Anonym bruker Skrevet 23. juni 2016 #1 Skrevet 23. juni 2016 Min svigermor er rett og slett et troll. Da jeg og mannen ble sammen la hun meg for hat. Jeg og lausungen min var ikke god nok for hennes sønn. Hun holdt et hellvette med meg. Det endte med at mannen min kuttet kontakten. 4 år gikk uten kontakt. Vi ble gravid. Da kom plutselig svigermor snikende inn i livet vårt som om ingenting hadde skjedd. Jeg tillot det da jeg ikke orket mer styr. Etter det har hun vært ok. Hun kommer ofte med små stikk her og der. Frekke kommentarer. Men siden de bor et stykke unna har jeg svelget en del kameler. Vi har sett de 1-2 ganger i året. Vi har ikke vært hos de etter utblåsning hennes. Men nå har vi flyttet til en ny by. En by de tydligvis syns er spennende. Så nå kommer de både titt og ofte. Dette er 3 gang i år. Og nå fikk jeg vite de kommer om en mnd igjen. Holder på å bli gal. En annen ting som irriterer er at de tydlig foretrekker vår sønn og skjemmer han veldig bort hver gang de er her. Jentene våre får ikke like mye oppmerksomhet. Hver gang de er her henter de han fra skolen og tar han med på kafe. Men de gjør det ikke med jentene. Er også lei av å høre på dere rasistiske meninger. Ord som negertelt, skautkjærringer,de der ekklingen, de der snylterne, osv osv. De er fryktelig dømmende. Snakker stygt om nesten alle. Kommenterer folk på gaten osv. Så kommer svigermor med stikkende kommentarer til meg hele tiden. Jeg har mange tatoveringer. Kom en reklame om et program på tv som handlet om tatoveringer. Da kommer det fra svigermor. Mennesker med tatoveringer er skikkelig stygge. Min datter spurte da om hun også syns jeg var stygg. Hennes svar var alle med tatovering er stygg. Hvis jeg setter inn i maskinen kommer svigermor å kommenterer at jeg ikke er så huslige av meg. For måten jeg rydder inn på er feil. Vi har også tørketrommel som betyr at jeg er lat. Jeg er overvektig og vi reiser til sydenferie vært år. Svigermor kommenter med at der passer jeg fint inn. Alle feite normenn reiser på sydenferie. Nå har de vært her en uke. Klager på maten. Klager på meg. Jeg orker ikke ha de her mer. Ikke så ofte. Har sagt til mannen at nå er det nok. Han syns det er litt ekkelt siden de ikke er like tydelige. Det er mer i det skjulte nå. Og mest når han ikke er hjemme. Gi meg styrke. Jeg elsker mannen min. Men hvis svigers skal komme så ofte flytter jeg ut hvis han ikke setter ned foten. Anonymous poster hash: 0c477...9dc
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2016 #2 Skrevet 23. juni 2016 Hun er foresten ondskapsfull også. De kom til oss en gang etter vi hadde hatt spysyka i hus. Jeg ble ferdig kvelden før de kom. Hadde ikke spist på 3 dager. Mannen min skulle handle middag å lurte på hva jeg ville ha. Sa at vi kunne ha noe lasagne eller noe. For taklet ikke fisk og slik middag. Vi skrev handleliste. Svigermor insisterte på at hun kunne handle. Tok med seg handlelisten. Kom hjem å lagde maten mens jeg sov. Mannen var med barna på trening. Da han kom hjem hørte jeg han ble sint. Tuslet ned å joda. Svigermor hadde disket opp med den fiskemiddagen. Bacalao. Den lukten var ikke god etter en omgang med spysyka. Anonymous poster hash: 0c477...9dc
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2016 #3 Skrevet 23. juni 2016 Huff jeg fikk vondt av deg som har en så fæl svigermor! Minst mulig besøk og kontakt hørtes best ut ja... Jeg hadde aldri orka en sånn svigermor på besøk, no chance in hell! Setter litt mer pris på min egen svigermor nå kjenner jeg Anonymous poster hash: cd7f6...db7
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2016 #4 Skrevet 23. juni 2016 Her må mannen din sette foten ned! Anonymous poster hash: ef539...f86
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2016 #5 Skrevet 23. juni 2016 Kan dere ikke bare si at de ikke er velkommen til dere om en mnd. Det er vel midt i ferien også. Liker de byen dere bor i får de ta inn på holell om de vil på ferie dit.. Jeg hadde ikke tolerert å ha de i hus om de var som dine. Anonymous poster hash: 7ee40...c0d
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2016 #6 Skrevet 23. juni 2016 Få barnepass en helg så drar du og mannen til hans foreldre en helg. Der passer dere på å kritisere alt svigermor gjør og hvordan hun ser ut osv. Vær superhyggelig med svigerfar, inkluder ham i samtaler, kjøp en gave til ham, gjør noe positivt sammen med ham. Om hun reagerer, spill uskyldig - "åh, liker du det ikke, vi trodde det var slik du likte å bli behandlet siden det er slik du alltid behandler din svigerdatter når dere er hos oss, hvor du bare rakker ned på alt hun gjør. Liker du heller ikke at din mann får positiv oppmerksomhet og gaver?? Ja, men, det er jo akkurat det dere gjør hos oss, dere favoriserer gutten og holder jentene utenfor." Nei, jeg mener ikke at dere skal gjøre det, men fristende ville det vært... Når det kommer barna ville jeg gitt klar beskjed - de får behandle barna noenlunde likt, ellers får de holde seg unna barna. Ang. all kritikken av deg, Hi - jeg ville sagt veldig tydelig fra om at det var mitt hjem, mine regler. Om hun ikke kan være hyggelig og høflig så er hun rett og slett ikke velkommen lenger. Om hun oppfører seg så vil hun alltid være velkommen, men at du fra og med det øyeblikket du sier fra forventer at hun slutter med all kritikk og oppfører seg normalt, høflig og hyggelig mot alle i familien. Og mannen din må bare vise og si at han er helt enig med deg. Han synes at det er vanskeligere nå som han ikke ser/hører alt selv lenger - men dessto mer grunn til at han må vise sin mor at han ikke aksepterer at hun er stygg mot deg selv om han ikke er der. Snakk med mannen, fortell at dette er så ille nå at du vurderer å gå fra ham om det ikke blir en ordning. Det bør få ham til å våkne. Og du - selv om de er hos dere nå, de må ikke være helt til de har planlagt å reise hjem. Kan ikke svigermor oppføre seg, be dem reise! Anonymous poster hash: 08e8e...f41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå