litt rart ja. Hadde en venninne som tok samboerens navn uten at de var gifte, og jeg reagerte selv litt på det (nå skal det sies at hu dama var litt spesiel da!). Vi er jo en familie selv om vi ikke er gift, og jeg synes det er fint når man har det "familienavnet". Tanken på å gifte seg er litt skummel 😅 Hi Anonymous poster hash: 5f74a...301
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #4 Skrevet 24. juni 2016 Jeg er helt enig om at det kanskje er litt rart ja. Hadde en venninne som tok samboerens navn uten at de var gifte, og jeg reagerte selv litt på det (nå skal det sies at hu dama var litt spesiel da!). Vi er jo en familie selv om vi ikke er gift, og jeg synes det er fint når man har det "familienavnet". Tanken på å gifte seg er litt skummel Hi Anonymous poster hash: 5f74a...301 Det er skummelt å leve sammen resten av livet, men helt greit å få to barn sammen som binder dere sammen resten av livet? Anonymous poster hash: 1ac7d...a26
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #5 Skrevet 24. juni 2016 Å ta partnerens etternavn er noe som følger et giftemål. Kanskje gammeldags, men visse ting er greit å la være å modernisere. Gift dere og skift eller fortsett slik det er nå. Alt annet blir for teit. Anonymous poster hash: 66456...c14
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #6 Skrevet 24. juni 2016 Hva med at barna tar ditt etternavn som mellomnavn, til tross for at det er "kjedelig"? Da føles det kanskje ikke så "utenfor". Anonymous poster hash: 694db...6c8
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2016 #7 Skrevet 24. juni 2016 Jeg ville ha giftet meg og tatt hans etternavn. Anonymous poster hash: 23f8e...60b
MarshOfDecay Skrevet 25. juni 2016 #8 Skrevet 25. juni 2016 Jeg er helt enig om at det kanskje er litt rart ja. Hadde en venninne som tok samboerens navn uten at de var gifte, og jeg reagerte selv litt på det (nå skal det sies at hu dama var litt spesiel da!). Vi er jo en familie selv om vi ikke er gift, og jeg synes det er fint når man har det "familienavnet". Tanken på å gifte seg er litt skummel 😅 Hi Anonymous poster hash: 5f74a...301 Skummelt å gifte seg med personen du er glad i OG har to barn med? Om du ikke vil være i fokus på bryllupsdagen, er jo mitt forslag den perfekte måten Men om du synes tanken på å være gift med denne mannen er skummel, ville jeg seriøst revurdert forholdet..
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. juni 2016 #9 Skrevet 25. juni 2016 Jeg gjorde det før et giftemål idet hele tatt var et tema. Datteren min har en annen far og hans etternavn. Så fikk jeg barn med mannen og da endte vi opp med 4 i familien og 3 etternavn...så da tok jeg mannen sitt. Nå har vi 2 fellesbarn, ergo 5 stk, men bare 2 etternavn
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #10 Skrevet 25. juni 2016 Man trenger ikke være gift og få barn for å være sammen resten av livet altså. Hi Anonymous poster hash: 5f74a...301
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå