Gå til innhold

Noen her som har opplevd klypende smerter i brystvorta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste tre dagene har jeg hatt kjempe vondt i brystvorta, den har vært stor og den "kanalen" inni er knallhard! Nå har puppen begynt å bli hoven også, men allmenntilstanden er helt fint. Føles ut som noen klyper meg i puppen hele tiden, og ofte blir det veldig vondt før det roer seg. Mange år siden jeg ammet og er ikke gravid. Er bare veldig skjev nå pga en stor pupp :P

Anonymous poster hash: 3635c...b00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør få sjekket om du trenger antibiotika, kan visstnok få brystbetennelse selv om man ikke ammer.

Ta en telefon til legevakten siden puppen er blitt hoven. Om de mener det skal sjekkes i kveld sier de fra, hvis ikke får du beskjed om å oppsøke fastlegen i morgen.

Ring og forhør deg med legevakten.

Anonymous poster hash: 5f2d1...06a
Skrevet

Sitter på legevakt og venter :) Ringte og spurte og sa jeg helt sikkert kunne vente til i morgen. Har jo allerede gjort vondt i tre dager, men blitt verre i kveld. De syntes jeg skulle komme opp nå

Skrevet

Sitter på legevakt og venter :) Ringte og spurte og sa jeg helt sikkert kunne vente til i morgen. Har jo allerede gjort vondt i tre dager, men blitt verre i kveld. De syntes jeg skulle komme opp nå

Det var godt å høre. Man skal heller være litt overforsiktig hvis det gjelder infeksjoner. De er som regel greie å behandle om det ikke går for langt. Venter man for lenge kan det bli vanskeligere å behandle, behandlingen blir gjerne tøffere og det får større følger. Godt du tar kroppen og helsen din på alvor :)

Lykke til :)

Ps... ser fra hovedinnlegget at du har med deg humor i dette.... så kunne ikke dy meg.

Man kan være stilig selv om "puklene" er litt forskjellige i størrelse ;)

http://www.dyreparken.no/Kardemomme-by/Dyrene/Baktrisk-kamel/

(jeg synes de er stilige dyr!)

Skrevet

Det var godt å høre. Man skal heller være litt overforsiktig hvis det gjelder infeksjoner. De er som regel greie å behandle om det ikke går for langt. Venter man for lenge kan det bli vanskeligere å behandle, behandlingen blir gjerne tøffere og det får større følger. Godt du tar kroppen og helsen din på alvor :)

Lykke til :)

Ps... ser fra hovedinnlegget at du har med deg humor i dette.... så kunne ikke dy meg.

Man kan være stilig selv om "puklene" er litt forskjellige i størrelse ;)

http://www.dyreparken.no/Kardemomme-by/Dyrene/Baktrisk-kamel/

(jeg synes de er stilige dyr!)

Omtrent sånn jeg ser ut som nå :P

Skrevet

Omtrent sånn jeg ser ut som nå :P

Det var det jeg fikk en tanke om ;)

Håper det ikke blir altfor lang ventetid for deg. Jeg skulle på legevakten en gang, ringte og fikk beskjed om at det var laaang ventetid. Så jeg smurte meg niste, tok med meg drikke, en avis, en bok og et blad. Jeg så bare klart på ett øye, men fant ut at så lenge jeg kunne lese med det ene øyet så ville jeg få tiden til å gå, og så belaget jeg meg på at det ville ta minst fem timer (det hadde de nemlig sagt det kunne bli).

Etter knappe to timer slapp jeg inn, og det datt ut av meg "Allerede nå?? Det var jo kjapt jobbet av dere, jeg er imponert!"

Fikk mange stygge blikk fra folk som hadde sittet mye kortere enn meg. Inkl. en mann som hadde kommet samtidig med meg, han ville ha vaksiner til utenlandsreisen sin dagen etterpå, for han så ikke vitsen med å betale for det når han fikk det nesten gratis på legevakten, men han hadde bedre ting å gjøre enn å sitte på venterommet med syke folk og risikere å bli smittet, og da kom han til å klage hvis han fikk ferien sin ødelagt pga. influensa fordi han ikke ble prioritert på legevakten.

Og dette sa han høyt ut i det fulle venterommet.

Da så jeg på de ansatte som var der, satte opp et stort smil til dem og sa høyt "jeg setter så stor pris på de som jobber her er så profesjonelle, de springer omtrent beina av seg og likevel alltid har et smil til de som trenger det, og samtidig greier å prioritere riktig". Så gikk jeg inn til neste gang - og fikk et enda større glis fra sykepleieren som hentet meg mens hun hvisket "takk".

Håper du får en kort ventetid. God bedring :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...